  • Data: 2009-02-03 15:04:48
    Temat: Re: AVR ATmega8 ADC
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "JRakoczy" <c...@z...pytanie> napisał w wiadomości
    news:gm9isd$i2f$1@opal.futuro.pl...
    > Co to znaczy, że impedancja wejściowa przetwornika w tym procku była
    > stworzona do 10komów? Czy to znaczy, że nie mogę dać na wejściu dzielnika
    > wejściowego np 100k szeregowo i ileś do masy ?
    Zakładając że napiecie źródła ma małą impedancję to w przybliżeniu
    impedancja dzielnika bedzie rezystancją równolegle połączonych oporników w
    dzielniku.
    Upraszczając, jeśli jako napięcie odniesienia dasz napiecie zasilania
    procesora czyli powiedzmy 5V a chcesz zmierzyć 16V to podziel 16/5 co daje
    3,2, tyle razy musisz zmniejszyć napięcie na dzielniku, daj do masy 10K i
    24K do napięcia mierzonego, będziesz miał zakres z lekkim zapasem czyli koło
    17V.
    Zwiększenie rezystancji uzyskasz wzmacniaczem nieodwracającym i
    wysokorezystancyjnym dzielnikiem, ale to rodzi problemy w okolicach masy i
    zasilania, tam trudno uzyskać liniowość nawet dobrym wzmacniaczem.
    Piotr