  • Data: 2020-09-02 20:57:56
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.08.2020 o 17:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale to jest ustalona wina za nieumyslne spowodowanie kolizji.
    > I sie potem jeszcze moze okazac, ze poniewaz raz ukarany, to drugi raz
    > za "to samo" sie nie da.
    chyba źle rozumiesz ten przepis. drugi raz mandatu od policji za to samo
    nie może dostać. natomiast samo to że przyjął mandat, jest równoznaczne
    z przyznaniem się do winy. w takim przypadku poszkodowany ma prawo do
    ubiegania sie odszkodowanie, "niejako bez sądu". Znaczy sprawa moze a
    nawet powinna się odbyć, ale sąd nie będzie ustalał "czy" bo to juz jest
    załatwione tyko "ile" się należy. teraz żadnego sądu nie będzie, bo
    sprawca ma na tą okoliczność ubezpieczenie. (przepraszam prawników za
    duże uproszczenie sprawy. chciałem tylko uzasadnić że mandat wlepiony
    przez policje nie przekreśla innych powiązanych kar, a nawet ułatwia ich
    wymierzanie.)

    > Tylko ze nie bedzie mial podstaw.

    jeśli udowodni mu sie działanie umyślne - podstawa będzie. Sprawa byłaby
    czysta, gdyby trafiła do sądu, a sąd zapytał czy ktoś posiada materiał
    dowodowy - a wtedy znalazło by się nagaranie.

    ToMasz