  • 1. Data: 2013-01-24 04:24:58
    Temat: AVR USB Data logger - czy coś w tym rodzaju...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Hello

    Muszę szybciutko zrobić taki dynks : zasadniczo coś w rodzaju data
    loggera USB. A dokładniej - ma toto być od strony PC widoczne jako
    normalny "mass storage USB", czyli jakby pendrive.

    Z PC wrzucam sobie tam jakiś plik (max 128KB), i potem (po odpięciu z
    PC) - do tego pliku chcę mieć dostęp z MCU (AVR najchętniej).
    Dynks jest przenośny (z akumulatorkiem), no ale to detal akurat.

    I tyle - niestety nie dojrzałem jeszcze do rozkminiania USB w
    szczegółach, więc najchętniej użyłbym jakiegoś gotowego wynalazku w
    rodzaju vinculum czy czegoś takiego - co mogło by dać taką funkcjonalność.

    Cena bez znaczenia (no , powiedzmy), więc nie musi być na układach po 50
    gr. Najważniejsze, żeby to szybko (czyli łatwo) zrobić...

    Wielkość pamięci dostępna od strony PC dowolna, nie będzie wykorzystane
    więcej jak 128KB. 256KB to już luksus.

    Może jakaś podpowiedź ? Hm ?

  • 2. Data: 2013-01-24 08:10:46
    Temat: Re: AVR USB Data logger - czy coś w tym rodzaju...
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 24.01.2013 04:24, sundayman pisze:
> [...]
    > gr. Najważniejsze, żeby to szybko (czyli łatwo) zrobić...
    >
    > Wielkość pamięci dostępna od strony PC dowolna, nie będzie wykorzystane

    Mama taką kartę pamięci SD, która ma rozkładany wtyk USB.
    Wtykam ją do PC jako normalny PanDrive, a na AVR-ku czytam jako SD.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 3. Data: 2013-01-24 11:07:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.01.2013 04:24, sundayman wrote:
> [...]
    >
    > Cena bez znaczenia (no , powiedzmy), więc nie musi być na układach po 50
    > gr. Najważniejsze, żeby to szybko (czyli łatwo) zrobić...

    Atmega32u2 (32u4) + LUFA (jest gotowe mass storage) + dowolna pamięć (są
    takie na SPI dosłownie za kilka pln)?

    Michoo

  • 4. Data: 2013-01-24 17:14:39
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Mama taką kartę pamięci SD, która ma rozkładany wtyk USB.
    > Wtykam ją do PC jako normalny PanDrive, a na AVR-ku czytam jako SD.

    Myślałem o tym, ale trochę mi się nie podoba "logistycznie", bo trzeba
    wyjmować tą "kartę" i wkładać raz do PC a raz do dynksa...

    Wolałbym mieć po prostu dynks z UBS.
    Ale - jest to jakaś opcja.

  • 5. Data: 2013-01-24 17:23:42
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Atmega32u2 (32u4) + LUFA (jest gotowe mass storage) + dowolna pamięć (są
    > takie na SPI dosłownie za kilka pln)?

    No tak, trafiłem pod LUFĘ, ale nie mam z nią żadnego doświadczenia...
    Ale jest tam faktycznie demo mass storage, może dam radę jakoś :)

  • 6. Data: 2013-01-24 17:55:17
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.01.2013 17:23, sundayman wrote:

    > No tak, trafiłem pod LUFĘ, ale nie mam z nią żadnego doświadczenia...
    > Ale jest tam faktycznie demo mass storage, może dam radę jakoś :)

    Zrobiłem w oparciu o nią ttyACM w jakieś dwie godziny.

    Pamiętaj tylko, że mass storage jest niezależne od systemu plików -
    działa na innej warstwie, ale żeby odczytać dane musisz mieć
    implementację readonly użytego FS.

    Michoo

  • 7. Data: 2013-01-24 19:21:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości
> [...]
    >Z PC wrzucam sobie tam jakiś plik (max 128KB), i potem (po odpięciu z
    >PC) - do tego pliku chcę mieć dostęp z MCU (AVR najchętniej).

    logger to chyba w druga strone :-)

    >Dynks jest przenośny (z akumulatorkiem), no ale to detal akurat.

    >Cena bez znaczenia (no , powiedzmy), więc nie musi być na układach po
    >50 gr. Najważniejsze, żeby to szybko (czyli łatwo) zrobić...

    czytnik kart SD ? W pececie nagrywasz plik, wyciagasz karte, wstawiasz
    do urzadenia z z MCU :-)

    >Wielkość pamięci dostępna od strony PC dowolna, nie będzie
    >wykorzystane więcej jak 128KB. 256KB to już luksus.

    Hm, no nie wiem ... moze byc taka mala mass storage ?

    Niby dyskietki podpinane przez USB byly, ale jak sie okaze ze to ciut
    inne urzadzenie i nie sa normalnie obslugiwane, a na normalnym trzeba
    zalozyc partycje i cholera wie co jeszcze ... karty 64MB to jeszcze
    pamietam, 8MB byc moze tez byly :-)

    Tylko uwaga - moze sie okazac ze stare karty niekompatybilne z nowymi
    czytnikami SDHC, i minimum to jednak 4GB :-P

    J.

  • 8. Data: 2013-01-25 12:59:54
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.01.2013 19:21, J.F wrote:

    > czytnik kart SD ? W pececie nagrywasz plik, wyciagasz karte, wstawiasz
    > do urzadenia z z MCU :-)

    W sumie bardziej upierdliwe niż podpiąć do usb i użyć ;)

    > Hm, no nie wiem ... moze byc taka mala mass storage ?

    Nie. MS definiuje tylko sposób dostępu do "powierzchni". Jak się da
    założyć system plików (a się da) to będzie działać. Zresztą niektóre LPC
    mają bootloader zrobiony za pomocą MS właśnie (chociaż upośledzonego -
    działa tylko z sekwencyjnym zapisem).

> [...]
    >
    > Tylko uwaga - moze sie okazac ze stare karty niekompatybilne z nowymi
    > czytnikami SDHC, i minimum to jednak 4GB :-P

    Muszą być kompatybilne wstecz jeżeli chodzi o format (oidp doszły po
    prostu większe rozmiary sektora), natomiast teoretycznie SDHC nie musi
    obsługiwać trybu SPI, ale SD musiały obsługiwać i SDIO i SPI więc
    czytnik i tak powinien po SDIO działać.

    Michoo