-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border4.nntp.
dca.giganews.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.new
shosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com
!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada
.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 04 Dec 2010 00:07:38 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
Thunderbird/3.1.6
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Abs zawiódł
References: <id93ks$eki$1@inews.gazeta.pl> <ida7sf$1kcp$1@news.mm.pl>
<s...@l...localdomain>
In-Reply-To: <s...@l...localdomain>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 30
Message-ID: <4cf9783a$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.242.83
X-Trace: 1291417658 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27025 83.23.242.83:12357
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331065
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2010-12-03 09:46, Samotnik pisze:
> No właśnie, fundamentalne pytanie. We wszystkich samochodach jakie miałem,
> na lodzie lub bardzo śliskim zbitym śniegu najefektywniejsze hamowanie to
> takie, żeby być na granicy włączania się ABSu, nie dopuścić do zatrzymania
> kół i hamować klockiem o tarczę, a nie oponą o lód.
To raczej złudzenie, chyba że ten ABS jakiś bardzo stary.
Jak hamujesz na granicy, to lekko naciskasz hamulec i samochód lekko
hamuje, więc pozornie skuteczność jest ok.
Jak depniesz hamulec z całej siły, ABS będzie odpuszczał, a samochód też
będzie lekko hamował (bo jest ślisko), ale skuteczność wydaje się
gorsza, bo ciśniesz hamulec np. 10x mocniej, a samochód hamuje tylko
trochę lepiej niż "na granicy".
Dupohamowania jest w tych kwestiach bardzo zawodna.
W samochodzie z ABS należy nacisnąć hamulec mocno, bo dzięki temu
hamujesz czterema kołami. Na granicy zadziałania ABS, to granica
przyczepności jednego, najmniej przyczepnego koła, podczas gdy pozostałe
trzy jeszcze można wykorzystać.
Z ABS jak się chce zatrzymać najszybciej trzeba wciskać hamulec z całej
siły - na każdej nawierzchni.
Można się zastanawiać czy może samochód lepiej zahamuje bez ABS na
blokach, ale to już inna sprawa. Hamowania na granicy zadziałania ABS to
nie jest skuteczna metoda.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.12.10 08:26 z
- 04.12.10 10:17 Karolek
- 04.12.10 10:21 Karolek
- 04.12.10 10:20 Karolek
- 04.12.10 11:29 Adam Płaszczyca
- 04.12.10 12:26 Samotnik
- 04.12.10 15:06 z
- 04.12.10 16:38 J.F.
- 04.12.10 16:40 J.F.
- 04.12.10 18:49 Karolek
- 04.12.10 19:01 Karolek
- 04.12.10 20:05 Tomasz Pyra
- 04.12.10 20:16 Tomasz Pyra
- 04.12.10 22:34 z
- 05.12.10 07:55 MarcinJM
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO