  • Data: 2020-09-02 14:09:06
    Temat: Re: Agresywne.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-02 o 10:35, Frakon pisze:

    > Możliwe, że ty masz taka sytuację, że mozesz jechać prawym pasem.
    > W mojej sytuacji jazda lewym pasem to było mozliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni, czyli zgodnie z PoRD.

    Nie pier...ol i nie "odwracaj kota ogonem", bo namawiałeś do poruszania
    się lewym pasem tylko po to, aby blokować innych, którzy chcą jechać
    szybciej, a nie dlatego, że masz taką potrzebę. Oto cytat Twojej wypowiedzi:

    "Bardzo dobrze, że są tacy co jadą lewym pasem z max dozwoloną prędkością,
    bo zmuszają cavallinów do jazdy z prędkością dopuszczalną.
    Cały czas "trąbią", że nadmierna prędkość i zbyt mały odstęp
    są przyczyną bardzo wielu wypadków. "

    > I to była taka sytuacja upowazniająca do jazdy lewym pasem.

    > Skąd u Ciebie taki boski ton, wszystkowiedzący bóg ?

    Zawsze masz taki pogardliwy stosunek do ludzi, którzy mają odmienne
    zdanie od Twojego?

    > Nigdzie nie napisałem, że mam jakąś chęć/zamiary
    > karania/dyscyplinowania kogokolwiek.

    A ww cytat to co?

    > Zgłoś to odpowiednim władzom/organizacjom/posłom i przełożonym.
    > Być może rozwiążą ten problem.

    Osobiście nie widzę takiej potrzeby, ponieważ tego typu ekstremalne
    sytuacje zdarzają się bardzo rzadko i do tego coraz rzadziej, a mogłoby
    to też służyć do nadużyć.

    Windy są wymieniane, a w nowych windach większość tych sytuacji, które
    opisywałem  już po prostu nie mają szansy wystąpić. Te sytuacje działy
    się i dzieją w starszych winach, których już pozostało niewiele.

    Nowe windy maja już podwójne drzwi po to, aby nie było sytuacji, że
    komuś wciągnie rękę między kabinę, a ścianę czy drzwi. W drzwiach są
    montowane bariery świetlne, które nie pozwolą odjechać kabinie jak
    zostanie przytrzaśnięta smycz psa lub ktoś stoi w tych drzwiach.

    Dostanie się na kabinę jest nieco bardziej utrudnione, bo trzeba mieć
    specjalny klucz, którego nigdzie nie się nie kupi. Niby są podobne w
    sprzedaży, ale nie pasują.  Jazda kabiny z otwartymi drzwiami jest
    prawie niemożliwa, ponieważ zabezpieczenia są potrójne: kontakty w
    drzwiach przystankowych, kontakty w drzwiach kabinowych oraz bariera
    świetlna. Zatem którekolwiek drzwi są uchylone lub ktoś stoi w drzwiach
    czy też przysłania barierę to winda nie pojedzie.

    Ponadto jeżeli nawet ktoś otworzy drzwi przystankowe, bo będzie miał
    klucz i o ile ich celowo nie przyblokuje to one samoczynnie się zamkną i
    zatrzasną. Kabiny w razie awarii dźwigu czy zaniku prądu zasilającego,
    dojeżdżają do najbliższego przystanku i otwierają drzwi uwalniając
    pasażerów. Stosuje się w tym przypadku niewielkie akumulatory.

    Poza tym jest łączność telefoniczna z pasażerami oraz możliwość
    diagnozowania  windy, a nawet zrestartowania i sterowania poprzez
    internet. W wielu przypadkach nawet nie ma potrzeby jechać tylko można
    zrestartować automatykę zdalnie telefonem komórkowym czy przy użyciu
    laptopa o ile nie zadziałały główne systemy zabezpieczeń, które można
    zresetować tylko i wyłącznie ręcznie.