  • Data: 2012-04-13 10:24:54
    Temat: Re: ASUS Eee PC 1215N czy coś innego ?
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Chris" <s...@s...net> napisał w wiadomości
    news:jm66e5$eai$1@inews.gazeta.pl...

    > Może coś takiego w zamian ??
    >
    > ASROCK ION 3D 152D (ATOM/ICH8M/2GB RAM DDR2/320GB HDD/DVD/HD
    > 7.1/WIFI/CZARNY)
    Tak ale to co polecasz to "pudełko" ;) a ja potrzebuje małego notebooka z
    "długodziałającym" akumulatorem, nie za duży, taki żeby szło go wrzucić w
    plecak i spokojnie nim operować np. na dachu lub w innym trudnym miejscu.
    To ma być sprzęt z głównym przeznaczeniem do serwisu-konfiguracji urządzeń
    sieciowych, bezprzewodowych. Z naciskiem na częste zmiany adresacji IP ( w
    tym wypadku widzę że win7 jest o wiele sprawniejszy od XP- nie "namyśla" się
    tak długo po każdej zmianie adresu IP)

    Ogólnie nie lubię pracować na takich urządzeniach typu laptop, notebook.
    Cenię sobie wygodę i w domu podstawą jest komputer stacjonarny z pełną
    klawiatura z blokiem numerycznym i dobra myszka, nie wspominając o porządnym
    monitorze.
    Ta "zabawka" może się jeszcze przydać do zgrania zdjęć z aparatu na
    wakacjach po zapełnieniu karty, zastosowania ewentualnie jako nawigacja bo
    zewnętrzny odbiornik GPS już posiadam. Ale nie do normalnej pracy z
    dokumentami czy innymi tego typu zadaniami.
    Ma być małe lekkie i "długodziałające" i najlepiej żeby ekran dawał "radę"
    przy mocnym oświetleniu.
    I najważniejsze musi mieć port sieli lan RJ45.

    Odwiedziłem kilka sklepów i wybór tego typu sprzętów mnie przeraża.
    Zacząłem się już nawet zastanawiać czy przypadkiem nie kupić czegoś
    mocniejszego z procesorem np. i3 lub i5 ale te maszyny napewno nie pochodzą
    tak długo na jednym ładowaniu jak ATOM. Choć wydajności ATOM'a nie można
    porównywać do i3 lub i5. Z drugiej strony notebooki z mocniejszym procesorem
    z reguły są większe niz 12".

    Z uwagi na rodzaj pracy, sprzet będzie wykorzystywany raczej sporadycznie.

    Pozdr.
    Gejzero