  • 1. Data: 2013-10-27 07:45:12
    Temat: AHCI
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Domyślnie dyski są IDE ale płta ma możłiwość IDE,AHCI i RAID. Podobno AHCI
    przyśpiesza dysk, ale chyba nie zawsze widzi wtedy dysk. Czy to ma coś
    współnego z NCQ?

  • 2. Data: 2013-10-27 09:48:42
    Temat: Re: AHCI
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Podobno AHCI przyśpiesza dysk

    Teoretycznie, ale w bardzo malym stopniu (NCQ).
    W praktyce nieraz tryb IDE jest szybszy.

    >, ale chyba nie zawsze widzi wtedy dysk.

    Co "nie widzi dysk"?

    > Czy to ma coś współnego z NCQ?

    "Przyspieszenie" - tak, "niewidzenie" - nie.

  • 3. Data: 2013-10-27 10:12:16
    Od: "ggs" <ggs_@_konto.pl>

    "Borneq" <b...@a...hidden.pl> wrote in message
    > Domyślnie dyski są IDE ale płta ma możłiwość IDE,AHCI i RAID. Podobno AHCI
    > przyśpiesza dysk, ale chyba nie zawsze widzi wtedy dysk.

    Sterowniki drogą do sukcesu.

    > Czy to ma coś współnego z NCQ?

    Przede wszystkim.

  • 4. Data: 2013-10-27 11:03:28
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-10-27 11:04, maX napisał/a:

    > Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Widzi zawsze, tylko trzeba reinstalować Windows jeśli chcesz przełączyć
    > dysk z IDE na AHCI (w drugą stronę nie trzeba).

    No popatrz, dziesiątki razy przełączałem i nie reinstalowałem systemu.
    Szkoda, że nie wiedziałem o tym wcześniej to bym to robił za każdym razem.

    --
    Czarek

  • 5. Data: 2013-10-27 11:04:42
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]

    Widzi zawsze, tylko trzeba reinstalować Windows jeśli chcesz przełączyć dysk
    z IDE na AHCI (w drugą stronę nie trzeba).

    Tak, w trybie IDE nie można użyć NCQ.

  • 6. Data: 2013-10-27 11:29:31
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 27 Oct 2013 07:45:12 +0100, Borneq napisał(a):

    > Domyślnie dyski są IDE ale płta ma możłiwość IDE,AHCI i RAID. Podobno AHCI
    > przyśpiesza dysk, ale chyba nie zawsze widzi wtedy dysk. Czy to ma coś
    > współnego z NCQ?

    jesli to jest to o czym mysle, to kiedys w biosie to przelaczylem liczac na
    szybszy dysk i... myslalem, ze windows pojdzie w kraine wiecznych lowow.
    zaczely sie dziwne rzeczy dziac. szybko wrocilem do starego ustawienia. (co
    potwierdza wpis maX).

    --
    jg

  • 7. Data: 2013-10-27 21:37:43
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-27 07:45, Borneq pisze:
    > Domyślnie dyski są IDE ale płta ma możłiwość IDE,AHCI i RAID. Podobno
    > AHCI przyśpiesza dysk, ale chyba nie zawsze widzi wtedy dysk. Czy to
    > ma coś współnego z NCQ?

    Nie ma najmniejszego sensu przełączać, przyspieszenia nie ma. Tzn takie
    w granicach błędu pomiaru.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2013-10-28 10:16:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "maX" <a...@i...pl> wrote in message
    > Widzi zawsze, tylko trzeba reinstalować Windows jeśli chcesz przełączyć dysk z
    > IDE na AHCI (w drugą stronę nie trzeba).

    w nowszych windowsach to zmiana jednego bajtu w rejestrze, w xp troszeczke
    wiecej roboty ale w zadnym razie nie trzeba reinstalowac

    --
    http://db.org.pl/