eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAda 2012 Rationale › Re: Ada 2012 Rationale
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.at
    man.pl!newsfeed.atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder1.cambriumusenet.nl!f
    eeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!cu1g2000vbb.goog
    legroups.com!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada 2012 Rationale
    Date: Thu, 12 Jul 2012 05:30:25 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 59
    Message-ID: <8...@c...googlegroups.com>
    References: <7...@g...com>
    <8...@g...com>
    <0...@g...com>
    <a...@g...com>
    <4...@g...com>
    <u...@4...com>
    <a...@s...googlegroups.com>
    <2...@g...com>
    <t...@4...com>
    <9...@g...com>
    <c...@l...googlegroups.com>
    <6...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 80.254.155.43
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1342096311 18924 127.0.0.1 (12 Jul 2012 12:31:51 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Jul 2012 12:31:51 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: cu1g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=80.254.155.43;
    posting-account=jr5y-woAAAAWidgVjrSJ6j8m650CTb-v
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/536.11 (KHTML, like
    Gecko) Chrome/20.0.1132.47 Safari/536.11,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:198412
    [ ukryj nagłówki ]

    On Jul 12, 9:51 am, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:
    > W dniu środa, 11 lipca 2012 22:47:36 UTC+2 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:
    >
    > > &gt; &gt; Programisci dokladnie monitoruja rynek
    > > &gt; I dlatego pęczkami uczą się Javy? Bez jaj.
    > > Czemu nie? Pomijając, że pewnie w dużej mierze uczą się Javy, bo tego
    > > właśnie uczą ich w szkole
    >
    > Tak, ale wtedy trudno uznać, że "dokładnie monitorują rynek". Niczego nie
    monitorują, co najwyżej monitorują minimalne wymagania w szkole.

    Programiści monitorują. Raczej trudno uznać za programistę kogoś, kto
    nie zna żadnego języka proagramowania. Więc jeśli ktoś jest
    programistą, to można domniemywać, ze się gdzieś jakiegoś języka
    nauczył. A - na ile się orientuję w realiach amerykańskich - jeśli się
    nauczył jakiegoś języka, to prawadopodobnie nauczył się Javy (tylko,
    głównie lub między innymi, w zależności od tego, gdzie się uczył).

    Co nie znaczy, że z punktu widzenia monitorowania rynku nauka Javy
    jest złym ruchem: cały czas jest duży popyt na programistów w Javie.
    Ja na ten przykład (choć co prawda nie mieszkam w Stanach) przyszedłem
    do mojej aktualnej roboty nie znając Javy w ogóle, a obecnie mniej-
    więcej połowa tego co programuję robiona jest w Javie. Bo jest taka
    potrzeba.

    > Istnieje też problem "torów kolejowych" polegający na tym, że jak się takiego
    młodego człowieka (który niczego nie monitoruje) raz ustawi na jakimś torze, to nie
    potrafi go sam zmienić. Kiedyś zatrudnialiśmy studenta na staż do Javy i mieliśmy
    fajnego kandydata, który coś tam robił w .NET. Student był bardzo oporny i trzeba
    było go mocno do tego pomysłu przekonywać, bo uważał, że skoro zna .NETa , to
    najchętniej tylko to będzie robił a nie marnował czas na naukę innych technologii. W
    końcu dał się przekonać i po stażu podziękował, bo dzięki temu miał szersze CV i
    (jeszcze) lepsze wyjście na dalsze poszukiwanie pracy. Myślę, że to działa
    niezależnie od początkowo obranej ścieżki - nauczysz ludzi Javy w szkole, to potem
    nie będzie im się mieścić w głowie, że mogliby robić cokolwiek innego. To jest
    szkodliwe zjawisko.
    >

    Nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi. Pytałeś, dlaczego porogramiści
    uczą się akurat Javy, do tego się odniosłem. Czy to dobrze czy
    niedobrze to osobna sprawa, można jednak zauważyć, że twój argument
    można odnieść do czegokolwiek innego, więc jedynym rozwiązaniem
    problemu byłoby, gdyby instutucje mające uczyć programowania nie
    uczyły niczego w ogóle. Tutaj bym jednak zaoponował, bo wydaje mi się
    to nieco zbyt radykalnym podejściem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: