  • 11. Data: 2009-01-02 11:56:58
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 12:27, Mariusz Kruk pisze:
    > Ale sam tu sobie przeczysz. To tak, jakbyś nazywał dziurawy balon
    > szczelnym ;-)

    Akhm... A taki normalny balon jest szczelny (w sensie:
    nie ucieka z niego gaz nośny), a ma dziurę od spodu ;p

    Nie należy *dosłownie* kojarzyć pewnych terminów. Po raz
    kolejny tłumaczę: "system zamknięty" to komputer, co do
    którego producent przewiduje użytkowanie tylko jednej
    wersji lub jednego rodzaju systemu operacyjnego. Systemami
    zamkniętymi były długi czas (i są nadal!) komputery Apple,
    od dłuższego czasu są też komputery przenośne.

    > Pytanie dla kogo. Obecny układ jest kosztowny dla konsumenta.

    Oj, koszty pełnej dowolności też zostałyby przerzucone na
    konsumenta. Jestem tego pewien.

    W pewnym sensie nawet już *były* kiedyś. Jednym z powodów
    nagłej obniżki cen komputerów przenośnych jest to, że pro-
    ducenci nie muszą już tak uważnie konstruować swoich kom-
    puterów i przygotowywać sterowników do dziesiątek programów.
    Zrobią komputer "pod Windows" i voila - mają produkt.

    > Ale co mi po Eee, skoro ja już mam PDA?

    A ja nie mam i wolałbym Eee, niż PDA, na którym nie da się
    normalnie napisać dłuższego tekstu. Ale w sumie to moje
    specyficzne zastosowanie. Innym sam dostęp do poczty i
    kalendarza może wystarczać (aczkolwiek te funkcję wolę w
    telefonie :) ).

    > Ludzie się obrażają i idą do prezesa/dyrektora/whatever na skargę.

    A niech idą. Nie pracuję w ich firmie, prezes nie ma na mnie
    żadnego wpływu.

    > Bo w pewnym zakresie ludziom się nie chce. I to w sumie nic dziwnego.

    O, i to jest straszne. Ja to widzę już na etapie studentów.
    I dla mnie to jest *bardzo* dziwne.

    > przysłowiowy Office nawet), ale to, że człowiek się nie chce zastanawiać
    > dlaczego nagle coś, co od wieków mu działało w dany sposób nagle
    > przestało, to coś najzupełniej zrozumiałego.

    Niekoniecznie. Może jestem dziwny, ale zazwyczaj jak coś
    się zachowuje niestandardowo, to staram się dojść do przy-
    czyny i zrozumieć zjawisko. Zresztą jest to chyba jeden z
    podstawowych powodów, dla których nie skaczemy cały czas
    po drzewach i nie mordujemy się uderzeniem kamienia w czerep,
    tylko jeździmy samochodami i wykańczamy na setki pomysłowych
    i wymagających olbrzymiej wiedzy sposobów. A jak nagle zatra-
    cimy tę ciekawość świata i życia, to chyba znowu wrócimy na
    drzewa.

    > Nie wszyscy muszą mieć wszystko w najnowszych możliwych wersjach tylko
    > dlatego, że te wersje są na rynku.

    Ale dlaczego rynek miałby się na siłę dostosowywać i bez
    przerwy obsługiwać jakieś stare produkty? To nielogiczne.
    Równie dobrze można by dzisiaj narzekać, że adaptery czy
    magnetofony szpulowe nie są dostępne w każdym sklepie.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 12. Data: 2009-01-02 15:20:33
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > Równie dobrze można by dzisiaj narzekać, że adaptery czy
    > magnetofony szpulowe nie są dostępne w każdym sklepie.
    Faktycznie, dla przeciętnego użytkownika różnica między magnetofonem
    szpulowym a odtwarzaczem CD jest analogiczna do różnicy między windowsXP
    i Vistą, do różnicy między ms-office 2000 a 2003.

  • 13. Data: 2009-01-02 15:40:15
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ja nawet myślę, że na wyciągi narciarskie nie powinni wpuszczać z nartami starszymi
    niż z sezonu 2006/07, jak walka z kryzysem to walka ;-))
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-01-03 10:41:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Radosław Sokół"
    >Nie należy *dosłownie* kojarzyć pewnych terminów.

    To może zdecyduj się co piszesz. Zaraz się okaże, że pod pojęciem
    "komputer" rozumiesz swój kalkulator z wczesnych lat osiemdziesiątych.
    Bo przecież nie należy dosłownie kojarzyć pewnych terminów.

> [...]
    >zamkniętymi były długi czas (i są nadal!) komputery Apple,
    >od dłuższego czasu są też komputery przenośne.

    I po raz kolejny twierdzę, że poza widzimisiem producenta nie ma to
    żadnego uzasadnienia technicznego. Natomiast jest ze szkodą dla
    konsumenta.

    >Oj, koszty pełnej dowolności też zostałyby przerzucone na
    >konsumenta. Jestem tego pewien.

    Koszty to nie tylko pieniądze.

    >A ja nie mam i wolałbym Eee, niż PDA, na którym nie da się
    >normalnie napisać dłuższego tekstu.

    No co Ty. Kwestia klawiatury. A tę (czy to po USB, czy po BT) można
    podłączyć. Jak się kto uprze, to i pełnowymiarową, ale są składane
    klawiaturki do PDA.

    >O, i to jest straszne. Ja to widzę już na etapie studentów.
    >I dla mnie to jest *bardzo* dziwne.

    Nie. Patrzysz na wszystko przez pryzmat swojej roboty. Założę się, że są
    takie rzeczy, których z kolei Tobie się nie chce, a które ktoś inny, z
    punktu widzenia jego specjalizacji uznałby za straszne.

    >Niekoniecznie. Może jestem dziwny, ale zazwyczaj jak coś
    >się zachowuje niestandardowo, to staram się dojść do przy-
    >czyny i zrozumieć zjawisko.

    Jak masz pracę do zrobienia "na wczoraj", a narzędzie nagle zachowuje
    się inaczej?

> [...]
    >tylko jeździmy samochodami i wykańczamy na setki pomysłowych
    >i wymagających olbrzymiej wiedzy sposobów.

    Ale nie wszyscy robimy wszystko.

    >Ale dlaczego rynek miałby się na siłę dostosowywać i bez
    >przerwy obsługiwać jakieś stare produkty? To nielogiczne.

    Zróbmy zatem co pięć lat zmianę standardu gniazd zasilających. Bo
    przecież po co rynek miałby byz przerwy obsługiwać jakieś stare
    produkty. To nielogiczne.

    >Równie dobrze można by dzisiaj narzekać, że adaptery

    Gramofony.

    >czy
    >magnetofony szpulowe nie są dostępne w każdym sklepie.

    I co? Jak podłączę taki magnetofon szpulowy do kontaktu, to nie będzie
    działać? Zdziwniej i zdziwniej.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Arcydzieła głupoty nie zawsze dają się
    .\....@e...eu.org.\.\. odróżnić od zwykłych arcydzieł. (Wojtek

  • 15. Data: 2009-01-03 10:46:21
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.01.2009 16:20, Piotr pisze:
    > Faktycznie, dla przeciętnego użytkownika różnica między magnetofonem
    > szpulowym a odtwarzaczem CD jest analogiczna do różnicy między windowsXP
    > i Vistą, do różnicy między ms-office 2000 a 2003.

    A wyobraź sobie, że jeżeli chodzi przynajmniej o różnicę
    między XP a Vistą to *jest* to prawda. Różnica między tymi
    wersjami jest znaczna, a zawsze znajdzie się wielka grupa
    ludzi krzyczących "po co te kompakty, mój magnetofon szpu-
    lowy gra lepiej".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-01-03 11:06:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Trzeba jeszcze dłużej czekac na samo otwarcie systemu i mozliwośc napisania
    pierwszego słowa w liście do Cioci?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-01-03 11:06:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 11:41, Mariusz Kruk pisze:
    > To może zdecyduj się co piszesz. Zaraz się okaże, że pod pojęciem
    > "komputer" rozumiesz swój kalkulator z wczesnych lat osiemdziesiątych.
    > Bo przecież nie należy dosłownie kojarzyć pewnych terminów.

    No to proszę Cię bardzo. Podaj mi satysfakcjonujący Cię
    termin na "komputer z wymuszonym systemem operacyjnym i
    dogrywanym dowolnym oprogramowaniem dla tego systemu",
    a ja ten termin przypiszę do Macintoshów, Commodore 64
    i dzisiejszych notebooków.

    > I po raz kolejny twierdzę, że poza widzimisiem producenta nie ma to
    > żadnego uzasadnienia technicznego. Natomiast jest ze szkodą dla
    > konsumenta.

    Zrobić da się wszystko, ale nie zawsze jest to opłacalne.
    Stąd, mimo braku uzasadnienia technicznego i szkody dla
    konsumenta, będzie tak, a nie inaczej. Bo inaczej byłoby
    drożej.

    > Koszty to nie tylko pieniądze.

    Ale konsumenta interesują głównie pieniądze.

    > No co Ty. Kwestia klawiatury. A tę (czy to po USB, czy po BT) można
    > podłączyć. Jak się kto uprze, to i pełnowymiarową, ale są składane
    > klawiaturki do PDA.

    Tylko to potem albo zwiększa liczbę urządzeń, albo wymiar
    całego urządzenia. Wolę już Eee z wbudowaną całkiem sporą
    klawiaturą i jednak przyzwoitym 9" ekranem. Próbowałem
    używać PocketPC do pisania, dziękuję bardzo.

    > Nie. Patrzysz na wszystko przez pryzmat swojej roboty. Założę się, że są
    > takie rzeczy, których z kolei Tobie się nie chce, a które ktoś inny, z
    > punktu widzenia jego specjalizacji uznałby za straszne.

    Biorąc pod uwagę jak ostatnio remontuję swój służbowy pokój,
    to nie jestem tego pewien ;)

    > Jak masz pracę do zrobienia "na wczoraj", a narzędzie nagle zachowuje
    > się inaczej?

    Czasem lepiej zrozumieć i naprawić, niż męczyć się z obcho-
    dzeniem.

    Poza tym jest takie coś jak "zabezpieczenie". Zawsze mam
    możliwość pracy na drugim czy trzecim komputerze, nawet
    jak z jednym zaczyna być coś nie tak. Wtedy mogę dokoń-
    czyć pracę, a potem na spokojnie szukać przyczyny.

    > Zróbmy zatem co pięć lat zmianę standardu gniazd zasilających. Bo
    > przecież po co rynek miałby byz przerwy obsługiwać jakieś stare
    > produkty. To nielogiczne.

    Doprowadzasz kwestię do skrajności.

    > I co? Jak podłączę taki magnetofon szpulowy do kontaktu, to nie będzie
    > działać? Zdziwniej i zdziwniej.

    Już niedługo nie podłączysz go do sprzętu nagłaśniającego
    wyposażonego np. w same wejścia cyfrowe.

    A i dzisiaj będziesz zmuszony dorabiać przejściówki z wtyków
    DIN na cinche.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-01-03 11:59:43
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >konsumenta, będzie tak, a nie inaczej. Bo inaczej byłoby
    >drożej.

    >Ale konsumenta interesują głównie pieniądze.

    Brawo. Właśnie odkryłeś dlaczego np. istnieją urzędy antymonopolowe.

    >Tylko to potem albo zwiększa liczbę urządzeń, albo wymiar
    >całego urządzenia. Wolę już Eee z wbudowaną całkiem sporą
    >klawiaturą i jednak przyzwoitym 9" ekranem. Próbowałem
    >używać PocketPC do pisania, dziękuję bardzo.

    Z drugiej strony, Eee jest jednak sporo większe. Każdemu jego porno.

    >Czasem lepiej zrozumieć i naprawić, niż męczyć się z obcho-
    >dzeniem.

    Radek, jak masz pół godziny na napisanie materiału, nie będziesz
    poświęcać godziny na zastanawianie się dlaczego coś działa nie tak.

    >Poza tym jest takie coś jak "zabezpieczenie". Zawsze mam
    >możliwość pracy na drugim czy trzecim komputerze, nawet
    >jak z jednym zaczyna być coś nie tak. Wtedy mogę dokoń-
    >czyć pracę, a potem na spokojnie szukać przyczyny.

    To zobacz jak to wygląda w tzw. "realnym świecie".

    >Doprowadzasz kwestię do skrajności.

    Brawo. Gdzie zatem kończy się "skrajność", a zaczyna "nieskrajność"?
    Tam gdzie Tobie wygodnie? A dlaczego?

    >Już niedługo nie podłączysz go do sprzętu nagłaśniającego
    >wyposażonego np. w same wejścia cyfrowe.

    Etam. Jeszcze dłuuuuugo nie.

    >A i dzisiaj będziesz zmuszony dorabiać przejściówki z wtyków
    >DIN na cinche.

    Wiesz, jakoś nikt mi tego nie zabrania. W przeciwieństwie do tego, co
    się wyprawia z oprogramowaniem.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb (A)bort, (R)etry, (U)se the Force?
    `b K...@e...eu.org d'

  • 19. Data: 2009-01-03 12:00:53
    Od: Piotr <p...@a...net.pl>

    Radosław Sokół pisze:
> [...]
    > wersjami jest znaczna, a zawsze znajdzie się wielka grupa
    > ludzi krzyczących "po co te kompakty, mój magnetofon szpu-
    I cóż takiego w Viscie (vs XP) jest porównywalne do różnic między
    magnetofonem szpulowym a CD takich jak:
    *wielkość sprzętu odtwarzającego
    *jakość dźwięku
    *brak konieczności przewijania, by odtworzyć konkretny utwór
    *wygoda obsługi (włożenie płytki vs zawijanie taśm, przewijanie przez
    odpowiednie wałki itp)
    dla przeciętnego użytkownika?

  • 20. Data: 2009-01-03 12:44:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.01.2009 13:00, Piotr pisze:
    > I cóż takiego w Viscie (vs XP) jest porównywalne do różnic między
    > magnetofonem szpulowym a CD takich jak:
    > [...]
    > dla przeciętnego użytkownika?

    Wyższe *domyślne* bezpieczeństwo w sensie trudności urucho-
    mienia złośliwego programu wymagającego do uruchomienia
    wysokich uprawnień.

    I to by wystarczyło w zasadzie.

    Ale dodatkowo: lepsze wykorzystanie silnych konfiguracji
    sprzętowych, porzucenie nareszcie paru reguł służących
    kiedyś oszczędzaniu pamięci, a dzisiaj spowalniających
    działanie, silniejsze narzucanie poprawnej struktury
    folderów, istnienie mechanizmu priorytetów operacji we/wy...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |