  • 1. Data: 2009-01-14 20:47:59
    Temat: AVR i SPI
    Od: tomi <z...@g...pl>

    Mam AVRa skonfigurowanego jako Master SPI, pytanie dotyczy pinu SS (PB4
    jest ustawiony jako wyjście)

    Jeśli dobrze rozumiem pdfa to przy każdym wysłanym bajcie przez SPI, pin
    SS ma niski poziom - bo to master.

    A co będzie w sytuacji gdy wysyłam kolejno dwa lub trzy bajty ?
    Na sygnale SS będą pojawiały się szpilki pomiędzy kolejnymi bajtami ?

    Można jakoś wymusić aby przy każdej ramce zawierającej 3 bajty sygnał SS
    miał zawsze niski poziom ?
    Czy lepiej SS podpiąć pod inny pin i sterować ręcznie ?

  • 2. Data: 2009-01-14 21:13:53
    Temat: Re: AVR i SPI
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    tomi pisze:

    > Mam AVRa skonfigurowanego jako Master SPI, pytanie dotyczy pinu SS (PB4
    > jest ustawiony jako wyjście)

    Ten pin dla SPI w AVR ma znaczenie tylko jeśli ustawiony jest jako
    wejście. Gdy ustawisz go jako wyjście jego stan dla SPI nie ma znaczenia.

    Paweł

  • 3. Data: 2009-01-19 17:51:23
    Od: Dumak <d...@1...com>

    Paweł pisze:

    > Ten pin dla SPI w AVR ma znaczenie tylko jeśli ustawiony jest jako
    > wejście. Gdy ustawisz go jako wyjście jego stan dla SPI nie ma znaczenia.

    Musisz go sam odpowiednio wysterować. Po każdej ramce ustaw 1, bo
    inaczej slave może się zdesynchronizować.

    Dumak