eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAbs zawiódłRe: Abs zawiódł
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
    dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.new
    shosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 04 Dec 2010 00:07:38 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Abs zawiódł
    References: <id93ks$eki$1@inews.gazeta.pl> <ida7sf$1kcp$1@news.mm.pl>
    <s...@l...localdomain>
    In-Reply-To: <s...@l...localdomain>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <4cf9783a$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.242.83
    X-Trace: 1291417658 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27025 83.23.242.83:12357
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331065
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-03 09:46, Samotnik pisze:

    > No właśnie, fundamentalne pytanie. We wszystkich samochodach jakie miałem,
    > na lodzie lub bardzo śliskim zbitym śniegu najefektywniejsze hamowanie to
    > takie, żeby być na granicy włączania się ABSu, nie dopuścić do zatrzymania
    > kół i hamować klockiem o tarczę, a nie oponą o lód.

    To raczej złudzenie, chyba że ten ABS jakiś bardzo stary.

    Jak hamujesz na granicy, to lekko naciskasz hamulec i samochód lekko
    hamuje, więc pozornie skuteczność jest ok.
    Jak depniesz hamulec z całej siły, ABS będzie odpuszczał, a samochód też
    będzie lekko hamował (bo jest ślisko), ale skuteczność wydaje się
    gorsza, bo ciśniesz hamulec np. 10x mocniej, a samochód hamuje tylko
    trochę lepiej niż "na granicy".

    Dupohamowania jest w tych kwestiach bardzo zawodna.

    W samochodzie z ABS należy nacisnąć hamulec mocno, bo dzięki temu
    hamujesz czterema kołami. Na granicy zadziałania ABS, to granica
    przyczepności jednego, najmniej przyczepnego koła, podczas gdy pozostałe
    trzy jeszcze można wykorzystać.

    Z ABS jak się chce zatrzymać najszybciej trzeba wciskać hamulec z całej
    siły - na każdej nawierzchni.

    Można się zastanawiać czy może samochód lepiej zahamuje bez ABS na
    blokach, ale to już inna sprawa. Hamowania na granicy zadziałania ABS to
    nie jest skuteczna metoda.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: