eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyABS i "pralka"Re: ABS i "pralka"
  • Data: 2013-11-19 14:41:09
    Temat: Re: ABS i "pralka"
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-19 11:30, Adam pisze:
    > W dniu 2013-11-19 08:11, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2013-11-18 23:42, Adam pisze:
    >>> W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Maśląg pisze:
    >>>> W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
    >>>>> (...)
    >>>>> A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.
    >>>>
    >>>> Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
    >>>> odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>
    >>>
    >>> Jakie skutki?
    >>
    >> Takie negatywne, czyli dla przykładu niepoprawny rozkład sił hamowania.
    >>
    >>> Czyżby w Polsce nie było żadnego samochodu bez ABS?
    >>
    >> Odróżniasz samochód bez ABS-u od samochodu z ABS z wyjętym
    >> bezpiecznikiem?
    >>
    >> (...)
    >>> W każdym razie wyjmując bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba
    >>
    >> To testów czy cywilnej jazdy jak tu poprzednik zaproponował?
    >>
    >
    > Pośpieszyłem się.
    > Masz rację - za szybko myślałem ;)
    >
    > Oczywiście - do testów można.

    Do testów to się zgadzam, tylko z tego niewielki sens w kontekście
    jazdy w realnych warunkach. Jeżeli już to się bawić samochodem
    bez ABS, bądź takim który jest przystosowany do jazdy bez niego.

    > Do codziennej jazdy - tylko niektóre najstarsze ABS-y jednokanałowe
    > można odłączyć, co zresztą też nie jest wskazane.

    Nie zgadzam się z jednokanałowością - można wyłączyć nawet w
    wielokanałowych, jeżeli funkcja ABS jest tylko stricte
    antypoślizgowa i nie jest on wykorzystywany przez inne systemy
    jako jeden z elementów wykonawczych.

    > Natomiast w nowszych autach, zwłaszcza tych z kontrolą trakcji - nie
    > należy odłączać ABS.

    Tak jak i w wielu starszych, które mają rozkład sił hamowania
    kontrolowany przez ABS, a nie stricte fizycznie, przez regulatory
    hydrauliczne.

    (...)
    > ślizgającego się koła. Ach, ta wszechobecna elektronika ;)

    Ano powszechna, aktywna i powala spokojnie i bezpiecznie
    jeździć.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: