  • 41. Data: 2021-11-17 18:55:37
    Temat: Re: AVR po latach
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 18:22:19 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Zazwyczaj tak. Ale znacznie częsciej to polaga na braku wiedzy czym
    > jest
    > C++, dla obserwatorów z zewnatrz. Popularna opinia o C++ to np.
    > taka, że
    > to jest "new DuzaKlasa". No więc w embedded to psu na budę i nie o
    > chodzi.

    Czy ja muszę wiedzieć czym jest C++ żeby stwierdzić, że
    oprogramowanie X w nim napisane korbi i mi nie odpowiada pod względem
    responsywności?

    --
    Marek

  • 42. Data: 2021-11-17 19:08:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 18:24:11 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Progrmujesz zawodowo w C++?

    Nie. Zawachałem się czy napisać "Niestety".

    > Masz KDE Plasma napisany w C do porównania?

    Słusznie. Ale przez ostatnich 25 lat doświadczenia ręcznej
    kompilacji tysięcy projektów w różnych językach i ich późniejszego
    testowania zawsze jakoś tak wychodziło, że jak coś było w C++ to
    zawsze startowało dłużej i zżerało zasoby. Oczywiście można to uciąć
    argumentem porównawczym jakim teraz próbujesz. Można. W takim razie
    chciałbym w końcu przed śmiercią zobaczyć jakieś pełen user space
    (desktop+browser+cokolwiek) działający szybko, resposnywnie i bez
    zżerania zasobów, tak żebym przed tym klęknął z podziwem.

    --
    Marek

  • 43. Data: 2021-11-17 19:11:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 18:52:39 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Oczywiście, wszystkie to debilizmy, wynikające z ignorancji i
    > konserwatyzmu.

    Ok, tylko moje doświadczenia, na których oparłem swoją wypowiedź to
    tak z poza embedded. Na razie z ostrożności procesowej nie krytykuję
    C++ w embedded. Zobaczymy jak to dalej pójdzie.

    --
    Marek

  • 44. Data: 2021-11-17 19:13:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 18:54, Marek wrote:
    > No podałem przykład siebie jako  usera używającego od 25 lat głównie
    > softu C++

    Czyli nie masz porównania. Porównujesz tak naprawdę *postęp* to tego co
    *było*. Gdyby ten postęp bazował na Delphi, było by takie samo
    narzekanie na wydajność Delphi. A ono niewiele winne.

    > wzrostu wydajności CPU i ilości ramu rozwój tego softu nie doprowadził
    > do kompletnej jego nieuzywalności (mam na myśli słabą responsywność czy
    > użycie zasobów).

    Wzrost wydajności CPU i GPU spowodował że dzisiaj każde okienko
    jest/może być przezroczyste. To, tak na oko, kilkanaście razy więcej
    obliczeń wymaganych do jego wyświetlenia.

    To wina C++ ze trzeba więcej liczyć, aby ładniej wygladało? Jesteś
    pewny, że znalazłeś prawdziwego winowajce? Nie sa to aby przypadkiem
    atechniczni userzy, którzy uważają że szczytem rozwoju technologicznego
    jest animowana, półprzezroczysa, rozmyta gauusowsko belka okna?

    Jakosć kodu w ogóle, nie tylko w C++, spada na pysk. Wynika to z
    optymalizacji biznesowych z okolic "można mieć taniej, jeśli nie będzie
    optymalnie". Dotyczy to wszystkich możliwych dziedzin IT i nie ma w tym
    nic dziwnego, powodem jest wolny rynek, który toleruje dziadostwo. Tak
    samo jak toleruje chińskie parasolki które łamia się przy lekkim
    dmuchnięciu. I ludzie nadal kupują.

    C++ jest jednym z najszybszych języków do pisania blisko sprzetu. Jest
    tam niewiarygodnie dużo histów dla kompilatora, pozwalajacych
    optymalizować detalicznie, blisko kodu maszynowego. Jest masa jezykó
    znacznie gorszych i popularniejszych od niego. Jak choćby gówniany
    JavaScript, który odpowiada za 90% wqrwu w internecie i nie wykluczone,
    że w KDE.

  • 45. Data: 2021-11-17 19:14:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 18:55, Marek wrote:
    > Czy ja muszę wiedzieć czym jest C++ żeby stwierdzić, że oprogramowanie X
    > w nim napisane korbi i mi nie odpowiada pod względem responsywności?

    W momencie kiedy piszesz "To czemu 99% softu napisanego w C++ dziala
    wolno?" bierzesz na siebie odpowiedzialność za stwierdzenie, że to wina
    C++. Najwidoczniej przeprowadziłeś dogłębne badania i okazało się, że to
    język jest winień, nie złożonośc problemu, kiepscy programiści, tylko
    język właśnie.

    Co jest oczywistą nieprawdą.

  • 46. Data: 2021-11-17 19:20:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 19:08, Marek wrote:
    > Nie. Zawachałem się czy napisać "Niestety".

    Wiec będziesz miał duży kłopot utrzymać tezę: "to wina C++".

> [...]
    > tysięcy projektów w różnych językach i ich późniejszego testowania
    > zawsze jakoś tak wychodziło, że jak coś było w C++ to zawsze startowało

    Nie. Dałem Ci przykład dwóch programów, jeden w C drugi w C++. Który
    wykona się wolniej i dlaczego?

    > Oczywiście można to uciąć argumentem
    > porównawczym jakim teraz próbujesz.

    To nie *ja* porównuje C++ to reszty świata. Ja mogę co najwyżej
    wyjasnić, że C++ jest tak samo szybki jak C. Czy uważasz, że C jest
    wolny? I względem czego jest wolny?

    Prawie 100% problemów z prędkoscią jezyka programowania wynika z
    gównianej jakosci programisty.

    Nie dotyczy JavaScriptu. Tam wszystko jest do dupy, język i programiści
    na raz.

    > Można. W takim razie chciałbym w
    > końcu przed śmiercią zobaczyć jakieś pełen user space
    > (desktop+browser+cokolwiek) działający szybko, resposnywnie i bez
    > zżerania zasobów, tak żebym przed tym klęknął z podziwem.

    Nikt go nie potrzebuje. OSy będą tak szybkie, jak tylko możliwe, ale nie
    szybsze niż granica "wkurwienia na obecnej wydajności hardware". Każde
    przyśpieszenie sprzętowe jest natychmiast konsumowane przez dodatkowe
    ficzery, potrzebne debilom, jak kolorowe animowane przyciski.

    Czasy szybkich, pisanych optymalnie GUI, zniknęły razem z Amigą.

    Tak, Amiga miała *obiektowe* GUI.

  • 47. Data: 2021-11-17 19:25:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 19:13:05 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > znacznie gorszych i popularniejszych od niego. Jak choćby gówniany
    > JavaScript, który odpowiada za 90% wqrwu w internecie i nie
    > wykluczone,
    > że w KDE.

    A ten JS to uruchamiany jest przez soft napisany w czym? :)

    --
    Marek

  • 48. Data: 2021-11-17 19:26:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 19:14:53 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > wina
    > C++. Najwidoczniej przeprowadziłeś dogłębne badania i okazało się,

    Nie, oczywiście z powodu braku porównania aż tak daleko się nie
    posuwam.

    --
    Marek

  • 49. Data: 2021-11-17 19:31:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Nov 2021 19:20:45 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To nie *ja* porównuje C++ to reszty świata. Ja mogę co najwyżej
    > wyjasnić, że C++ jest tak samo szybki jak C. Czy uważasz, że C jest

    Wydaje mi sie, że nie zrozumiałeś o czym mówię. Ja nie krytykuję C++.
    Ja tylko krytykuję to, co w nim jest napisane i dlaczego źle.

    --
    Marek

  • 50. Data: 2021-11-17 19:48:46
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/11/2021 19:31, Marek wrote:
    > Wydaje mi sie, że nie zrozumiałeś o czym mówię. Ja nie krytykuję C++.

    Krytukujesz "dlaczego 99% doftu w C++" jes krytyką języka.

    > Ja
    > tylko krytykuję to, co w nim jest napisane i dlaczego źle.

    To można powiedzieć o dowolnym innym języku. Pisaniem programów nie
    zajmują się obecnie algorytmicy, tylko w większości niedzielni
    programiści. Ssanie na rynku jest takie, że do pisania w Node.js bierze
    się tumanistów po tygodniowym kursie. Efekty widzisz w postaci strony
    wyśietlającej dwa obrazki i napis, zjadającej 100% CPU itp.