  • Data: 2017-01-12 13:39:44
    Temat: Re: AMOLED i oszczędność prądu na czarno?
    Od: Yerine Ictimai <i...@y...ru> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <f...@f...com> Wrote in message:
    > czarny
    >
    > I w absolutnej ciemnosci nie widzisz żadnej poswiaty przy
    > wyswietlaniu takiego czarnego obrazka?

    Ale zaraz, chyba AMOLED działa tak, że czarne piksele pobierają
    ZERO prądu owszem,
    ALE przecież mniej nieco czarne, po prostu ciemne, pobierają
    tylko NIECO więcej niż zero,
    przy ogólnym bilansie energetycznym wyświetlacza i tak wtedy żre
    on mało prądu, przy po prostu CIEMNYM temacie kilkakrotnie mniej
    niż IPS w analogicznych okolicznościach!

    Po pierwsze, już sprawdzone empirycznie przeze mnie, a
    po drugie, jak widzę są tematy (systemowego ui, poszczególnych
    apek third-party, itp) specjalnie dedykowane dla AMOLED (i
    właśnie to wyłącznie je wykorzystuję ostatnio, i mierzę prąd przy
    pomocy apki Ampere).

    Widzę, po wręcz maniakalnym przeanalizowaniu niemal setek różnych
    tematów typu AMOLED do różnych apek itp., że
    nie zawsze są zupełnie czarne, po prostu, z przewagą tła
    czarnego, albo nieco mocniej szarego, niekiedy kolorowego w
    bardzo ciemnym odcieniu (np. ciemno-granatowego), z detalami już
    kwieciście landrynkowymi, jakby dla rekompensaty dla samopoczucia
    użytkownika :)
    Przeważają bardzo ciemne w obszarach o dużej powierzchni, np. tło,
    i zazwyczaj pozostające długo włączone. A natomiast ciekawe,
    jasne, różnokolorowe są, małe, lub wąskie detale, np. ikonki,
    czcionki, linie,
    albo nawet i tło większych powierzchni które jednak pojawiają się
    na chwilkę ze względu swoje przeznaczenie, np. okienka dialogowe,
    różne pop-up'y itp.

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/