  • Data: 2021-11-18 20:47:04
    Temat: Re: AVR po latach
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/11/2021 20:03, Piotrek wrote:
    > Przede wszystkim jak ktoś zaczynał w IT 40 lat temu to aktualnie raczej
    > zajmuje się odcinaniem kuponów od tego co osiągnął w życiu (zawodowym),
    > a nie kodowaniem.

    W moim otoczeniu programistów 60+ jest mało, ale istnieją. W embedded
    jest ich znacznie wiecej, choć to statystyka subiektywna, ale jak mówie,
    sporo znajomych z mojego otoczenia ma podobne.

    > Tak więc będę się upierał, że w przypadku profesjonalistów problem
    > zależności jakości kodu od wieku programisty jest IMHO marginalny.

    Korelacja jest miedzy wiekiem, a nie "od 60+". Przeciętny 50-latek
    będzie znacznie bardziej skłonny do używania void* niż 40-latek. A
    30-latek znowu, bedzie znał np. C# i nie zdziwi go lambda w C++.

    > Natomiast nie neguję zależności jakości kodu od wcześniej wykonywanego
    > zawodu ;-)

    Taka występuje oczywiście. Dam Ci jeszcze inny przykład: wśród
    programistów z Ukrainy zauważyłem korelacje w preferowanych wzorcach
    projektowych. Skłaniających się w okolice antywzorca "golden hammer". I
    to nie zależy od miejsca, skad pochodzą, z tej Ukrainy. Tak jak by
    problem istniał gdzieś w samym centrum nauczania.

    To trochę jak kiedyś Bielecki, mający wpływ na nauczanie (kiepskie)
    programowania w PL.

    > ?

    Starsi programiści potrafią rozwiązać każdy problem używając outdated
    konstrukcji w języku.

    Wyjśc ze scope? Goto! (zamiast poprawnej struktury)
    Zawołać pointer? C-style (zamiast std::function/lambda)
    Zwrócić dwie zmienne? Przez argumenty!
    Polimorfizm? void* i enum cast rozwiązuje wszystkie problemy.

    Widać wyraźną alergicznośc na konstrukcje bezpieczniejsze, ponieważ
    "lepsze jest wrogiem dobrego" jak mawiają ludzie starający sie ukryć
    swoją ignorancję.

    > Nie traktuj tego osobiście ale IMHO masz wypaczone pojęcie o technologii
    > i zakresie kształcenia (studentów informatyki) w latach 80.

    Czy w latach 80 uczono C++ z RAII? Nie. Nie uczy się go, tak na
    marginesie, do dzisiaj. Lata od 90 pod 2020 mam zarówno ogarnięte od
    strony ucznia/studenta jak i wykładowcy. Natomiast tak, uczono na
    uczelniach kiepskich jezyków programowania i zalewano betonem kiepskie
    nawyki. O ile człowiek młody, to jest też elastyczny. Znów starszy, z
    uwagi na biologie, przyjmuje postawę w opozycji do nowości. To
    naturnalne, stwierdzam bardziej fakt, niż narzekam.

    > Inną sprawą jest to czy rzeczeni studenci mogli wykorzystać nabytą
    > wiedzę w pracy zawodowej.

    Zwyczajowo nie, programowanie uC w latach 80/90 w wiekszości odbywało
    się w asm i sporadycznie w idiotycznych dialektach C. Po 20 latach
    pisania na 8051 trudno się dziwić, że jak ktoś mówi o RAII to pojawia
    się natychmiastowa reakcja alergiczna. Mnie to nie dziwi ani torchę i
    nie zamierzam tego zmieniać. Ten problem rozwiąże biologia.

    > Ale regresu typu Simula/Smalltalk/C++ -> BASIC raczej bym się nie
    > spodziewał.

    Języki dąża do bycia coraz to bardziej dziadowskimi, ale ciągle
    uzytecznymi. JavaScript, jako najgorsze guano obecnie używane, jest nie
    dosc że bardo popularny, to również bardzo wysoko płatny.

    Całość tego procesu wynika z faktu, że nie ma na rynku zawodowych
    programistów. Są jedynie Ci z łapanki, którzy nie pojmą RAII w C++, ale
    pojmą jak zrobić obrazek z licznikiem w Node.js.

    Ja tego nie zamierzam zmieniać, ale dziadostwo w moim otoczeniu
    uprzątam, jesli tylko mam okazję. Jeszcze mi się chce.