  • 11. Data: 2010-04-30 13:30:47
    Temat: Re: AVR32, USB, i... czary!!!
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    > Więć na nowo szukam czegoś niedrogiego, łatwo dostępnego, niewielkiego
    > (64nóżki TQFP/LQFP), z USB2.0, 32bit (ARM7TDMI). Znalazłem
    > jakiś LPC214X. Popatrze jeszcze u innych producentów.

    Z tych dwóch:
    - LPC2141..44
    - STM32F103..107R

    chyba te drugie są szybsze i nieco bardziej bogatsze
    w peryferia, a ceny zbliżone.

    Czy ktoś tu z czytających miał z nimi do czynienia
    i mógłby się wypowiedzieć odnośnie ewentualnych
    problemów w ich pracy?

    SM

  • 12. Data: 2010-05-01 09:12:20
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-04-30 15:30, SM pisze:

> [...]
    > w peryferia, a ceny zbliżone.
    >
    > Czy ktoś tu z czytających miał z nimi do czynienia
    > i mógłby się wypowiedzieć odnośnie ewentualnych

    Robiłem projekt na STM32 i jedyna wada mogąca sprawić problemy to dosyć
    silne zakłócanie w.cz. - na jednej płytce był moduł GPS z anteną,
    pomogła dopiero bardzo zoptymalizowana pcb czterowarstwowa. Przy czym
    problem nie tkwił w USB jako takim, ale w PLL procka, generującej zegar
    48MHz.

    Jeżeli potrzebujesz dużych transferów to wybieraj modele z USB OTG, bo w
    podstawowej wersji USB ma tylko 512 bajtowy bufor i nie da się
    spreparować ramki o maksymalnej wielkości wg standardu USB. W wyniku
    tego spada transfer.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 13. Data: 2010-05-01 12:37:02
    Od: SM <b...@k...com.pl>

> [...]
    > podstawowej wersji USB ma tylko 512 bajtowy bufor i nie da się
    > spreparować ramki o maksymalnej wielkości wg standardu USB. W wyniku

    Dzięki za konkretną odpowiedź! Z zakłóceniami powinienem sobie poradzić.
    Ważniejsza jest dla mnie niezadowność. 512 bajtów dla USB-CDC w
    zupełności mi wystarczy, gdyż zazwyczaj przesyłam ramki po
    wirtualnym COMie nie większe niż 64 bajty (dla USB-CDC ustawiam
    4 kanały po 64 bajty i jest OK).

    Zamówiłem na szybko kilka STM32F103R8T6 i zobaczę jak będą chodzić.

    Pozdrawiam,
    SM

  • 14. Data: 2010-05-01 18:30:45
    Od: Paweł Hadam <hmpawel.@.gmail.com>

    W dniu 2010-05-01 14:37, SM pisze:

    > Dzięki za konkretną odpowiedź! Z zakłóceniami powinienem sobie poradzić.

    Nie ma za co :)

> [...]
    > zupełności mi wystarczy, gdyż zazwyczaj przesyłam ramki po
    > wirtualnym COMie nie większe niż 64 bajty (dla USB-CDC ustawiam

    No to najprostsze STM32 się nadadzą. ST nawet dostarcza gotowe
    biblioteki (kody źródłowe w C) do USB i jest nawet przykład wirtualnego
    COM'a. Chodzi praktycznie od kopa. Oczywiście można to zoptymalizować,
    czy pod swoje zastosowania troszkę pozmieniać. Podczas zabawy trochę
    brutalnie Windows reaguje na błędy konfiguracji czy software USB po
    stronie proca. Pamiętam jak dziś na oczekiwania za każdym razem na
    "ding-dong" po włożeniu wtyczki USB. Zamiast gongu można było zobaczyć
    błyskawicznie inicjację bios'u i test pamięci (reset bez ostrzeżenia,
    nawet bez bluescreena). Poza tym to do dziś nie wiem co tak naprawdę
    dawało ciała (poza błędem w aplikacji procka) - obsługa USB w Windowsie
    czy sterownik? Moim zdaniem przy niedogadaniu się z urządzeniem albo
    otrzymaniu od niego inicjacji niezgodnej ze standardem powinno ono
    zostać odrzucone. A tu występował niekontrolowany reset.

    Na szczęście jak już wszystko się dograło, to akceptując ograniczenia
    ramki do ok. 400 bajtów danych dawało się osiągnąć transfery zbliżone do
    teoretycznych bez żadnych niespodzianek w postaci niestabilności.

    > Zamówiłem na szybko kilka STM32F103R8T6 i zobaczę jak będą chodzić.

    Podziel się wrażeniami!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 15. Data: 2010-05-02 20:42:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-04-30 13:45, SM pisze:

    > ...no tak. Zapomniałem że ten SAM nie potrafi poprawnie
    > zastartować jeśli napięcie zasilania zbyt wolno narasta
    > - wtedy się po prostu wiesza.

    A pomaga w takich sytuacjach zewnętrzny BOD?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-05-03 04:44:42
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    > A pomaga w takich sytuacjach zewnętrzny BOD?

    Na 100% nie jestem pewien, ale chyba robiłem
    testy z dłuższym przytrzymaniem wejście NRST
    procka.

    Pisałem z Atmelem i odesłali mnie do PDFa:

    "During startup, core supply voltage (VDDCORE)
    slope must be superior or equal to 6V/ms."

    Ja akurat miałem mocno filtrowane zasilania
    przez indukcyjności i procek nie startował.
    I chyba z wejściem NRST robiłem różne testy.

    SM

  • 17. Data: 2010-05-03 07:19:33
    Od: c...@p...onet.pl

    A macie obaj zasilanie z tej samej sieci energetycznej? Może to sieć
    sieje "porutę"?

  • 18. Data: 2010-05-03 07:35:11
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    c...@p...onet.pl pisze:
    > A macie obaj zasilanie z tej samej sieci energetycznej? Może to sieć
    > sieje "porutę"?

    Pisze że 20km od siebie, więc raczej mało prawdopodobne. Zawsze jakieś
    trafo się po drodze przypląta, a i zakłady w okolicy inne.

    Pzd.
    __
    Irek.N.

  • 19. Data: 2010-05-03 08:59:36
    Od: SM <b...@k...com.pl>

    c...@p...onet.pl pisze:
    > A macie obaj zasilanie z tej samej sieci energetycznej? Może to sieć
    > sieje "porutę"?

    Między nami jest 20km różnicy, chociaż linia wysokiego/średniego
    napięcia może być ta sama (najczęściej jak u mnie nie ma prądu
    to u znajomego też).

    Ale testy były na różnych zasilaczach (zwykłe wtyczkowe,
    laboratoryjne), zasilanie mocno odflitrowane (filtry LC).
    PC-ty też różne (albo stacjonarny albo laptop na baterie).

    SM

  • 20. Data: 2010-05-03 09:33:08
    Od: Lemoniada <g...@o...pl>

    On 3 Maj, 06:44, SM <b...@k...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ja akurat miałem mocno filtrowane zasilania
    > przez indukcyjności i procek nie startował.
    > I chyba z wejściem NRST robiłem różne testy.

    A próbowałeś połączyć zewnętrzny BOD z tranzystorem za filtrami? Takie
    wyodrębnienie w układzie "modułu zasilania" zajmującego się
    filtrowaniem, a w reszcie układu już tylko małe pojemności blisko
    wyprowadzeń.