  • 1. Data: 2012-04-11 10:18:32
    Temat: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Rozglądam się za jakimś netbookiem 12" do prac serwisowych (sieciowych) oraz
    do ogólnego zastosowania domowego, z wyłączeniem gier.
    Typowanie padło na ASUS Eee PC 1215N.
    Kumpel posiada model PC1215P różniący sie procesorem i grafiką i ogólnie
    jest z niego zadowolony w przypadku podobnych zastosowań.
    Widzę jednak że są to modele, które mają już blisko 2 lata i mało gdzie są
    dostępne tak od ręki.
    Teraz moje pytanie czy pojawiły się jakieś nowsze modele o podobnej
    wydajności i małym zużyciu energii w ostatnim czasie ? nie musi być Asus.
    Zakładany budżet to jakies 1600 do max 2000 zł.
    Ma być małe ale nie za małe :) 12" w sam raz, bateria ma trzymać
    porównywalnie do wyżej wymienionych modeli (6-8 godzin).
    Bezwględnie wymagane gniazdo sieci lan i Bluetooth. wiadomo Wifi to już
    standartowe wyposażenie.
    Mile widziany port USB3 i możliwość odtwarzania filmo w full HD.

    Czy może jednak pozostać przy pierwotnym wyborze ?

    Pozdrawiam

    Gejzero

  • 2. Data: 2012-04-11 11:18:40
    Temat: Re: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?
    Od: gawfron <g...@s...pl>

    W dniu 2012-04-11 10:18, Gejzero SQ3OGX pisze:

    > Mile widziany port USB3 i możliwość odtwarzania filmo w full HD.
    >
    > Czy może jednak pozostać przy pierwotnym wyborze ?

    Z usb3 uważaj. Co prawda w specyfikacji było, ale potem drobnym
    maczkiem, że zależy. I zdaje się w EU było usb2. A w Polsce na pewno.
    o do HD, też zależy. Niektóre idą ok, niektóre tną. :)

  • 3. Data: 2012-04-11 11:47:50
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gawfron" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Z usb3 uważaj. Co prawda w specyfikacji było, ale potem drobnym maczkiem,
    > że zależy. I zdaje się w EU było usb2. A w Polsce na pewno.
    > o do HD, też zależy. Niektóre idą ok, niektóre tną. :)
    To Hd to nie jest takie najważniejsze. O USB3 czytałem i w końcu nie wiem
    czy zdążyły się w Polsce pojawić modele z USB3 czy tylko USB2 ?
    Najważniejsze to ma długo pracować między ładowaniami.
    Czy jest gdzieś w sieci info jaki symbol (końcowy człon typu) odpowiada
    jakiemu wyposażeniu ?
    np Asus Eee PC 1215N (1215N-BLK189M), Asus Eee PC 1215N (1215N-BLK123M)
    Na stronie producenta nie trafiłem na te informacje, ale może nie szukałem
    zbyt dokładnie.

    Gejzero

  • 4. Data: 2012-04-11 11:59:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-11, o godz. 11:47:50
    "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > To Hd to nie jest takie najważniejsze. O USB3 czytałem i w końcu nie
    > wiem czy zdążyły się w Polsce pojawić modele z USB3 czy tylko USB2 ?

    Na pewno były. Kupowałem w oficjalnym kanale dla klienta latem zeszłego
    roku i 2 egzemplarze miały USB 3.0

    Zdrówko

  • 5. Data: 2012-04-11 21:37:37
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek Babcia Dobosz" <b...@j...org.pl> napisał w
    wiadomości news:20120411115942.08e0d7c9@babcia-workstation...

    > Na pewno były. Kupowałem w oficjalnym kanale dla klienta latem zeszłego
    > roku i 2 egzemplarze miały USB 3.0

    No właśnie kiedy kupowałeś..(czas przeszły). Jak się zacząłem rozglądać za
    jego dostępnością i widze że kiepsko żeby na niego trafić :/
    Czyżby przestał być produkowany, chociaż oficjalnie widnieje na stronie
    Asus'a ?
    Nie wiem czy faktyczni enie bede musial popatrzeć za czymś innym ?

    Piotr sq3ogx - Gejzero

  • 6. Data: 2012-04-11 22:52:55
    Od: Jacek/Jaco/Jakubowski <j...@p...fm>

> [...]
    > Mile widziany port USB3 i możliwość odtwarzania filmo w full HD.
    >
    > Czy może jednak pozostać przy pierwotnym wyborze ?

    Lepiej nie, ponieważ:
    1. ASUS Eee PC 1215N ma marne gniazdko zasilające - po około roku,
    bardzo mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał
    - poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten
    model tak ma

    2. ekran 12" - to nadal zbyt mało na wygodną PRACĘ - od biedy da się ale
    po co tak się męczyć, szczególnie, że matryca jest błyszcząca

    3. filmy HD, owszem - odtwarza, ale pod warunkiem, że kodek (np.
    CoreAVC) potrafi wykorzystać akcelerację CUDA (Nvidii), jeżeli nie, to z
    odtwarzania HD nici, sam procek tego nie uciągnie

    4. Czas pracy to max 6 godzin, na pewno nie 8 godz.

    Ogólnie, to oprócz tego nieszczęsnego gniazdka zasilającego, sprzęt
    wydaj się dość solidny, nie ma się wrażenia, że zaraz się rozpadnie w
    rękach. Jak, na tak małe rozmiary jest całkiem wygodny, z klawiaturą nie
    ma problemu, tylko klawisz/e touchpada są zbyt twarde. Windows 7 jest
    trochę "przyciężki" na tak słaby procesor (mimo, że to chyba
    najmocniejszy Atom - 2 rdzenie i 1,8GHz) i wolny HDD. Ja dodatkowo
    dociążam go szyfrowaniem partycji. Ciekawe jaka różnica byłaby po
    zainstalowaniu SDD, pewnie by trochę odżył - szczególnie uruchamianie
    programów i systemu trwałoby znacznie krócej a i czas pracy troszkę
    byłby dłuższy.

    Podsumowując: do poczty, www, IRC i drobnych, krótkich prac - tak, do
    długiej pracy - nie.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-04-11 23:16:51
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek/Jaco/Jakubowski" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:jm4qva$p22$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    > mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał -
    > poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten model

    Byle dało się rozebrac obudowe bez rozrywania jakiś zatrzasków to gniazdo
    sobie sam wymienię ;)

    > 2. ekran 12" - to nadal zbyt mało na wygodną PRACĘ - od biedy da się ale
    > po co tak się męczyć, szczególnie, że matryca jest błyszcząca

    To akurat dla mnie zaleta, ma byc małe "go..no" żeby wrzućic w plecak i nie
    dzwigać czegoś potężnego na dach lub komin w celu ustawienia anteny lub w
    podobnych przypadkach.Teraz mam 15" starą Toshibe i to się przestaje
    sprwdzać w tych warunkach a jak widze kiedy kumpel wyciaga takiego malucha i
    na nim operuje to aż się chce pracować ;P

> [...]
    > odtwarzania HD nici, sam procek tego nie uciągnie
    >
    > 4. Czas pracy to max 6 godzin, na pewno nie 8 godz.

    6 godzin to i tak dużo. 8 godzin spokojnej pracy podobno wytrzymuje model
    1215T ale tam jest słabszy procek i nie ma dodatkowej grafy.

> [...]
    > znacznie krócej a i czas pracy troszkę byłby dłuższy.
    >
    > Podsumowując: do poczty, www, IRC i drobnych, krótkich prac - tak, do

    Dla mnie takie mobilne urządzenie nigdy nie będzie stanowiło podstawowego
    narzędzia do pracy.
    Stacjonarny komputer z dużym monitorem to podstawa ;)

    Piotr sq3ogx

  • 8. Data: 2012-04-12 09:04:18
    Od: Paweł U. <p...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek/Jaco/Jakubowski" napisał w wiadomości grup

> [...]

    bardzo mało intensywnego użytkowania w domu, bolec w gniazdku się złamał
    - poczytałem w sieci - nie jest to przypadek odosobniony, podobno ten

    [...] ciach

    Do tej litanii dodam wywalający się pełnoekranowy Flash w Youtube, ciągnący
    do grobu przeglądarkę internetową. Miałem w rękach maszynkę sąsiada i
    zabrakło mi pomysłów co Asusa boli, aż w internecie doczytałem że jedynym
    rozwiązaniem może być wyłączenie akceleracji sprzętowej (jeszcze nie
    sprawdziłem). To chyba taki efekt uboczny "super technologii" godzenia dwóch
    kart graficznych na pokładzie.
    Bios praktycznie pozbawiony możliwości konfiguracji sprzętu.

    Paweł

  • 9. Data: 2012-04-12 10:36:04
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł U." <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > godzenia dwóch kart graficznych na pokładzie.
    > Bios praktycznie pozbawiony możliwości konfiguracji sprzętu.

    A może ktoś poleci coś w podobnej cenie i o podobnych możliwościach ?

    Pozdrawiam Gejzero

  • 10. Data: 2012-04-12 10:56:20
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-04-11, o godz. 21:37:37
> [...]

    > widnieje na stronie Asus'a ?
    > Nie wiem czy faktyczni enie bede musial popatrzeć za czymś innym ?

    Kumpel sprawdził i w hurtowniach obecnie już tego modelu nie ma. Co
    więcej twierdzi że zastąpiło ten model nic.

    Poza opiniami na temat tego modelu to odradzam Asusa z powodu ich
    serwisu w Koszalinie. Jeśli z okazji dowolnej awarii chcesz się
    dowiedzieć że Twój laptop używany na pustyni został wykąpany w wodzie
    to kup Asusa. Zalanie cieczą to standardowa odpowiedź tego serwisu
    udzielana w celu nienaprawienia sprzętu zgodnie z gwarancją.

    Zdrówko