    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Aero 2 - no to mamy pojechane
    Date: Tue, 17 Jun 2014 15:45:22 +0200

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości
> [...]

    Zalezy jeszcze co - bo jak klienci zycza sobie "szybkiego lacza do
    internetu" i upra sie testowac jeden serwer naraz, to na pewno sie nie
    uda.

    >Dziękuję że wyjaśniłeś mi co to jest overbooking. Naprawdę - na co
    >dzień zajmując się sieciami - nie miałem o tym pojęcia ;-)
    >Tyle że overbooking w usługach data to jest minimum 10% a realnie
    >20-25%

    Nie piszesz przypadkiem o swiecie ?
    Tam czasem udaje mi sie uslyszec "jesli chce Pan lacze X.25 1Mbps, to
    musi pan wykupic CIR co najmniej 256kb/s".
    A taki CIR kosztuje, nawet w TP.

    To TP/Polpak wymyslilo zeby sprzedawac 1 czy 2 Mb/s bez CIR, czy tam z
    minimalnym 4kbps.
    Zreszta ciekawe jaki maja overbooking na "routerze brzegowym" ... choc
    musze przyznac ze siec w Polsce bardzo ladnie dziala.

    >- nadal jest to minimum 5 razy większa pojemność niż faktyczny ruch
    > który był wygenerowany jakoby przez mitycznych "ssaczy". Pomijając
    > już

    Ale to im chyba nie przeszkadza, bo w kazdym punkcie moga to
    ograniczenie zalozyc, w zaleznosci od wydajnosci sieci.

    > to że zgodnie z warunkami koncesji powinni być w stanie dostarczyć
    > wszystkim użytkownikom w tym samym czasie po minimum 128kbps -
    > czyli
    > właśnie 25% pełnego teoretycznego obciążenia

    Ale tu wlasnie widze problem - nie szybciej niz 512, nie wolniej niz
    128, nie wiecej niz 20% pojemnosci sieci ... a jak chetnych na 128
    bedzie wiecej niz te 20% pozwala ?
    "prosze poczekac 15 minut az spadnie obciazenie w darmowym internecie"
    ?

    Cos tu UKE chyba nie pomyslal ... czy moze jest ograniczenie ilosci
    polaczonych klientow na BTS ? Co sie w sumie do prawie tego samego
    sprowadza :-)

    J.