  • 21. Data: 2009-01-03 20:47:34
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > IMVHO brednia.

    Brednia? UE to się nazywa, a nie brednia.

    *piotr'ek*

  • 22. Data: 2009-01-03 20:49:18
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > IMVHO brednia.

    i to jest wlasnie skutek ogladania panstwowej tv
    nie dosc, ze sie oglada glupoty i jeszcze za to placi, to na dodatek klient
    jest z tego zadowolony

  • 23. Data: 2009-01-03 20:49:35
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Poczytaj sobie na stronach BBC, jakie stosują techniki ściągania i jak
    > restrykcyjne jest prawo w tym zakresie.

    A ile reklam na godzinę nadają kanały BBC w UK?
    Podobne restrykcyjne metody można było i w PL wprowadzić 19 lat temu
    (np.rejestracja TV w momencie jego zakupu). Ktoś niedopatrzył i teraz to już
    w zasadzie jest po filipku.

    *piotr'ek*

  • 24. Data: 2009-01-04 10:55:34
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    *piotr'ek* pisze:

    > Brednia? UE to się nazywa, a nie brednia.

    W 192* roku, gdy powstawało BBC opłacane z *abonamentu* Wielka Brytania
    należała do Unii Europejskiej? I Niemcy w tym okresie pewnie też?

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.astercity.net/~janekr

  • 25. Data: 2009-01-04 13:43:26
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > W 192* roku, gdy powstawało BBC opłacane z *abonamentu* Wielka Brytania
    > należała do Unii Europejskiej? I Niemcy w tym okresie pewnie też?

    w momencie wprowadzania radia do uzytku istnialy wylacznie pojedyncze
    rozglosnie, panstwowe lub z rzadem powiazane
    sens abonamentu byl wowczas inny - sprowadzal sie do wnoszenia oplat przez
    grupe osob zainteresowanych rozwojem samej technologii
    mozna to do pewnego stopnia porownac z abonamentem za kablowke
    obecnie zmusza sie ludzi do placenia za cos, czego w ogole nie uzywaja, bo
    sa tacy, ktorym kanaly rzadowe nie sa potrzebne do szczescia

  • 26. Data: 2009-01-04 18:27:49
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    brum pisze:

> [...]
    > sens abonamentu byl wowczas inny - sprowadzal sie do wnoszenia oplat przez
    > grupe osob zainteresowanych rozwojem samej technologii

    Zgoda, w latach 20. ub. wieku. Ale już w takim 1935 roku stacji było
    sporo, każdy mógł słuchać programów zagranicznych, w takiej GB czy
    Niemczech było pewnie już ponad milion słuchaczy - na pewno nie była to
    już "grupa osób zainteresowanych rozwojem samej technologii" - a
    abonament trwał nadal w najlepsze.
    Przetrwał wojnę, wprowadzenie TV, komunikację satelitarną i kablową,
    wprowadzenie prywatnych stacji, cyfryzację i trwa do dzisiaj.

    Dla osób, które nie potrafią czytać - nie napisałem ani słowa o tym, że
    jestem bądź nie jestem za abonamentem, natomiast sprzeciwiam się
    dziwacznym twierdzeniom, jakoby byl to wymysł komuny czy nawet
    socjalistyczny. Nie był.

  • 27. Data: 2009-01-05 17:36:07
    Od: SW3 <s...@p...spamerzy-won.fm>

    Dnia 03-01-2009 o 19:43:10 Jan Rudziński <j...@a...net> napisał(a):

    > komuna ograniczała się szczęśliwie do Związku Sowieckiego

    To taki żart, prawda?

    --
    SW3

  • 28. Data: 2009-01-05 17:45:50
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    SW3 pisze:

    > To taki żart, prawda?

    Kolejny, który nie umie czytać ze zrozumieniem.
    Zacytuję coś, co uciąłeś:

    "od początku radiofonii, gdy komuna ograniczała się szczęśliwie do
    Związku Sowieckiego"

    Początek radiofonii to mniej więcej lata 1910 - 1930.
    No to gdzie była wtedy w Europie 'komuna' oprócz Związku Sowieckiego
    według Ciebie? No gdzie? W Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Rzeszy
    Niemieckiej?

  • 29. Data: 2009-01-06 23:44:02
    Od: "axel" <a...@b...pl>

    Wwww.... PRL-u, czyli w systemie dyktatorskim, obowiązkowo trzeba było
    ZAREJESTROWAĆ odbiornik RTV, aby dyktator wiedział kto go ma ! iii....za
    posiadanie takowego należało wnieść opłatę, zwaną abonamentem. Warunek
    konieczności zapłaty abonamentu był taki, by odbiornik był sprawny do
    odbioru !!!!
    I taka interpretacja tego przepisu - z którą się NIE ZGADZAM - obowiązuje do
    dzisiaj !!!!!
    Dlaczego się nie zgdzam:

    1. Należy odróżniać odbiorniki radiowe i telewizory.
    2. Zgadzam się na płacenie abonamentu radiowego ponieważ programy/kanały
    radiowe NIE SĄ kodowane.
    3. Kiedyś (za komuny !) istniała TYLKO JEDNA, JEDYNA słuszna telewizja czyli
    TVP (nie było TV SAT) i wtedy opłacanie abonamentu było logiczne i słuszne,
    jako opłata za korzystanie z usługi.
    Lecz dzisiaj sytuacja jest całkowicie ODMIENNA ! W dzisiejszej demokracji, w
    UE, NIE MA prawa istnieć zakaz posiadania jakiejś tam skrzynki, zwanej
    czasem telewizorem, czasem LCDekiem itp., itd.,... na posiadanie której to
    (skrzynki !) należy uzyskać zezwolenie na jej użytkowanie (przez
    zarejestrowanie !) i jeszcze wnosić opłatę abonamentową za to jej posiadanie
    !
    Jest to STARY przepis który dzisiaj jest ABSURDEM i winien już dawno być
    zmieniony !!!!!
    W demokracji i gospodarce rynkowej PŁACI się za zakupiony i odebrany towar
    lub usługę, w tym winno się płacić za odbieranie programów TV a NIE za
    posiadanie skrzynki do ich odbierania ! Dlaczego...a no dlatego, że dzisiaj
    dostawców programów/kanałów TV jest wielu:
    * TVP naziemna
    * telewizja kablowa z programami TVP (kodowana)
    * TV SAT z programami TVP (kodowana)

    iiii...jeżeli ktoś opłaca abonament za odkodowanie i oglądanie telewizji
    kablowej czy TV SAT-u (w tym z programami TVP ! ) to....NIE POWINIEN już
    drugi raz płacić abonamentu za TVP na poczcie !!!!
    Przecież telewizje kanałowe i TV SAT-y ściągają z nas haracz i płacą TVP za
    jej programy !!!! i ....NIE MA na świecie takiego prawa aby DWA RAZY płacić
    ZA TO SAMO !!!

    axel

  • 30. Data: 2009-01-07 12:29:43
    Od: "Marek (UK)" <n...@a...w.pl>

    Cześć *piotr'ek*
    Sat, 3 Jan 2009 21:49:35 +0100 w <news:gjoj12$cpv$1@inews.gazeta.pl>
    napisałeś:

    > A ile reklam na godzinę nadają kanały BBC w UK?

    zero. mają ustawowy zakaz.
    dlatego np. BBC World News nie moze nadawac w UK, bo emituje reklamy.
    --
    Laik
    Wiadomość z ostatniej chwili: John Lennon nadal nie żyje...