    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Abonament czy prepaid
    Date: Tue, 2 Aug 2016 13:07:38 +0200

    On 2016-08-02 12:18, J.F. wrote:
    > Nie skonczy, bo przeciez ustawiasz tyle, aby zawsze starczylo :-)

    Mialem niedawno miesiąc bez wykonania choć jednej rozmowy wychodzącej.
    Jakoś ludziew kółko cos ode mnie chcą :D. Nie, nie da się przewidzieć bo
    jakiś czas później zrobiłem ze 40 telefonów w jeden dzień szukając kwater.

    > A samochod zlosliwie zepsuje ci sie 10 km od najblizszej wsi.

    To jest wielka szansa że nie nabije telefonu. Dlatego mam druga kartę
    prepaid wsadzoną jako lejek do neta :D Problem solved. Tak, wiem że
    abonamentam tez tak mozna, ale jak widac dla częsci grupy wsadzienie
    drugiej karty prepaid mogło by się okazać mocno obciachowe i "tylko
    pedały ...".

    > I juz po dwoch godzinach spaceru sie okaze, ze zabka owszem jest, ale
    > godzine temu zamkneli.

    Na wsi? Panie, tam alkochol potrzebny jest non-stop :D. Dokładnie takie
    zdarzenie mialo miejsce w kompletnym zadupiu na Podlasiu jakiś rok temu.
    2-ga w nocy a wiejski sklep pracuje. I nawet ktoś coś kupował, szklanego
    oczywiście. Ten kraj jednak jest bardzo wygodny do życia.

    > Albo nie ukradli

    Oj tam, wymyślasz już.

    > One tez maja troche inne wytyczne. Np chwala sobie przewidywalne wplywy.

    Większośc "bisnesmenuf" uważa klienta abonamentowego za najlepszego do
    planowania strategii i rozwoju. Tylko że w przypadku gsm problem jest w
    tym że płacisz za coś nad czym masz niewielką kontrolę bo współczesne
    telefony są miliony razy bardziej podatne na złodziejstwo informatyczne
    bez ingerencji właściciela. I myślę że telekomy nie tylko mają to jako
    punkt z zyskami, ale i spejalnie mają w dupie krytyczne aktualizacje zaś
    model security update androida jest gówno wart nie bez powodu. Tak wiem,
    to już teoria spiskowa. Ale okiem informatyka trudno wyjaśnić dlaczego
    *oczywiste* rozwiązania techniczne nie istnieją.