  • 31. Data: 2012-02-22 22:30:03
    Temat: Re: Aero2 BDI odbior w Warszawie
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    dremka wrote:
    > Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już
    > tak mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

    Pamiętaj, że Aero2 wiesza swoje nadajniki na... BTSach Plusa. Często
    wystarczy dołożyć trochę elektroniki - czasem nawet nie trzeba
    modyfikować instalacji antenowej (choć wypadałaoby) i masz nadajnik Aero2
    gotowy - tak powstała większość (z 500?) eNodeB Aero2 od września do
    grudnia (największa rozbudowa sieci póki co).

    Jakub

  • 32. Data: 2012-02-22 23:07:44
    Od: "dremka" <f...@z...pl>

    berloo napisal:

    > Jeśli stawiasz kilkadziesiąt (niektórzy kilkaset) stacji w roku, to
    > zamrożenie kwoty odpowiadającej 1-2 stacjom to mały problem. Nie wiem
    > czy jakikolwiek wskaźnik płynności finansowej dużego operatora
    > drgnąłby po uwolnieniu/zamrożeniu takiej kwoty.

    Jasne, ale to nasuwa podejrzenie, ze rowniez w innych procesach jest w
    podobny sposob zamrazana gotowka i imho jest to podejrzenie uzasadnione. A w
    skali duzej firmy to juz ma znaczenie i wynikajace z tego inne oszczednosci,
    odbijaja sie na przyklad, a moze przede wszystkim na jakosci uslug...
    A ze watek dotyczy czego innego, wiec dla mnie koniec tego "podwatku".

    --
    dremka

  • 33. Data: 2012-02-22 23:12:01
    Od: "dremka" <f...@z...pl>

> [...]
    > Aero2 gotowy - tak powstała większość (z 500?) eNodeB Aero2 od
    > września do grudnia (największa rozbudowa sieci póki co).

    No i w tym wypadku wydatek jak najbardziej uzasadniony -> pozwolenia sa
    wykorzystywane. Zreszta z moich obserwacji wynika, ze Aero ma dosc niewiele
    "martwych" pozwolen.

    --
    dremka

  • 34. Data: 2012-02-23 08:11:27
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.02.2012 22:43, berloo pisze:

    > Pisałeś, że do najbliższej stacji Aero powinieneś mieć 500m, to powinno
    > wystarczyć do odbioru bez anteny na zewnątrz budynku.
    na jednym budynku wszyscy operatorzy mają swoje anteny. mam kartę sim do
    internetu z orange (umts) i play (900mhz, to chyba hsdpa?) Orange ma
    mocniejszy sygnał i niższy ping....

    Informacja o tym czy działa i który BTS Aero2 mnie obsługuje przydała by
    się do umieszczenia modemu w tym a nie innym oknie :)
    jak się zrobi cieplej pokursuje rowerem po mieście i spróbuje jakoś
    namierzyć... Wszelkie pomysły mile widziane. może moedm wsadzę do
    rozciętej puszki po piwie aby uzyskać kierunkową charakterystykę?

    ToMasz

  • 35. Data: 2012-02-24 11:48:21
    Od: Michal Sawicki <m...@g...com>

    On 22 Lut, 22:36, "cpt. Nemo" <c...@a...pl> wrote:

    > Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo
    > by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze
    > :)

    To ciekawe. Ja rzadko znajdywałem miejsce, w którym by mi to działało.
    Szczególnie w środkach komunikacji miejskiej prawie nigdy mi nie
    łapało zasięgu, co wykluczało zastosowanie do biletów przez komórkę. W
    końcu Aero2 wylądowało w szufladzie i zamierzam im to oddać. :-/

    M.

  • 36. Data: 2012-02-24 11:58:31
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-24, o godz. 03:48:21
    Michal Sawicki <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > łapało zasięgu, co wykluczało zastosowanie do biletów przez komórkę. W
    > końcu Aero2 wylądowało w szufladzie i zamierzam im to oddać. :-/

    Ciekawe bo ja od ~3 miesięcy mam kartę Aero2 w Galaxy Tab i właściwie
    jedynym miejscem gdzie nie było zasięgu netu w Warszaiwe to tunele
    metra. Zdecydowanie lepszy zasięg niż Play i Orange które siedziały tam
    wcześniej.

    Zdrówko

  • 37. Data: 2012-02-25 05:17:44
    Od: Michal Sawicki <m...@g...com>

    On 24 Lut, 12:58, Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> wrote:

> [...]
    > jedynym miejscem gdzie nie było zasięgu netu w Warszaiwe to tunele
    > metra. Zdecydowanie lepszy zasięg niż Play i Orange które siedziały tam

    To na czym może polegać problem u mnie?
    W Nokii C6 widać sieć, ale Internet działa tylko czasami. Często
    pojawia się komunikat "Rejestracja karty SIM nieudana".
    Natomiast Huawei E173 nie zalogował mi się do sieci ani raz, choć też
    ją widzi.

    M.

  • 38. Data: 2012-02-25 10:58:13
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Michal Sawicki wrote:
    > To na czym może polegać problem u mnie?

    W blokadzie TS11?

    > W Nokii C6 widać sieć, ale Internet działa tylko czasami.

    Typowy objaw blokady TS11 w Symbianach - nie da się z tego korzystać
    praktycznie w wielu modelach. Choć taki E75 jakoś sobie radzi.

    > Często
    > pojawia się komunikat "Rejestracja karty SIM nieudana".

    Nie "często". Zawsze się taki komunikat pojawia przy próbie ręcznego
    wyboru Aero2.

    > Natomiast Huawei E173 nie zalogował mi się do sieci ani raz, choć też
    > ją widzi.

    Jeżeli to sztuka z Play - to znowu połączenie blokady TS11 i "blokady"
    UMTS 900 MHz. Robisz to:
    http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-prob
    lemy-z-huawei-e169.html
    I działa.

    Jakub

  • 39. Data: 2012-02-26 00:00:03
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Michal Sawicki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    u.googlegroups.com...

    > To na czym może polegać problem u mnie?

    Jak znam zycie to wlasnie problem lezy w "Nokii" :)

  • 40. Data: 2012-02-27 16:50:47
    Od: Michal Sawicki <m...@g...com>

    On 25 Lut, 11:58, "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

    >         Typowy objaw blokady TS11 w Symbianach - nie da się z tego korzystać
    > praktycznie w wielu modelach.

    I nie da się z tym nic zrobić?

    >         Jeżeli to sztuka z Play - to znowu połączenie blokady TS11 i "blokady"
    > UMTS 900 MHz. Robisz to:http://jdtech.pl/2011/08/aero2-na-czym-polegaja-p
    roblemy-z-huawei-e16...
    >         I działa.

    Faktycznie. Dzięki. Przy okazji - wygląda na to, że Aero2 ma BTS w
    Grójcu, czego nie widać na http://bts-gsm.eu/uke/ .
    Jest gdzieś bardziej aktualna mapka?

    M.