  • 1. Data: 2011-06-25 18:17:56
    Temat: ATI HD6670 vs. GTS450 ale nie do grania.
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Witam.

    Komputer głownie do pracy biurowej, strony internetowe, jakieś filmiki DVD,
    dvix.
    Obecnie mam GF7600GS, procesor E...@...66 i widzę materiały FullHD przycina
    (np format mts).

    Chciałbym móc głównie oglądać spokojnie tego typu materiał, ewentualnie w
    razie konieczności przy konwersji materiału aby jakiś soft wykorzystał także
    moc GPU.
    Gierki - praktycznie nie gram, dzieciaki jakieś simsy czasem odpalą, może
    czasami jakaś prosta strzelanka czy wyścigi.
    No i ma być cicha i energooszczędna.

    Różnica w cenie niewielka, jakieś 50zł ATI tańszy, w testach wydajności w
    grach GTS450 szybszy kilkanaście procent ale prądu żre 100% więcej.
    Nastawiony jestem więc na Saphhire HD6670, tylko czy spełni moje
    oczekiwania, czy czasami nie ma czegoś, co ma GTS450 a się przyda.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2011-06-25 20:12:44
    Temat: Re: ATI HD6670 vs. GTS450 ale nie do grania.
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Sat, 25 Jun 2011 20:17:56 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
    > Nastawiony jestem więc na Saphhire HD6670, tylko czy spełni moje
    > oczekiwania, czy czasami nie ma czegoś, co ma GTS450 a się przyda.

    Obie karty zrobią to, czego oczekujesz. Wybierz tą, która żre mniej
    prądu, zdecydowanie. No i jeśli jeszcze do tego jeszcze tańsza, to nie ma
    co się zastanawiać, która ma więcej fps w grach, w które nie będziesz i
    tak grał.
    Tu masz stronę z zestawieniem GPU:
    Wybierz obie karty i sam porównaj.
    GTS450 ma większa wydajność w grach, ale do obliczeń będzie szybszy Radeon
    (o 150 GFlops więcej). No i rzeczywiście, pobór mocy w stresie 50W kontra
    85W u Nvidii.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 3. Data: 2011-06-26 00:15:01
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie ma tanszych kart z rowinietym silnikiem od kompensacji ruchu? Obecnie
    telefony komorkowe odwarzaja full hd, karty graficzne z nizszej polki pewnie
    tez to potrafia.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2011-06-26 07:55:13
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "G Nowak" napisał w wiadomości grup
    > Nie ma tanszych kart z rowinietym silnikiem od kompensacji ruchu? Obecnie
    > telefony komorkowe odwarzaja full hd, karty graficzne z nizszej polki pewnie
    > tez to potrafia.

    Oczywiście, że potrafią.

  • 5. Data: 2011-06-26 08:28:55
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Oczywiście, że potrafią.

    Ale 265zł za HD6670 512MB DDR5 to raczej przyzwoita chyba cena? Bo tyle chcę
    przeznaczyć.
    1GB to tylko gry zaawansowane będą potrzebować, a ta karta na to za słaba.
    Aby te Sims Średniowiecze dziecku płynnie działało (teraz przycina), stare
    sprzed paru lat COD czy MoH jak mi się zechce postrzelać też trochę
    przyspieszy przynajmniej.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2011-06-26 10:35:25
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2011-06-26 10:28, Irokez pisze:
> [...]
    > Aby te Sims Średniowiecze dziecku płynnie działało (teraz przycina),
    > stare sprzed paru lat COD czy MoH jak mi się zechce postrzelać też

    Tyle że HD5750/5770 i GTS450 za 300zł zahaczają już o najnowsze gry przy
    niższych rozdzielczościach z tym że potrzebują 100W pod obciążeniem.

    miab

  • 7. Data: 2011-06-26 10:59:49
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "miab" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tyle że HD5750/5770 i GTS450 za 300zł zahaczają już o najnowsze gry przy
    > niższych rozdzielczościach z tym że potrzebują 100W pod obciążeniem.

    HD5750 to jak patrzę jednak bardziej 400zł (5770 jeszcze więcej).
    Poza tym ma UVD2 a HD6670 UVD3 czyli wspomaga MPEG-4 part 2 (DivX, xVid),
    bierze mniej pradu a w/g zestawienia na benchmark.pl ledwie 2-3 fps gorsza w
    grach.

    Ok, dzięki za opinie, kupię tą HD6670, za tą cenę chyba najlepszy wybór.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-06-26 11:46:35
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > HD5750 to jak patrzę jednak bardziej 400zł (5770 jeszcze więcej).

    Pasywne 5750 chodza po ok. 400zl, ale "wiatrakowe" chodza ok. 100zl taniej.
    To samo z 5770: pasywne ok. 500zl a wiatrakowe ok 100zl taniej.

    Na Twoim miejscu chyba bym wzial ta (ok 300zl):
    XFX Radeon HD5670 1GB DDR5 128bit PCI-E (HD-567X-ZNH4)
    http://www.ceneo.pl/10649831
    Moze nawet bedzie chlodniejsza niz HD6670 (to i to zrobione w 40 nm).

    Oczywiscie HD6670 bedzie lepszy (chociazby do dekodowania filmow), ale:

    SAPPHIRE Ultimate HD5670 1GB GDDR5
    775 MHz Core Clock
    40 nm Chip
    400 x Stream Processors

    SAPPHIRE Ultimate HD 6670 1GB GDDR5
    800 MHz Core Clock
    40 nm Chip
    480 x Stream Processors

    PS
    Ktos widzial w sklepach pasywne HD 6670?
    np. z XFX czy Sapphire'a:
    http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?ps
    n=000101&pid=1240

  • 9. Data: 2011-06-26 11:48:18
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > bierze mniej pradu a w/g zestawienia na benchmark.pl ledwie 2-3 fps gorsza

    Porownuj "pradozernosc" 6670 z 5670 a nie z 5750.
    57** to zupelnie inna klasa energetyczna.

  • 10. Data: 2011-06-26 15:07:27
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Na Twoim miejscu chyba bym wzial ta (ok 300zl):
    > XFX Radeon HD5670 1GB DDR5 128bit PCI-E (HD-567X-ZNH4)

    Ale to starsza wersja HD6670 po prostu, chcę to kupić
    http://www.ceneo.pl/11870020
    chłodzenie ArcticCooling, jest ciche bardzo (takie samo na HD5670 u
    znajomego).

    No i nowe tańsze i szybsze. Różnicy 1GB/512MB raczej nigdzie nie zauważę.

    Irokez