eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyABS i "pralka"Re: ABS i "pralka"
  • Data: 2013-11-20 01:34:26
    Temat: Re: ABS i "pralka"
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek napisał(a):

    > Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
    > Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
    > teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę
    > piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
    > nierówności i brzęczy ABS. Droga hamowania znacznie dłuższa, niż, gdyby
    > ABS nie było? Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez
    > ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.

    Z ABS już tak jest, że samochód hamuje fatalnie, jedzie jak po lodzie,
    odpuszcza za szybko i w ogóle jest źle, a auto zatrzymuje się np. po 20m.

    W tych samych warunkach bez ABS, auto staje prawie dęba, dosłownie w
    miejscu, już 25m od miejsca gdzie zaczniesz hamować. ;)

    I ja nie żartuję...


    > Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na
    > przeglądzie wyszło ponad 60%.

    Jeżeli ABS działa przy niewielkim nacisku na hamulec to znaczy że jakieś
    koło, lub koła straciły przyczepność.
    Nie ma w zasadzie czegoś takiego jak za szybko odpuszczający ABS. ABS
    działa w ten sposób, że uaktywnia się dopiero po wykryciu nagłego spadku
    prędkości koła podczas hamowania.
    Tego się nie bardzo da oszukać - któreś koło przyczepność straciło. Być
    może chwilowo.

    Ale ogólnie nie świadczy to dobrze o zawieszeniu (natomiast nadal może być
    tak, że zawieszenie jest fatalne już na pierwszym montażu).

    Co do samego ABS - czy korzystasz z hamulca poprawnie? Czy naciskasz pedał
    w takim wypadku z całej siły?

    Jeśli nie, być może doprowadzasz do sytuacji kiedy np. jedno koło traci
    przeczepność, czujesz na stopie działanie systemu ABS, ale nadal nie
    wykorzystujesz przyczepności pozostałych kół, a przynajmniej nie dzieje się
    to w chwilach kiedy koła odzyskują przyczepność.

    Również EBD podobnie stuka pedałem w stopę przy hamowaniu, a opony nadal
    mogą mieć zapas przyczepności.

    Poza luźnymi nawierzchniami, to już musi być jakiś szczególny pech (albo
    niesprawność systemu) żeby samochód z ABS hamował jakoś wyraźnie gorzej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: