  • 11. Data: 2012-02-18 21:41:26
    Temat: Re: Aero2 BDI odbior w Warszawie
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    18.02.2012 22:18 Animka <t...@w...pl> w wiadomości
    <news:jhp4jc$1jv$2@node2.news.atman.pl> napisał(a):

    > http://aero2.pl/pdfs/Urzadzenia_telekomunikacyjne_v3
    .pdf

    Tak naprawdę dostępnych jest więcej modemów, które będą działać (choć
    nie zawsze bez żadnych problemów). Dużo dobrej roboty wykonał autor
    (autorzy?) listy dostępnej na stronie:
    http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-
    modemow-w-budowie.html

    --
    Mateusz Berlik

  • 12. Data: 2012-02-19 23:04:50
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ciekawski typek wrote:
    > Mam takie pytanie, jestem spoza stolicy, ale wkrótce wybieram się do
    > Warszawy, więc mógłbym podskoczyć do punktu AERO2. Tylko czy tam od
    > razu dostanę starter, czy to tylko miejsce w którym na żywo wypełnie
    > formularz, a i tak trzeba tam przyjść po odbiór kiedy indziej?

    Tak, wchodzisz, stoisz w kolejce, dajesz dowód do skopiowania, wpłacasz
    20 PLN kaucji, bierzesz kartę SIM i... zaczynasz się martwić jak z tego
    skorzystać. Dalej już korzystasz z mojej pomocy i już. Linki już widzę
    poszły.

    Jakub

  • 13. Data: 2012-02-19 23:30:15
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

> [...]
    > 20 PLN kaucji, bierzesz kartę SIM i... zaczynasz się martwić jak z tego
    > skorzystać. Dalej już korzystasz z mojej pomocy i już. Linki już widzę

    Parę tygodni temu kolega odbierał w ten sposób. Po przyjściu do domu
    okazało się, że karta nie działa. Były podejrzenia modemu itp.
    Karta zadziałała gdzieś po 24 godzinach.

  • 14. Data: 2012-02-20 00:10:46
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Parę tygodni temu kolega odbierał w ten sposób. Po przyjściu do domu
    > okazało się, że karta nie działa. Były podejrzenia modemu itp.
    > Karta zadziałała gdzieś po 24 godzinach.

    A to ciekawe - to byłby pierwszy taki (potwierdzony?) przypadek -
    ostatnio odbierałem ze znajomym - uruchomiłem jeszcze w salonie (celowo,
    żeby potwierdzić, że wydawane karty są aktywne - jak to zawsze było). Na
    razie na kilkadziesiąt raportów - karty zawsze były aktywne od razu. Czy
    to odbierane na Lwowskiej, czy to w salonach Sferii.
    Wydaje mi się, że one sa aktywowane w momencie zakładania blokady
    TS11/rejestracji w HLR/po przywiezieniu kart do operatora - ten formularz
    online wygląda tak badziewnie, że bałbym się go łączyć z HLR będąc
    odpowiedzialnym za to człowiekiem w Aero2, ale kto wie - numer karty jest
    wprowadzany przy wypełnieniu formularza w salonie.

    Jakub

  • 15. Data: 2012-02-20 00:26:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Jakub Danecki" <j...@d...net> wrote:

> [...]
    > odpowiedzialnym za to człowiekiem w Aero2, ale kto wie - numer karty jest
    > wprowadzany przy wypełnieniu formularza w salonie.

    To się jeszcze na wszelki wypadek dopytam, ale chyba nic nie przekręciłem
    ;)

  • 16. Data: 2012-02-20 10:33:46
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Maciej Bebenek wrote:
    > To się jeszcze na wszelki wypadek dopytam, ale chyba nic nie
    > przekręciłem ;)

    Najczęściej jednak problem tkwi pomiędzy klawiaturą a oparciem siedzenia
    - bez zmian. Na szczęście zwykle jest to uleczalne, nawet w przypadku
    Aero2 :)
    Zbieram ciągle raporty co do numerów kart SIM Aero2 i miejsca ich
    wydania, a także wszystko na temat działania tej sieci - więc takie
    informacje mnie bardzo interesują.

    Jakub

  • 17. Data: 2012-02-20 19:34:27
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > Zbieram ciągle raporty co do numerów kart SIM Aero2 i miejsca ich
    > wydania, a także wszystko na temat działania tej sieci - więc takie
    > informacje mnie bardzo interesują.
    >
    > Jakub
    sprawdzałem na btsearch.org gdzie są nadajniki aero2. wynika że mam 3
    wokół siebie. 500m, 500m, 800m. Fajnie co nie? ale zasięg mam naście
    procent (topnetinfo) albo 32% jak modem na kablu wywalę przez okno.
    niestety topnetinfo nie potrafi wskazać który z nadajników mnie
    obsługuje. czyżby n a mapie były wirtualne btsy?

    ToMasz

  • 18. Data: 2012-02-20 20:43:18
    Od: berloo <p...@w...berloo.ovh.org>

    20.02.2012 20:34 ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> w wiadomości
    <news:jhu783$hcf$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > obsługuje. czyżby n a mapie były wirtualne btsy?

    A z którego zbioru danych korzystałeś? Zdaje się, że mapa na btsearch.pl
    domyślnie wyświetla informacje na temat tzw. pozwoleń radiowych, a
    pozwolenie radiowe operator musi uzyskać zanim rozpocznie nadawanie
    sygnału. Siłą rzeczy baza pozwoleń radiowych zawiera "wirtualne" stacje.
    Częstą praktyką jest to, że operatorzy wysyłają do UKE wnioski o
    pozwolenia radiowe w paczkach np. 100-150 stacji - oczywiście część z
    tych stacji jest już gotowych w momencie wnioskowania o pozwolenie, ale
    niektóre trzeba dopiero postawić.

    --
    Mateusz Berlik

  • 19. Data: 2012-02-22 15:57:05
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 20.02.2012 21:43, berloo pisze:

> [...]
    > pozwolenia radiowe w paczkach np. 100-150 stacji - oczywiście część z
    > tych stacji jest już gotowych w momencie wnioskowania o pozwolenie, ale

    czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci
    nadaje aero2? Na budynkach jest bardzo wiele anten i nie wiem czy któraś
    należy do aero2. telefon pokazuje zasieg 0, netmonitor - informacje o
    BTS niedostępne.
    ToMasz

  • 20. Data: 2012-02-22 16:21:48
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    ToMasz wrote:
    > czy istnieje jakaś metoda żeby sprawdzić czy w tej a tej lokalizajci
    > nadaje aero2?

    Jeżeli chodzi o "tu i teraz" - to tylko robiąc pomiar - kilka metod
    "domowych" opisałem tutaj:
    http://jdtech.pl/2011/11/aero2-jak-sprawdzic-ze-jest
    esmy-w-zasiegu-2.html

    > Na budynkach jest bardzo wiele anten i nie wiem czy
    > któraś należy do aero2. telefon pokazuje zasieg 0, netmonitor -
    > informacje o BTS niedostępne.

    Telefony zwykle nie radzą sobie z blokadą TS11, więc wiele ci nie pomoże
    - poza wyświetleniem listy operatorów i to tylko jeżeli telefon ma UMTS
    900 MHz.
    Mapę zezwoleń na postawienie masztów masz na mapa.btsearch.pl, ale
    pamiętaj, że to tylko pozwolenia, a nie potwierdzone lokalizacje -
    dopiero po zmianie filtru na bazę ich własną - masz dane, ale też nie są
    zawsze ultra aktualne.
    No i żadna z tych baz nie bierze pod uwagę... awarii i konserwacji :)

    Jakub