  • 31. Data: 2011-08-16 00:38:03
    Temat: Re: Ad Blue
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 17:43:51 +0100, kamil napisał(a):
    > Piszesz herezje na tej grupie, każdy PMSowy ekspert od spraw wszelakich
    > potrafi jedynie krzyczeć że eko to zuoooo i powtarzać wyświechtane
    > hasełka w imię trucia właśnych dzieci.
    > W LA choćby smog zmniejszył się dość znacznie w ostatnich
    > dziesięcioleciach (choć wciąż jest to dość zatrute miasto).

    Ale akurat tam ( i w calych US) diesle to chyba jakis ulamek.
    Osobowki wszystkie na benzyne.

    J.

  • 32. Data: 2011-08-16 01:04:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):

> [...]
    > SAMOCHODÓW NAPĘDZANYCH DIESLEM, które wyrzucają bardzo duże ilości
    > rakotwórczej sadzy. Póki nie pojawią się ekonomicznie rozsądne
    > rozwiązania, czy to paliw alternatywnych czy samochodów elektrycznych
    > - muszą sobie z tym jakoś radzić. Wydaje mi się, że Ad Blue jest takim
    > po prostu półśrodkiem, który łatwo pozwala spełnić normy emisji Euro 6
    > i daje tym pazernych chu...m z koncernów paliwowych trochę więcej
    > czasu na zarabianie kasy. Z drugiej strony jest to też lepsze dla nas,
    > a przynajmniej dla tych co nie chcą za szybko umierać, albo nie chcą

    Ot.. fachowca dobrze posłuchać. Pod warunkiem, ze to nie wiejski fachowiec.
    Bo wtedy to żenada i chęć puszczenia pawia.
    Z sadzą radzą sobie nowoczesne konstrukcje silników i filtry DPF/FAP,
    adblue służy do radzenia sobie z tlenkami azotu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2011-08-16 10:33:59
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 00:38:03 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale akurat tam ( i w calych US) diesle to chyba jakis ulamek. Osobowki
    > wszystkie na benzyne.
    To się zmienia.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 34. Data: 2011-08-16 10:36:47
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Aug 2011 04:52:04 -0700, Jerry napisał(a):

    > rakotwórczej sadzy.
    Sadza nie jest rakotwórcza. Ma za tę nieprzyjemną właściwość, że jest
    jednym z najlepszych adsorbentów, i pochłania niedopalone węglowodory,
    siakieś benzeny i temu podobne, a to już jest nieprzyjemne.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 35. Data: 2011-08-16 11:57:21
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 15/08/2011 18:00, to wrote:
    > begin kamil

    > To nie jest "uzasadnienie ekonomiczne" tylko wymuszenie durnymi podatkami.

    Wszystkie podatki durne, wszystko durne, ale ładne parki, autostrady i
    czystą wode to by się chciało, co nie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 36. Data: 2011-08-17 11:07:57
    Od: Jerry <j...@g...com>

    On 16 Sie, 01:04, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel
    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.

    Brawo geniuszu. Radzą sobie z sadzą i komplikują i tak absurdalnie
    skomplikowaną konstrukcję współczesnych jednostek napędowych,
    podnosząc zarówno koszt zakupu, jak i serwisu oraz szybkość utraty
    wartości ukochanego kopciucha. Nigdzie nie napisałem, że Ad Blue służy
    do eliminacji sadzy. Napisałem jeno, że śmierduchy emitują jej dużo, a
    Ad Blue sprzyja redukcji spalania (co w konsekwencji także ogranicza
    ilość wyrzucanych pyłów). Tylko trzeba czytać pełne zdania i wyciągać
    wnioski. A'propos FAP - najpopularniejszym chyba zapytaniem w
    serwisach diesli jest pytanie o możliwość jego usunięcia.

  • 37. Data: 2011-08-17 11:12:46
    Od: Jerry <j...@g...com>

    On 16 Sie, 10:36, Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jednym z najlepszych adsorbentów, i pochłania niedopalone węglowodory,
    > siakieś benzeny i temu podobne, a to już jest nieprzyjemne.

    Dokładnie. Tylko pisanie o reaktywności drobin węgla i transporcie
    węglowodorów i metali ciężkich do organizmu drogami oddechowymi
    wydłużyłoby jedynie moją wypowiedź, nie czyniąc jej bardziej
    bzdury typu "spalinami współczesnego diesla można by napełniać
    inkubatory noworotków bo są tak czyste" (sic! wyczytane na jednym z
    forów motoryzacyjnych, nie koniecznie tutaj).

  • 38. Data: 2011-08-17 11:14:20
    Od: Jerry <j...@g...com>

    On 16 Sie, 11:57, kamil <k...@s...com> wrote:

    > Wszystkie podatki durne, wszystko durne, ale ładne parki, autostrady i
    > czystą wode to by się chciało, co nie?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kamil

    I tanią benzynę, żeby można było spokojnie spalać 20l/100km nie
    troszcząc się o to, czy będę miał raka za 20 lat czy może już za
    tydzień.

  • 39. Data: 2011-08-17 11:42:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 10:33:59 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):
    > To się zmienia.

    Ale efekty o ktorych pisano sa ze starszych czasow, wiec tylko ciezarowki
    mialy diesle :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-08-17 12:04:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 02:07:57 -0700 (PDT), Jerry napisał(a):

> [...]
    > podnosząc zarówno koszt zakupu, jak i serwisu oraz szybkość utraty
    > wartości ukochanego kopciucha. Nigdzie nie napisałem, że Ad Blue służy

    Napisałeś to w dwóch kolejnych zdaniach nie dając w żaden sposób znać, że
    skaczesz z jednej płytkiej myśli na drugą

    > Napisałem jeno, że śmierduchy emitują jej dużo, a
    > Ad Blue sprzyja redukcji spalania (co w konsekwencji także ogranicza

    kolejny trzeci rodzaj prawdy.
    Mocznik nie ma ŻADNEGO wpływu na spalanie.
    Przestań czytać Bravo Girl!, poczytaj jakąkolwiek literaturę, choćby
    popularnonaukową, będzie mniejsza żenada.

    > wnioski. A'propos FAP - najpopularniejszym chyba zapytaniem w
    > serwisach diesli jest pytanie o możliwość jego usunięcia.

    Najpopularniejszą polską "artystką" jest Doda, najpopularniejszym
    samochodem jest Skoda, a najpopularniejszym samochodem marzeń
    dziesięcioletnia Buma. Tak, w taką popularność pytanie o FAP wpisuje się
    najlepiej.
    Dołóż do tego jeszcze kolejne urban legend - wysokie koszta eksploatacji
    diesla i konieczność wymiany FAP co 20 kkm. Będziesz wtedy już prezentował
    komplet poglądów wioskowego głupka. I nawet to, że nie potrafiszy
    kulturalnie przyciąć cytatu z wycięciem stopki jak nakazuje netykieta nie
    będzie już tak bardzo raziło.