  • 21. Data: 2012-02-22 20:13:19
    Temat: Re: Aero2 BDI odbior w Warszawie
    Od: "dremka" <f...@z...pl>

    berloo napisal:

    > Częstą praktyką jest to, że operatorzy
    > wysyłają do UKE wnioski o pozwolenia radiowe w paczkach np. 100-150
    > stacji [...]

    Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już tak
    mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

    --
    dremka

  • 22. Data: 2012-02-22 20:44:31
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    22.02.2012 21:13 dremka <f...@z...pl> w wiadomości
    <news:ji3i92$c0$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Rzadką, tak może było kiedyś, opłata za 100 pozwoleń to nie jest już tak
    > mała sumka i bez uzasadnienia nikt takich pieniędzy nie wyłoży...

    Skąd takie informacje? Operatorzy "komórkowi" działają w oparciu o
    ogólnopolskie rezerwacje częstotliwości. Same opłaty za pozwolenia mają
    charakter administracyjny i - w porównaniu z opłatami za rezerwacje - są
    sprawami groszowymi dla tych firm. Niektórzy operatorzy potrafią nawet
    wpłacić większe sumy "na zapas" na poczet przyszłych pozwoleń żeby
    później nie bawić się z drobnymi opłatami co kilka tygodni.

    --
    Mateusz Berlik - berloo
    kontakt: http://www.berloo.ovh.org/

  • 23. Data: 2012-02-22 21:26:46
    Od: "dremka" <f...@z...pl>

    berloo napisal:

    > Skąd takie informacje?

    Z pierwszej reki, niektorzy operatorzy licza sie z pieniedzmi...

    > Niektórzy
    > operatorzy potrafią nawet wpłacić większe sumy "na zapas" na poczet
    > przyszłych pozwoleń żeby później nie bawić się z drobnymi opłatami co
    > kilka tygodni.

    I jest to dzialanie nieracjonalne, bo "bawienie sie" z drobnymi oplatami nie
    jest az tak uciazliwe, zeby wymagalo zamrazania ..set tysiecy na
    niewykorzystywane pozwolenia radiowe.

    --
    dremka

  • 24. Data: 2012-02-22 21:35:00
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    22.02.2012 22:26 dremka <f...@z...pl> w wiadomości
    <news:ji3miq$efp$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > I jest to dzialanie nieracjonalne, bo "bawienie sie" z drobnymi oplatami nie
    > jest az tak uciazliwe, zeby wymagalo zamrazania ..set tysiecy na
    > niewykorzystywane pozwolenia radiowe.

    Najwyraźniej niektórzy operatorzy patrzą na ten temat inaczej.

    --
    Mateusz Berlik

  • 25. Data: 2012-02-22 21:36:02
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci
    > nadaje aero2?

    To moze inaczej :)
    Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo
    by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze
    :)

    Nemo

  • 26. Data: 2012-02-22 21:43:14
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    22.02.2012 16:57 ToMasz <t...@n...gazeta.pl> w wiadomości
    <news:ji3329$bva$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci
    > nadaje aero2? Na budynkach jest bardzo wiele anten i nie wiem czy któraś
    > należy do aero2. telefon pokazuje zasieg 0, netmonitor - informacje o
    > BTS niedostępne.

    Pisałeś, że do najbliższej stacji Aero powinieneś mieć 500m, to powinno
    wystarczyć do odbioru bez anteny na zewnątrz budynku.

    Jeśli w wykazie pozwoleń radiowych figuruje stacja w Twojej okolicy, a w
    tej chwili nie masz zasięgu, to po prostu poczekaj kilka tygodni. Skoro
    Aero ma pozwolenia na stację w danym miejscu, to raczej ją tam
    uruchomią.

  • 27. Data: 2012-02-22 21:46:28
    Od: "dremka" <f...@z...pl>

    berloo napisal:

    > Najwyraźniej niektórzy operatorzy patrzą na ten temat inaczej.

    Zgadzam się, acz uogólniając, ci, którzy robia wszytsko ASAP maja zazwyczaj
    mniej wolnej gotowki, niz ci, ktorzy stawiaja na ALAP, co ma pozniej rozne
    swoje konsekwencje biznesowe... Ot, kwestia podejscia do zarzadzania
    projektem.

    --
    dremka

  • 28. Data: 2012-02-22 21:47:14
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    22.02.2012 22:36 "cpt. Nemo" <c...@a...pl> w wiadomości
    <news:ji3n40$vpr$1@node2.news.atman.pl> napisał(a):

    > To moze inaczej :)
    > Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie dzialqalo
    > by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc nie moze

    W Warszawie Aero ma dużo stacji już od dłuższego czasu, ale jeszcze
    kilka miesięcy temu w innych miastach było dużo gorzej - np. do niedawna
    Wocław był obsługiwany przez 2-3 stacje. W tej chwili Aero mocno się
    rozbudowuje i wielu miejscach jest już ok.

  • 29. Data: 2012-02-22 21:54:47
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    22.02.2012 22:46 dremka <f...@z...pl> w wiadomości
    <news:ji3nno$hho$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > mniej wolnej gotowki, niz ci, ktorzy stawiaja na ALAP, co ma pozniej rozne
    > swoje konsekwencje biznesowe... Ot, kwestia podejscia do zarzadzania

    Jeśli stawiasz kilkadziesiąt (niektórzy kilkaset) stacji w roku, to
    zamrożenie kwoty odpowiadającej 1-2 stacjom to mały problem. Nie wiem
    czy jakikolwiek wskaźnik płynności finansowej dużego operatora drgnąłby
    po uwolnieniu/zamrożeniu takiej kwoty.

  • 30. Data: 2012-02-22 22:27:44
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    cpt. Nemo wrote:
    > Ja jeszcze w Warszawie nie spotkalem takiego miejsca gdzie nie
    > dzialqalo by mi Aero2 w samochodzie, co nie znaczy ze takich miejsc byc
    > nie moze :)

    Przykład pierwszy z brzegu: 1 piętro kawiarni CoffeHeaven na Nowym
    Świecie (może być coś bardziej w centrum? :) - sygnał tylko na samym
    oknie.

    Jakub