  • 1. Data: 2012-04-09 17:11:32
    Temat: Acer Aspire 3000 bateria + klawiatura
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

    Problem widze pierwszy raz w życiu. Laptop jak w temacie z wyjętym
    akumulatorem działa jak złoto. Po włożeniu aku nie da się nic napisać w
    żadnym programie, czy to notatnik czy Word czy cokolwiek. Klawiatura ma
    takie opóźnienie że pisząc cokolwiek można usnąć. Tak 7 do 10 sekund na
    znak. I do tego trzeba przytrzymać klawisz jakieś 3 sekundy.
    Czym to spowodowane może być? Ja wiem że aku jest na wykończeniu,
    podtrzymuje lapka jakieś 3 minuty, ale żeby klawiatura tak wariowała? A
    wyjąć całkiem nie bardzo, bo aku ma nóżkę i bez niego laptop się buja...

    --
    Pozdrawiam dyngusowo
    Piotr

  • 2. Data: 2012-04-09 17:20:47
    Temat: Re: Acer Aspire 3000 bateria + klawiatura
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 09/04/2012 16:11, Piotr wrote:
> [...]
    > podtrzymuje lapka jakieś 3 minuty, ale żeby klawiatura tak wariowała? A
    > wyjąć całkiem nie bardzo, bo aku ma nóżkę i bez niego laptop się buja...

    Uszkodzona bateria, albo chiński zamiennik. Jak jednak oryginalna, to
    może pod to podchodzi:
    http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml07/07167.ht
    ml

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-04-09 20:33:36
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Piotr" napisał:

    > Czym to spowodowane może być? Ja wiem że aku jest na wykończeniu,
    > podtrzymuje lapka jakieś 3 minuty, ale żeby klawiatura tak wariowała?

    Podobny objaw miałem w jakiejś Toshibie z akumulatorem nie dość, że
    zdechłym, to jeszcze ze zwarciem w którymś ogniwie.

    > A wyjąć całkiem nie bardzo, bo aku ma nóżkę i bez niego laptop się buja...

    Spróbuj zaizolować styki.

    JoteR

  • 4. Data: 2012-04-10 08:19:42
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > pisząc cokolwiek można usnąć. Tak 7 do 10 sekund na
    > znak. I do tego trzeba przytrzymać klawisz jakieś 3 sekundy.

    Koledzy juz napisali - uszkodzona bateria.
    Ja dopowiem tylko - twoj przypadek nie jest odosobniony. :)
    Nie podam modelu, nie pamietam, ale objawy dokladnie te same.

    > Ja wiem że aku jest na wykończeniu, podtrzymuje lapka
    > jakieś 3 minuty, ale żeby klawiatura tak wariowała? A
    > wyjąć całkiem nie bardzo, bo aku ma nóżkę i bez niego
    > laptop się buja...

    Na szybko - zaizoluj styki.
    Na dluzej - rozbiez baterie, wypatrosz z ogniw.
    (estetyka laptopa nie ucierpi a straci troche na wadze)

    A bez kombinowania - kup zamiennik. Koszt pewnie
    w okolicach 200,-. Pownien starczyc na jakies 2 lata.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 5. Data: 2012-04-10 09:55:35
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 10/04/2012 07:19, Vituniu wrote:
    > A bez kombinowania - kup zamiennik. Koszt pewnie
    > w okolicach 200,-. Pownien starczyc na jakies 2 lata.

    Acery są dość wrażliwe na zamienniki, kilka razy
    już słyszałem o problemach przy złej baterii...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-04-10 10:19:16
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Acery są dość wrażliwe na zamienniki, kilka razy
    > już słyszałem o problemach przy złej baterii...

    Nie tylko przy Acerach tak jest. Owszem.

    Rzecz jednak w tym, ze oryginal, nawet jesli bedzie
    dostepny, zapewne bedzie kosztowal 2x tyle co zamiennik...

    IMHO nie warto podwajac wten sposob wartosci
    leciwego juz nieco laptopka. :)
    Tylko rozsadnie wybrac sprzedawce/gwaranta
    zamiennika.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2012-04-11 18:27:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Piotr" <p...@k...net.pl> wrote in message
> [...]
    > lapka jakieś 3 minuty, ale żeby klawiatura tak wariowała? A wyjąć całkiem nie
    > bardzo, bo aku ma nóżkę i bez niego laptop się buja...

    odpal sobie procexp z pakietu sysinternals i sprawdz jakie masz obciazenie
    procesora przez 'hardware interrupts and dpcs' z wlozona i wyjeta bateria

    jezeli jest to to samo co mi sie kiedys w acerze przydarzylo to
    odinstaluj/wylacz baterie w managerze urzadzen, bedzie dalej dzialala,
    stracisz tylko wyswietlanie poziomu naladowania

  • 8. Data: 2012-04-14 07:46:56
    Od: "Piotr" <p...@k...net.pl>

> [...]
    > odinstaluj/wylacz baterie w managerze urzadzen, bedzie dalej dzialala,
    > stracisz tylko wyswietlanie poziomu naladowania

    O! I to jest właściwe rozwiązanie! Dzięki, wszystko działa jak należy.

    Piotr