eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 11

  • 1. Data: 2011-04-13 19:01:01
    Temat: AUDI MMI
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Witam!
    Mam problem z systemem MMI w Audi.
    Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
    że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
    połączone są szeregowo światłowodem.
    Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
    Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
    Objaw:
    Nie działa panel MMI.
    Nie reaguje na właczenie.
    Nie działa wyświetlacz.
    Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
    nic się nawet nie ukaże na ekranie?
    Może jest jeszcze inne uszkodzenie?
    Ma ktoś z Państwa podobne doświadczenia?
    Z góry dziękuję za pomoc.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 2. Data: 2011-04-14 16:59:33
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: AK <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-13 21:01, Sylwester Łazar pisze:
    > Witam!
    > Mam problem z systemem MMI w Audi.
    > Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
    > że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
    > połączone są szeregowo światłowodem.
    > Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
    > Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
    > Objaw:
    > Nie działa panel MMI.
    > Nie reaguje na właczenie.
    > Nie działa wyświetlacz.
    > Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
    > nic się nawet nie ukaże na ekranie?
    Jak sama nazwa wskazuje, magistrala jest petla.
    Czyli po odlaczeniu jednego urzadzenia nie bedzie komunikacji.
    Wypinajac jedno urzadzenie trzeba zamknac petle - nie wiem jak tam
    wygladaja zlaczki - ale moze byc trudno to uzyskac. Byc moze sa dostepne
    jakies adaptery pozwalajace zapetlic magistrale w przypadku gdy dane
    urzadzenie nie jest montowane w samochodzie.


    Pozdr
    AK


  • 3. Data: 2011-04-14 17:22:35
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    AK wrote:

    > W dniu 2011-04-13 21:01, Sylwester Łazar pisze:
    >> Witam!
    >> Mam problem z systemem MMI w Audi.
    >> Po zapoznaniu się z logiką połączeń, wynika,
    >> że moduły tunera, DVD,wzmacniacza, Bluetooth
    >> połączone są szeregowo światłowodem.
    >> Moduł Bluetooth umieszczony pod nogami (!) - uległ zalaniu.
    >> Już nie może działać ze względu na skutki elektrolizy.
    >> Objaw:
    >> Nie działa panel MMI.
    >> Nie reaguje na właczenie.
    >> Nie działa wyświetlacz.
    >> Czy to możliwe, że po rozłaczeniu pętli światłowodu,
    >> nic się nawet nie ukaże na ekranie?
    > Jak sama nazwa wskazuje, magistrala jest petla.
    > Czyli po odlaczeniu jednego urzadzenia nie bedzie komunikacji.
    > Wypinajac jedno urzadzenie trzeba zamknac petle - nie wiem jak tam
    > wygladaja zlaczki - ale moze byc trudno to uzyskac. Byc moze sa dostepne
    > jakies adaptery pozwalajace zapetlic magistrale w przypadku gdy dane
    > urzadzenie nie jest montowane w samochodzie.

    A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów. Magistrale
    są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co nie zmnienia
    faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.

    Waldek

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.


  • 4. Data: 2011-04-16 11:32:28
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: AK <a...@g...pl>

    W dniu 2011-04-14 19:22, Waldemar Krzok pisze:
    > AK wrote:
    > A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów. Magistrale
    > są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co nie zmnienia
    > faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.
    W Audi jest stosowana magistrala optyczna MOST i urzadzenia sa wpiete w
    petle.

    Pozdr
    AK


  • 5. Data: 2011-04-16 12:05:05
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    AK wrote:

    > W dniu 2011-04-14 19:22, Waldemar Krzok pisze:
    >> AK wrote:
    >> A chlebak, jak sama nazwa wskazuje, służy do noszenia granatów.
    >> Magistrale są rzadko kiedy pętlą, na ogół są połączeniem szeregowym. Co
    >> nie zmnienia faktu, że przy odłączeniu urządzenia trzeba zmostkować.
    > W Audi jest stosowana magistrala optyczna MOST i urzadzenia sa wpiete w
    > petle.

    Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to pętla
    a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są nietypowe.
    Nie wiem, więc pytam.

    Waldek

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.


  • 6. Data: 2011-04-20 05:35:36
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to
    pętla
    > a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są
    nietypowe.
    > Nie wiem, więc pytam.
    >
    > Waldek
    Jest pętla, czyli połączenie szeregowe :-)
    Wchodzi sygnał z poprzedniego urządzenia i wychodzi do następnego.
    Zmostkowałem moduł BT za pomocą rurki.
    MMI ożyło.
    Porażka. W tym A6 jest 6 modułów podpiętych światłowodem.
    Wyłączenie jednej z nich powoduje, że MMI nawet nie włączy ekranu!
    Gdy podczas pracy się rozłączy - po prostu się zawiesi.
    Żadnej informacji.
    Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
    jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.
    BT leży w najniższym punkcie podłogi.
    Podłoga jest szczelnym basenem.
    Wystarczy nie domknąć szyby na myjni kilka razy i elektroliza załatwia BT
    (min. 500 zł)
    Okazuje się, że światłowód w lepszej klasie wyposażenia jest po prostu
    dodany.
    Pozostałe złącza (wielostykowe) nadal są.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB


  • 7. Data: 2011-04-20 11:18:27
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: AlexY <a...@i...-cut_this-.pl-alias-removed>

    Użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    [..]
    > Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
    > jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.

    To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
    masowe pozwy powinny załatwić sprawę.

    > BT leży w najniższym punkcie podłogi.
    > Podłoga jest szczelnym basenem.

    Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W
    xantii mam otworek zaślepiony gumowym koreczkiem, jak mi się basen
    zrobił po deszczowej nocy przy otwartym oknie to wystarczyło zdjąć
    korek, dla pewności na parę dni.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html


  • 8. Data: 2011-04-24 08:42:54
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
    > masowe pozwy powinny załatwić sprawę.
    Po co?
    Wystarczy nie kupować.
    Teraz są właśnie reklamy:
    "Nowe Audi A6"
    Dziękuję. Znam. Nie stać mnie, nie kupuję i nie kupię.

    > > BT leży w najniższym punkcie podłogi.
    > > Podłoga jest szczelnym basenem.
    >
    > Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W

    Chyba nie znasz nikogo kto ma Audi.

    Jest jakiś niezrozumiały kult tej marki.
    Auta są straszliwie awaryjne i z całą masą błędnych rozwiązań.
    1) moduły elektryczne umieszczane w złych miejscach,
    2) psujące się włączniki świateł awaryjnych,
    3) napinacze łańcuchów rozrządu,
    4) wycierające się napisy na elementach sterowniczych,
    5) rdzewiejące śruby mocujące aluminiowe (!) wzmocnienie zderzaka tylnego,
    uniemożliwiające odkręcenie go bez uszkodzenia karoserii
    6) wszechobecne styki - skomplikowane zapięcia podatne na uszkodzenia i
    beznadziejne styki.
    7) i wiele innych jak niemal w każdym samochodzie.

    Jednak zwrócenie uwagi, aby w "sarkofagu" wywiercić nieoryginalną dziurkę,
    graniczy z ryzykiem uszkodzeń ciała przez właściciela.

    A przecież takie rozwiązania były skuteczne w maluchu i innych wozach.
    Jak się wylało, to wyciekło.
    Audi jest jednak wodoszczelny.
    Jak woda już wleci to z pewnością nie wyleci :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
    i projektowania PCB



  • 9. Data: 2011-04-24 09:09:13
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-04-24 10:42, Sylwester Łazar pisze:
    >> To może wymuście na producencie poniesienie kosztów naprawy bubla,
    >> masowe pozwy powinny załatwić sprawę.
    > Po co?
    > Wystarczy nie kupować.
    > Teraz są właśnie reklamy:
    > "Nowe Audi A6"
    > Dziękuję. Znam. Nie stać mnie, nie kupuję i nie kupię.
    >
    >>> BT leży w najniższym punkcie podłogi.
    >>> Podłoga jest szczelnym basenem.
    >>
    >> Wiertarki nie masz? Otworek fi 3mm i już nie jest takie szczelne. W
    >
    > Chyba nie znasz nikogo kto ma Audi.
    >
    > Jest jakiś niezrozumiały kult tej marki.
    > Auta są straszliwie awaryjne i z całą masą błędnych rozwiązań.

    Ja mogę to potwierdzić. W zaprzyjaźnionym warsztacie stało Audi A6
    "prawie nówka". Tuż po gwarancji właściciel zaczął narzekać na działanie
    układu kierowniczego. Jak wyjęli przekładnię kierowniczą i zdjęli
    obudowę, okazało się, że do środka dostała się woda i jest tam jedna
    wielka rdza. Mało brakowało a mógłby być straszny wypadek.

    Oczywiście, to było A6 nowej generacji, stara przekładnia ze szrotu nie
    pasowała, a ile nowa kosztuje... nie wiem, ale na pewno nie mało.


  • 10. Data: 2011-04-24 13:23:16
    Temat: Re: AUDI MMI
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sylwester Łazar wrote:

    >> Mimo to magistrala jako taka nie jest pętlą. Jesteś pewny, że jest to
    > pętla
    >> a nie połączenie szeregowe (daisy chain)? W motoryzacji pętle są
    > nietypowe.
    >> Nie wiem, więc pytam.
    >>
    >> Waldek
    > Jest pętla, czyli połączenie szeregowe :-)

    Nie nazwałbym tego pętlą tylko połączeniem szeregowym, ale niech ci będzie
    pętla otwarta :-)

    > Wchodzi sygnał z poprzedniego urządzenia i wychodzi do następnego.
    > Zmostkowałem moduł BT za pomocą rurki.
    > MMI ożyło.
    > Porażka. W tym A6 jest 6 modułów podpiętych światłowodem.
    > Wyłączenie jednej z nich powoduje, że MMI nawet nie włączy ekranu!
    > Gdy podczas pracy się rozłączy - po prostu się zawiesi.
    > Żadnej informacji.
    > Dziesiątki ludzi mają z tym problemy, bo moduł BT
    > jest ciągle zalewany, a obudowy (!) są nieszczelne.
    > BT leży w najniższym punkcie podłogi.
    > Podłoga jest szczelnym basenem.
    > Wystarczy nie domknąć szyby na myjni kilka razy i elektroliza załatwia BT
    > (min. 500 zł)
    > Okazuje się, że światłowód w lepszej klasie wyposażenia jest po prostu
    > dodany.
    > Pozostałe złącza (wielostykowe) nadal są.

    Ha. Mój szef tylko zagroził procesem BMW, jak mu po solidnym deszczu
    (brytyjskim :-)) zalało elektronikę w bagażniku i samochód przestał działać
    (kompletnie). Naprawa kosztowała 5kFuntów, oprócz tego rodzina musiała
    wracać samolotem do domu, bilety etc. Najpierw się stawiali, że po
    gwarancji, ale rzeczoznawca stwierdził, że jest to poważny błąd
    konstrukcyjny (mogło się zdarzyć, że samochód wysiądzie w czasie jazdy:
    kompletna blokada napędu i hamulców), firmie znany. Po liście rzeczoznawcy
    jakoś zapłacili i naprawę, i przelot, i dodatkowy nocleg, oczywiście to
    tylko tak, bez uznania winy. Nie wiem dlaczego, ale szef ma teraz Skodę :-).

    Waldek

    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: