  • 11. Data: 2015-01-29 16:09:58
    Temat: Re: ABS na szklance - błąd czy funkcja?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Gregoriusx" <n...@a...com> napisał w wiadomości
    news:macvm6$sos$1@node2.news.atman.pl...

    > W czasie jazdy - jajo było dziś konkretne, ale lód nie był ciągły tylko
    > trafiały się kawałki o różnej przyczepności więc o sytuację gdy przednie
    > kola kręcą się z inną prędkością niż tylne a lewe przednie inaczej niż
    > prawe przednie było łatwiutko.

    Jeśli jedno koło było cały czas w poślizgu przez kilometr to faktycznie ABS
    mógł pomyśleć, że jeden czujnik wariuje. Ale musiałbyś specjalnie to robić.
    Podejrzewam trzymający jeden z hamulców.

    > Już pisałem, że nie :) Jak wjechałem w posypane rejony to stojąc na
    > światłach zrobiłem off/on i przejechałem "po czarnym" ponad 20km -
    > wszystko OK.

    Na czarnym to niewielkie przyblokowanie hamulca jest prawie niezauważalne.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2015-01-29 19:33:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-29 09:56, Gregoriusx wrote:
    > (Laguna II) w takich warunkach. Po około
    > kilometrze z prędkością 20-30 km/h gdzie co chwilę czułem, że któreś z
    > kół łapie poślizg na desce zapalił się błąd ABS

    U mnie w LII zamarzło jedno koło (tylne). Ręczny a w nocy mróz. Ponieważ
    na drodze szklanka, to z zablokowanym kołem wystarczyło coś koło 50m i
    błąd ESP. Więc to raczej normalne zachowanie układu, nie jest w stanie
    oceniać poslizgu kół w takich warunkach.

    Masz pewno jakies spore opory skoro zatrzymywało koło na lodzie. Podejrzane.