    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada 2012 Rationale
    Date: Thu, 12 Jul 2012 00:51:02 -0700 (PDT)
    <c...@l...googlegroups.com>

    W dniu środa, 11 lipca 2012 22:47:36 UTC+2 użytkownik Andrzej Jarzabek napisał:

    > &gt; &gt; Programisci dokladnie monitoruja rynek

    > &gt; I dlatego pęczkami uczą się Javy? Bez jaj.

    > Czemu nie? Pomijając, że pewnie w dużej mierze uczą się Javy, bo tego
    > właśnie uczą ich w szkole

    Tak, ale wtedy trudno uznać, że "dokładnie monitorują rynek". Niczego nie monitorują,
    co najwyżej monitorują minimalne wymagania w szkole.

    Istnieje też problem "torów kolejowych" polegający na tym, że jak się takiego młodego
    człowieka (który niczego nie monitoruje) raz ustawi na jakimś torze, to nie potrafi
    go sam zmienić. Kiedyś zatrudnialiśmy studenta na staż do Javy i mieliśmy fajnego
    kandydata, który coś tam robił w .NET. Student był bardzo oporny i trzeba było go
    mocno do tego pomysłu przekonywać, bo uważał, że skoro zna .NETa , to najchętniej
    tylko to będzie robił a nie marnował czas na naukę innych technologii. W końcu dał
    się przekonać i po stażu podziękował, bo dzięki temu miał szersze CV i (jeszcze)
    lepsze wyjście na dalsze poszukiwanie pracy. Myślę, że to działa niezależnie od
    początkowo obranej ścieżki - nauczysz ludzi Javy w szkole, to potem nie będzie im się
    mieścić w głowie, że mogliby robić cokolwiek innego. To jest szkodliwe zjawisko.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com