  • Data: 2011-11-01 16:25:38
    Temat: Re: Adapter obiektywow Pentax 67 do Canona
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01.11.2011 XX YY <f...@g...com> napisał/a:
    > Podpinalem rozne starszej konstrukcji obiektywy ( niektore byly
    > nieuzywane) i nigdy wynik nie byl lepszy od tego z obiektywow
    > wspolczesnych. Ludzie podpinaja rozne wynalazki w postaci helios itd
    > itp - w skali 100 % widac jakie to jest mydlo - trza cyganic obnizajac
    > stopien powiekszenia czyli zmniejszajac rozdzielczosc gotowego obrazu,
    > zeby ukryc nieostrosc , oraz softwarowo podostrzac a i obsluga to
    > drapanie sie lewa reka w prawe ucho - niewygodna , powolna.

    Dla mnie ze starszych szkiełek które podpinałem to jedynie Jupiter
    ma szansę zostać w szklarni, ale jest siermiężny w użytkowaniu.
    Pod 5dmk2 potrafi zrobić dobrą robotę, ale nie 1:1. W tym przypadku
    trzeba na prawdę sporo cierpliwości w ustawianiu przysłony (2
    ciężko pracujące pierścienie) i ostrości - na szczęście piątka ma
    sporą matówkę i da się to zrobić. Ale wkład pracy fotografa i modela
    niestety spory - i w sumie niczym nie usprawiedliwiony bo dowolne
    nowoczesne szkło (no powiedzmy >1kzł) zrobi to równie dobrze -
    tzn mam na myśli poprawnie techniczne zdjęcie.