  • 31. Data: 2021-11-17 12:05:17
    Temat: Re: AVR po latach
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 16 Nov 2021 11:51:53 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Podpisuję się pod wszystkim :)
    > Przy okazji polecam obejrzeć bardzo ciekawą prezentację pokazującą,
    > że C++
    > może dać mniejszy kod niż C.
    > https://www.youtube.com/watch?v=PDSvjwJ2M80

    To czemu 99% softu napisanego w C++ dziala wolno? Nie umieją pisać
    poprawnie?

    --
    Marek

  • 32. Data: 2021-11-17 12:58:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    <g...@g...net> wrote:
    > https://www.youtube.com/watch?v=PDSvjwJ2M80

    Przecież ten koleś nie ma.pojecia o C. Do testu szybkości używa
    malloc? Zamiast size_t używa unsingned i? Ręcznie wypełnia tablicę
    zamiast memset??? Odechciało się dalej tego oglądać troszkę....

    --
    Marek

  • 33. Data: 2021-11-17 14:51:37
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > To czemu 99% softu napisanego w C++ dziala wolno? Nie umieją pisać
    > poprawnie?

    Statystyka zaczerpnięta z...?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2021-11-17 16:17:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 14:51:37 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@g...net> wrote:
    > Statystyka zaczerpnięta z...?

    Oczywiście, że z własnego doświadczenia, bo kogo innego?? KDE/plasma
    koszmar, przez 20 lat ciągle wycieki pamięci, puchunący ksysguard do
    jakiś chorych rozmiarów. Parę dni temu znowu doświadczyłem oom
    killer na maszynie z 14GB RAM, na której jest tylko sesja kde + FF
    +Chrome. 14GB mało do przeglądania stron, serio?? Maszyna
    nieużywalna przez to przez pół godziny.
    Sam exec aplikacji zlinkowanej z stdc++ zawsze widać widać
    wolniejszy. Ja dopuszczam info, że c++ może być lepsze i szybsze ale
    c z tego jak w większości przypadków nie umieją tego zrobić dobrze.
    Zresztą na tym filmie był przykład nadmiarowego linkowania z stdc++.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2021-11-17 18:18:00
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 11:45, Marek wrote:
    > Szczerze mówiąc nie wiem co chciałeś powyższym przekazać. Moje
    > doświadczenia z udostępnienia Arduino (i C++) znajomej osobie 60+
    > (prawie 70) jest takie, że kod jaki ona pisze to nie ma nic wspólnego
    > C++ a wygląda jak rzutowanie Pascala na C.

    Proble nie polega na pasywnym ignorowaniu tylko aktywnym atakowaniu z
    powodu ignorancji. Było tez i na tej grupie.

  • 36. Data: 2021-11-17 18:22:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 12:05, Marek wrote:
    > To czemu 99% softu napisanego w C++ dziala  wolno?

    Podaj przykład takiego softu, który jest napisany w *czymś* i C++ i w
    tym drugim wypadku działa wolno.

    Ja podam:

    main.c:
    int main()
    {
    int i;
    for( i = 0 ; i < 100 ; ++i )
    foo();

    return 0;
    }

    main.cpp:
    int main()
    {
    int i;
    for( i = 0 ; i < 100 ; ++i )
    foo();
    }

    Ten drugi, twierdzisz, jest napisany wolno?

    > Nie umieją pisać
    > poprawnie?

    Zazwyczaj tak. Ale znacznie częsciej to polaga na braku wiedzy czym jest
    C++, dla obserwatorów z zewnatrz. Popularna opinia o C++ to np. taka, że
    to jest "new DuzaKlasa". No więc w embedded to psu na budę i nie o to
    chodzi.

  • 37. Data: 2021-11-17 18:24:11
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 16:17, Marek wrote:
    > Oczywiście, że z własnego doświadczenia

    Progrmujesz zawodowo w C++?

    , bo kogo innego?? KDE/plasma
    > koszmar, przez 20 lat ciągle wycieki pamięci, puchunący ksysguard do
    > jakiś chorych rozmiarów.

    Masz KDE Plasma napisany w C do porównania?

    > widać wolniejszy. Ja dopuszczam info, że c++ może być lepsze i szybsze
    > ale c z tego jak w większości przypadków nie umieją tego zrobić dobrze.

    Bo to trudny język. Dlategpo nie dasz go 60-latkowi który pół życia
    pisał w Keilu na 8051.

    > Zresztą na tym filmie był przykład nadmiarowego linkowania z stdc++.

    Akurat linkowanie z stdc++ raczej jest mało uzyteczne w embedded, ale w
    przypadku KDE raczej nie jest powodem spowolnień.

  • 38. Data: 2021-11-17 18:49:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 18:18:00 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Proble nie polega na pasywnym ignorowaniu tylko aktywnym atakowaniu
    > powodu ignorancji. Było tez i na tej grupie.

    Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?

    --
    Marek

  • 39. Data: 2021-11-17 18:52:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 18:49, Marek wrote:
    > Możesz podkręcić jasność wypowiedzi?

    Na tej grupie padały już takie argumenty przeciwko C++, w embedded:

    - jest wolniejszy od C
    - produkuje więcej kodu
    - musisz używać klas bo inaczej to nie C++
    - templates powodują eksplozje binariów i nikt nie wie jak działają a
    ponadto się nie kompilują
    - nikt tak nie robi
    - nikt tak nie będzie robił
    - to zabawka, prawdziwi programiści ...
    - itp.

    Oczywiście, wszystkie to debilizmy, wynikające z ignorancji i konserwatyzmu.

  • 40. Data: 2021-11-17 18:54:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 18:22:19 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Podaj przykład takiego softu, który jest napisany w *czymś* i C++ i
    > tym drugim wypadku działa wolno.

    No podałem przykład siebie jako usera używającego od 25 lat głównie
    softu C++ i ciągle tak samo korbi jak korbił 25 lat temu. I tylko
    dzięki wzrostu wydajności CPU i ilości ramu rozwój tego softu nie
    doprowadził do kompletnej jego nieuzywalności (mam na myśli słabą
    responsywność czy użycie zasobów).

    --
    Marek