  • 1. Data: 2010-10-03 14:26:34
    Temat: ATmega + graficzny LCD
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    Jako, ze programowanie w C z kazdym dniemidzie coraz lepiej postanowilem
    zajac sie tematem do tej pory zupelnie mi obcy. Jako, ze wiekszosc robionych
    przeze mnie urzadzen potrzebuje intenrfejsu uzytkownika w postaci chocby
    najprostrzego LCD 2x16 i klawiatury chcialbym w dalszych projektach zaczac
    stosowac wyswietlacze graficzne LCD zarowno monochromatyczne jak kolorowe z
    ekranem dotykowym. Wyswietlaczy (a raczej sterownikow b one wazniejsze chyba
    sa) jest sporo tak samo jak i informacji. Moje pytanie brzmi co byscie
    polecili na poczatek, jakim wyswietlaczem z jakim sterownikiem sie
    zainteresowac. Chodzi o to zeby byl w miare tanio dostepny, mial dobra
    dokumentacje a takze dostepne biblioteki w C bo nie ukrywam ze chcialbym
    skorzystac na poczatku z jakichs gotowcow. Interesuja mnie wysw. o
    rozdzielczosci minimum 128x96 docelowo 320x240 kolor.

  • 2. Data: 2010-10-04 06:44:26
    Temat: Re: ATmega + graficzny LCD
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 3 Oct 2010 16:26:34 +0200,
    Chomik <c...@h...pl> screamed:
> [...]
    > skorzystac na poczatku z jakichs gotowcow. Interesuja mnie wysw. o
    > rozdzielczosci minimum 128x96 docelowo 320x240 kolor.

    Skoro zaczynasz - proponuję wyświetlacze z wbudowanym kontrolerem.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 08:43:49 user up 12580 days, 20:38, 1 user, load average: 0.36, 0.98, 0.98 ]

    Hi! I'm a shareware signature! Send $5 if you use me!

  • 3. Data: 2010-10-04 10:07:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.10.2010 08:44, Artur M. Piwko pisze:

    > Skoro zaczynasz - proponuję wyświetlacze z wbudowanym kontrolerem.

    Np. do nokii 6610i - kosztuje ~20zł z przesyłką, obsługa po SPI. Główna
    wada to gniazdo - bywają czasami problemy z dostępnością i ma odstępy
    między padami < 8mils.

    A wyświetlacz o dużej rozdzielczości - będzie problem z "łatwo i tanio".
    Jak patrzyłem w zeszłym roku to było "łatwo LUB tanio". Były relatywnie
    tanie (~120zł z touchpanelem i przesyłką) wyświetlacze do palmtopów
    acer, ale wymagały procesora z kontrolerem, albo wyrzeźbienia kontrolera
    na PLC/małym ARMie (czyli dodatkowe ~25zł). Najtańszy co znalazłem w tej
    rozdzielczości z kontrolerem ale bez tochpanelu (nie licząc chińczyków z
    minimalnym zamówieniem 100 i więcej sztuk) był za 250zł brutto. 800x600
    z touchpanelem i kontrolerem to ~300 netto.

    Michoo

  • 4. Data: 2010-10-04 15:01:00
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > minimalnym zamówieniem 100 i więcej sztuk) był za 250zł brutto. 800x600 z
    > touchpanelem i kontrolerem to ~300 netto.

    Rzeczywiscie chyba wezme na poczatek ten od nokii.
    Znalazlem tez 320x240 z TP do ktorych nawet biblioteki sa na naszych
    stronach wiec i tym sie pobawie.

  • 5. Data: 2010-10-04 15:17:10
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    W dniu 2010-10-04 17:01, Chomik pisze:

    > Rzeczywiscie chyba wezme na poczatek ten od nokii.
    > Znalazlem tez 320x240 z TP do ktorych nawet biblioteki sa na naszych
    > stronach wiec i tym sie pobawie.

    Monochromatyczny:
    http://www.lcd.elementy.pl/dog/dog.htm
    Do działania potrzebuje garści kondensatorów.

    Kolor z touchpanelem:
    http://www.unisystem.pl/ea/strony/produkty.php?idk=1
    848
    Są też większe.

    Oba z kontrolerami, ślicznie się sterują zwykłym 8-bitowcem.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 6. Data: 2010-10-04 16:23:21
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

    > Monochromatyczny:
    > http://www.lcd.elementy.pl/dog/dog.htm
    > Do działania potrzebuje garści kondensatorów.

> [...]
    Te pierwsze juz widzialem ale jakos nie znalazlem zbyt wiele jesli chodzi o
    jakies biblioteki do sterownika jaki one maja.
    Co do tego kolorowego to ciekaw jestem ceny. Firma nie wyglada na taka co
    sie w detalistow bawia:) Ale nie szkodzi zapytac.

  • 7. Data: 2010-10-04 16:46:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.10.2010 18:23, Chomik pisze:
    > Co do tego kolorowego to ciekaw jestem ceny. Firma nie wyglada na taka
    > co sie w detalistow bawia:) Ale nie szkodzi zapytac.
    Pytałem, uciekłem z krzykiem ;) - LCD kosztował by 3 razy tyle co cała
    reszta części.

    Z ciekawych rozwiązań to jeszcze są wyświetlacze do 3510i - kosztują
    koło 7..10 zł w detalu, podobno zalegają w hurtowniach kartonami.
    Wady: tylko 98x67, trzeba zrobić podświetlanie, nie można czytać
    framebuffera.

    Michoo

  • 8. Data: 2010-10-04 16:59:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-04 18:46, Michoo wrote:
    > Z ciekawych rozwiązań to jeszcze są wyświetlacze do 3510i - kosztują
    > koło 7..10 zł w detalu

    A jeszcze lepsze od S65. Przynajmniej magistrale wymyslali na trzeźwo.

  • 9. Data: 2010-10-04 17:00:13
    Od: "Chomik" <c...@h...pl>

> [...]
    > 7..10 zł w detalu, podobno zalegają w hurtowniach kartonami.
    > Wady: tylko 98x67, trzeba zrobić podświetlanie, nie można czytać

    A mozesz zdradzic ile sobie zycza za taki wyswietlacz?

  • 10. Data: 2010-10-04 17:15:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 04.10.2010 19:00, Chomik pisze:

    > A mozesz zdradzic ile sobie zycza za taki wyswietlacz?
    Dokładnie ten - nie wiem, ale jak Ci się podoba to zapytaj - szybko
    odpisują.

    Mnie interesował większy (ta sama rozdzielczość), to wyszłoby ~400zł z
    VAT - dla hobbisty trochę dużo ;)

    Michoo