    From: "slawek" <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Adams i pewien sposób liczenia
    Date: Tue, 18 Sep 2012 22:21:09 +0200

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:p...@n...chmurka.net...

    )

    > Świat Dysku to Pratchett nie Adams.

    1. Oczywiście, że Pratchett to nie Adams.

    2. I nie upieram się, że "system liczbowy tubylców" jest opisany przez
    Adamsa. O czym pisałem. Ani że ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. Co
    powinien inteligentny czytelnik sam spostrzec. (Malinowski był bystry, lecz
    czy na pewno wszystko rozumiał? Przypuszczalnie Papuasi potrafili skumać czy
    np. wrogów jest tyle by dało się zamlaskać "tu jest Papua" - czy też należy
    poczuć się samemu potencjalnym jedzeniem i uciekać... nie sądzę aby dokładne
    liczenie było baaardzo do tego potrzebne.)

    3. Niemniej jednak programik do konwersji jest nie-całkiem-trywialny (tzn.
    nieco trudniejszy niż dla np. BCD, nie opisany jak kody rewersyjne, nie
    rozwlekły jak rzymski zapis).

    4. Czy ma (taki program) jakiś sens? Niekoniecznie nie ma.

    5. Zabawne byłoby: a. napisanie takiego programu w czymś "zupełnie innym"
    niż Pascal (Prolog?) oraz b. zapisanie algorytmu np.
    dodawania/mnożenia/pierwiastkowania liczb bez konwersji do innej postaci.

    6. To nawet lepiej, że nie ma takiego systemu u Adamsa. Jest przez to
    oryginalny.