    From: ToMasz <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Abonamet a karta
    Date: Mon, 05 Oct 2009 20:35:14 +0200

    (...)
    > Więc przyjmij, że jest to abonament 25-złotowy. Drugie 25 zł to rata za
    > telefon, nieoprocentowana zresztą.
    (...)
    > Zanim w prepaidach zejdą do tych moich 15 groszy, to i cyrograf mi
    > wygaśnie. A ja jestem do przodu już teraz, od blisko roku, nie czekając
    > na mocno zresztą wątpliwe obniżki w prepaidach w jakiejś nieokreślonej
    > przyszłości.
    (...)
    widzisz.. to jeden punk wdzenia. Ja mam prepaida, żona abo. Zasada ta
    sama co u Ciebie. JEdnak my w przeszłości wybraliśmy tak a nie inaczej,
    ale teraz mamy pewne możliwości modyfikacji. tak wiec zeszliśmy z
    abonamentem żony i jej usługami do minimum i zamiast dzwonić po 37 z
    abonamentu, dzwonimy po 26gr z prepaida. Czy jesteśmy głupi? czy łamiemy
    zasady? moim zdaniem nie.

    > Proszę, nie rozśmieszaj mnie.

    > Litości, przecież ta mydelniczka nawet nie ma Javy.
    Litości! ta mydleniczka ma WM w którym java jest programem tak jak w PC

    > Dlaczego nie możecie
    > zrozumieć, że ktoś chce mieć dobry telefon i w tym celu zaciąga kredyt
    > bezpośrednio u operatora, bo tak jest najtaniej? To w sklepie dla
    > idiotów kredyt 0% jest cacy, a u P4 czy PTC już be? Dlaczego, się pytam?
    wybacz, to głupie pytanie. Dam Ci przykład. JEśli zaciagniesz kredyt w
    MM to nikt Ci nie zabroni zmiany/rezygnacji z usług. U operatora tak
    będzie. Dlaczego? bo ma najtańsze usługi - nie dlatego że trzeba jelini
    którzy będą płacić na wypłate dla prezesów.
    Jeśli "weźmiesz" telefon na kredyt i zobowiążesz sie do płacenia kasy
    przynajmiej 3 razy wiekszej niż dobry prepaidowiec, to w zamian
    dostaniesz...? nic wiecej! tzn są ludzie ktorzy za 10zł wymagają
    zryczałtowanych połączeń z jednym numerem lub innych usług niedostępnych
    w prepaidzie - ale dzisiaj nie mówimy o takich sprawach
    Tak wiec... wszyscy rozumieją ze dotowanie telefonów jest pewnym
    "biznesem". Moze cudzysłowy są nie na miejscu, ale ten akurat biznes
    jest jasnym przykładem tego, ze cena towaru jest taka jaką frajer
    zapłaci, a nie taka jaka wynika z kosztów produkcji. ( ja wiem ze to
    właśnie biznes, ale w warunkach 4 operatorów mogących zaoferowac takie
    warunki, ten "biznes" zakrawa na nadużycie)
    Reasumujac: ja sie nie krytykuje chęci posiadania telefonu okupionego
    wysokim kosztem rozmów. jak co najwyżej kpie z obsesji która przejawia
    sie tym, ze abonametowcy zachwyceja sie jaki to super biznes z tymi
    dotowanymi telefonami.

    ToMasz