  • Data: 2003-05-05 14:50:55
    Temat: Re: ACN i ich firewall na port 113
    Od: Miernik <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <b955c3$chk$1@nemesis.news.tpi.pl>, Lukasz Biegaj wrote:

    > Nie chodzi o dowiedzenie sie kto ma, tylko o zablokowanie mozliwosci
    > rozsylania wirusow.

    Dosc dziwna polityka - karac przez poplenieniem przestepstwa - tak na
    wszelki wypadek.

    Mam pomysl: blokowac userom ktorym zdarzylo sie rozeslac wirusa.
    Przynajmniej do czasu gdy nie zmienia systemu operacyjnego na jakis
    inny of produktow micro$yfu.

    > Albo niech sami pakuja cala Twoja pule na czarna liste.

    A znasz jakies czarne listy ktore "pakuja" pulami a nie pojedyncze IP?
    Bo z tego co ja wiem, to wszystkie ktorych uzywam (tzn list.dsbl.org
    sbl.spamhaus.org bl.spamcop.net relays.ordb.org
    proxies.blackholes.wirehub.net korea.blackholes.us china.blackholes.us
    ipwhois.rfc-ignorant.org spam.dnsrbl.net relays.osirusoft.com)
    pakuja pojedyncze adresy a nie hurtem klasy. Jedynie osirusoft.com
    korzystajac z bazy spews.org pakuje cale klasy, ale jedynie w
    przypadku braku checi wycinania spamu ze strony ISP. Jesli ISP (po
    fakcie, ale dosc szybko) zablokuje swoim niektorym delikwentom usluge
    SMTP, to nikt calej klasy na czarna liste Ci nie wpakuje. A jesli
    wpakuje to do niczego taka lista.

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@j...gda.pl
    __ ICQ: 4004001 ___/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl