    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ARM - początki
    Date: Tue, 17 Dec 2013 17:36:27 +0100

    pytajacy <r...@p...fm> napisał(a):
    > Witam,
    > chciałbym zrobić projekt urządzenia, który oparty byłby na
    > mikrokontrolerze STM32F103RBT (64 pinowy). Na dzień dzisiejszy opanowane
    > mam '51, AVR-y i trochę PIC-e. Natomiast ARM-ów nie znam. I teraz
    > pytanie, czy kupić jakąś płytę rozwojową np:
    > https://www.olimex.com/Products/ARM/ST/STM32-P103/
    > http://propix.com.pl/pl/p/Modul-STM32-GoldBull/53
    > http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=176659
    > Które z powyższych polecacie?
    > Czy od razu brać się za rysowanie schematu i montaż całego urządzenia i
    > dopiero przy uruchamianiu uczyć się ARM-a? AVR-y tak poznałem że
    > zbudowałem urządzenie na ATmega 32 i dopiero przy uruchamianiu urządzenia
    > uczyłem się architektury.

    Trochę dziwią mnie Twoje pytania. Skoro miałeś do czynienia z AVR, to
    widzisz pewnie bez trudu jaka jest różnica. Płytka rozwojowa zawiera zwykle
    różne peryferia, które pozwalają Ci się nauczyć obsługi różnych interfejsów
    (SPI, I2C, itd). Na swojej płytce nie masz takich możliwości, bo masz
    konkretny, dedykowany układ.

    > Jeszcze pytanko, bo JTAG wykorzystuje 6 pinów procesora i ma takie duże
    > złącze na płytce. Ale jest coś takiego jak SWD, czy to wykorzystuje
    > mniej pinów procesora i złącze do programowania jest mniejsze?

    Tak.

    > Czy w tym procesorze piny PB8..PB15 mogę wykorzystać jako ośmiobitową
    > magistralę danych np. do wyświetlacza?
    > pytający

    Tak, tylko musisz je przekonfigurować.

    --