-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.d
e!t-online.de!feeder.erje.net!border1.nntp.ams.giganews.com!nntp.giganews.com!z
en.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Wieca <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Africa vs V-strom
Date: Fri, 18 Dec 2009 19:29:56 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 68
Message-ID: <hggibi$ldo$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <8...@b...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: cpo136.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1261161650 21944 83.31.220.136 (18 Dec 2009
18:40:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Dec 2009 18:40:50 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <8...@b...googlegroups.com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:615498
[ ukryj nagłówki ]fiodor pisze:
> Cze dzieciaczki
> Wiem, że był niedawno wątek africa vs trampek, ale ja mam
> zestawienie jak w temacie.
> Motocykle są "preclowe" a kierowników znam już jakiś czas.
> Osobiście jestem czoperowy ale po dość sporej przerwie
> w jeździe postanowiłem polatać czymś innym.
> No i oko zawiesiłem na tych dwóch.
> Dylemat mam taki że oba są w podobnej cenie,
> ale rocznikowo AT '99 - DL 1000 '03
> Przebieg AT ma zdecydowanie większy, a z wyposażenia na centralke
> DL 1000 ma kuferek i wyższą szybe.
> Przewiduję większość jazdy po mieście no i czasem jakaś traska
> (ale nie żadna Mołdawia czy Kirgistan -choć to napewno piękne kraje)
> no i extreme w terenie raczej mi nie grozi.
> Powoli skłaniałem się ku DL1000 ale po kilku rozmowach z afrykanerami
> i nie tylko mam wątpliwości.
>
Rozumiem że wybierasz między Africa Twin a DL 1000 ? To źle formułujesz
pytanie. Motocykle zupełnie innych klas. DLa raczej należy porównywać z
Varadero.
O Afryce się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Co do DLa - bierz i nie
marudź. W terenie lekko ciężkim daje radę, nie łamie się od byle czego,
220 licznikowe leci, nie ma różnicy co do jazdy solo/z
plecaczkiem/załadowany po dach. Idzie na gumę z gazu.
Przyspieszenia wystarczające, mocny dół (jak to V-ka), trochę dziwnie
chodzi w winklach - wysoko środek ciężkości więc zapomnij o schodzeniu
na kolano. Stabilny na suchym, na mokrym potrafi odjechać tyłem jak za
mocno odkręcisz.
Jak pisałem - wbrew pozorom daje radę w terenie. KTM to to nie jest, ale
jeździłem nim po łąkach, błotach i po lesie. Spoko. Nieszczęsną
chłodnicę oleju dość dobrze chroni wydech, a moto mimo masy jest dobrze
wyważone. Przy tego typie zabawy najważniejsze są i tak opony.
Regulacja zaworów po 24 tysiącach, co 6tys wymiana oleju. Zajebiste
światła. Wygodny zarówno dla kierowcy jak i dla pasażera. Nie psuje się
chyba, przynajmniej nic nie wiem na ten temat, ale w sumie nie śledzę. U
mnie bangla.
Z wad - spora masa, ale łatwa do opanowania. Spalanie - sporo zależy od
stylu jazdy - u mnie około 8l/100, ale spotkałem gości którym liter
palił 6. Nie robi stoppie - za długi. W mieście wymaga zimnej krwi i
należytej oceny szerokości. Z kuframi bocznymi robi się tragicznie
szeroki (dla tego ja mam małe czoperowe givi).
Jeśli przewidujesz głównie asfalt + sporadyczny teren to się nie męcz na
afryce. DL jest dla ciebie. Szukaj jednak raczej od rocznika 04. 03
miały wadę fabryczną - rozlatujący się kosz sprzęgłowy. No chyba żę
trafisz 03 po wymianie gwarancyjnej, albo tak jak ja - rocznik 03, data
produkcji - 14.12.2003
Zestaw napędowy u mnie jeszcze bangla oryginalny - 32 tys. koszt nowego
to ok. 500 zł. opony - trzeci komplet. Teraz stoję na Pilot Roadach.
Rozmiar dość standardowy, więc nie ma problemu z zakupem. Na
uniwersalnych jeździło mi się słabiej, za to na poboczach było lepiej.
Jakbyś miał pytania to wal na priv. Z resztą dziwię się że od razu nie
uderzyłeś - przecież wiesz czym jeżdżę.
Pozdr
Wieca
DL-100 V-Strom
Zjadacz wróbli
P.S.
Nie słuchaj Kefira. On już stary pryk sie zrobił i motocykle jeżdżące
szybciej niż 140 go przerażają ;-)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.12.09 06:41 Ireneusz Dyła
- 22.12.09 14:52 lesor
- 22.12.09 20:14 Tmek
- 26.12.09 23:07 Gawron
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=