    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.os.linux,pl.comp.bazy-danych
    Subject: Re: ARM -> Linux -> Baza danych
    Date: Thu, 10 Feb 2011 11:35:47 -0800 (PST)

    On 9 Lut, 21:57, "Andrzej W." <a...@w...pl> wrote:

    > Zastanawiam si czy to nie za mocne na moje potrzeby.

    Bedzie w sam raz jesli jest to pojedyncze urzadzenie.
    Masz ten komfort ze mozesz skupic sie na wysokim poziomie czyli nie
    pisac w asemblerze odkrywajac kolo od nowa albo uzywajac cudzych
    bibliotek (co tez powoduje czesciowe odkrywanie kola). Jesli sie da to
    uruchom na tym tego linuxa i wrzuc tam baze.
    Binarki ma np. ubuntu i debian. Nie pisze juz o binarkach starszych
    armow (np zaurus czy inna nokia i takie tam).

    > Z binarkami na ARM9 to nie wiem czy b dzie tak atwo, ale my l , e da
    > si skompilowa .

    nie musza byc na arm9 starsze tez pojda bez problemow (raczej bo pewny
    nie jestem).

    > Masz racj , nie za du o napisa em.
    > Urz dzenie ma czytywa dane z maksymalnie 30 czujnik w raz na sekund .
    > B dzie tego wi c ok. 30 s w (30x16 bit w) na sekund .
    > Rekordy w bazie nie b d edytowane, tylko co jaki czas usuwane (FIFO).
    Mysql sie do tego nada. Co prawda bardziej do tego jest rrd ale mysql
    ma pewne zalety.

    > Indeksy raczej nie s potrzebne, dane s zapisywane zgodnie z czasem ich
    > powstania. Zamiast indeks w planuj dodatkowe bazy w kt rych b d
    > zapisywa warto redni , maksymaln i minimaln np. co minut i co
    > godzin . Pozwoli to generowa lokalnie wykresy bez konieczno ci
    > przegl dania ca ej bazy danych.

    Tym bardziej rrd ale przemysl moze zbudowanie calosci tak ze ten arm
    tylko bedzie zbieral dane i ewentualnie jakies wykresy generowal z
    nich na zadanie. A kasowanie i zarzadzanie baza zrob zdalnie. I sie
    normalnie podpinaj do tego mysql-a.

    > Replikacja to w a ciwie nie w pe ni trafne okre lenie.
    > Po nawi zaniu po czenia urz dzenie ma wysy a wszystkie nowe dane do
    > centralnego serwera. Transmisja musi by w pe ni odporna na zaniki
    > czno ci.

    Zarzadzanie zdalne zrobi ci to bez problemu.
    Ale jesli chcesz mozesz to wszystko zakodowac w C na poziomie samego
    arm-a :)

    Ja bym poszedl droga wysoko poziomowa bo to daje szybszy rezultat.
    Ale jak nie chcesz bazy to bez problemu rrd ci tez da rade. Poczytaj o
    funkcjach agregujacych w nim i jak dziala. Tylko wez pod uwage ze rrd
    moze (nie musi) dosyc mocno obciazac flash.

    W przypadku mysql-a mozna to obejsc kasujac dane pozno wtedy fifo
    bedzie dosyc dlugie.