  • 11. Data: 2010-12-17 13:33:25
    Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"kakmar"
    Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
    (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
    > No i?

    ...chcialbym to zobaczyc...w ogole chcialbym zobaczyc takiego co na
    zahamowanym na maxa przodzie zlozy sie w winkiel no i potem w tym winklu
    zapnie naped...
    Ale po preclu mozna sie wiele spodziewac - lacznie z kaczuszkami na
    podnozkach :)

    Mam nadzieje ze to ironia...:)))
    choc kiedys sciagalem ze slupa kolesia ktory po pewnym czasie doszedl do
    wniosku ze ABS nie jest lekiem na brak umiejetnosci i wyobrazni...
    I nie dziala w bocznym poslizgu.
    IHMO Generalnie roznica w ABS-e samochodowym (bo taki byl wczesniej rownez w
    moto)
    a tym niby motocyklowym jest w szybkosci dzialania. Czestotliwosc pulsacji
    motocyklowego podobno jest znaczne wieksza, ale jednak przyblokowywalem kolo
    na szuterku.
    Na honda days robili pokazy niby na piasku ale chyba ktorys nie wyszedl i
    zaniechali :) Byc moze wiazalo sie to z tym ze testowe moto mialo luzy w
    przodzie. Ale ogolnie nie powalilo mnie to na kolana.
    Ale ja to skuters jestem i bardzo mi sie podobal SH300I.

    Tytus z fabryki

  • 12. Data: 2010-12-17 13:51:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-17 12:53:17 +0100, Budyń <b...@g...pl> said:

    > w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał
    > wyśmienicie. Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić.

    Znajomy z RTkiem z okolic przełomu wieków (nie pamiętam dokładnie)
    zeznawał, że o ile na mokrym asfalcie było w sumie ok, to mokry bruk
    był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
    było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć
    parę lat później lepiej to dopracowali.

    de Fresz

  • 13. Data: 2010-12-17 13:55:51
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 17 Dec 2010 14:51:04 +0100) ktos podajacy sie za de Fresz
    wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]
    > był kompletną masakrą - hample w ogóle przestawały działać i można się
    > było nieźle wdupic zjeżdżając np. z jakiejś starówki na wzgórzu. Ponoć

    Gdybym mial zjechac z takiej mokrej gorki z kocimi lbami to raczej bym
    uzywal tylko tylu na granicy zablokowania kola (mi jest latwiej wyczuc
    blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
    zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa
    :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 14. Data: 2010-12-17 15:39:25
    Od: Vir <a...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 12:01, Marcin N pisze:
    > Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat?
    > Czy technika w tym względzie mocno się rozwija?

    Nowsze system są mniejsze i przez to lżejsze. Powoli wchodzą też
    czujniki żyroskopowe, które zapobiegają wykonaniu stoppie i dopasowują
    sposób działania ABS-u do przechyłu moto. Co nie zmienia faktu, że moja
    pełnoletnia cegła ma BAS, który działa i wolę go mieć, niż nie ;-)

    --
    Vir
    Duża czarna bawarka, średnia srebrna cebulka i mała czarna japonka

  • 15. Data: 2010-12-17 16:29:05
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > blokade tylu). W sumie ABS robil co mial robic, czyli nie dopuszczal do
    > zablokowania kola - a ze do skrzyzowania bylo coraz blizej to inna sprawa

    No to rzeczywiscie wtedy były te abs-y kiepskie. Tyle ze w moim był ok -
    żadne kocie łby itp nie robiły na nim wrażenia. A hample zaciskałem do
    oporu, abs trzeszczał az miło :-)

    b.

  • 16. Data: 2010-12-17 21:51:13
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
    > jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
    > życiem w klamkę.

    obstawialbym, ze tradycyjnie wyk....wisz az milo.

    nie mam doswiadczenia z abs w mutongu - nie posiadam z abs.
    posiadam super-duper-last-generation w karawanie, i wlasnie mocno dojrzewam
    do wylacznika. hamowanie na sniegu/lodzie z abs=totalna masakra - heblujac w
    totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
    co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?

    Alex.

  • 17. Data: 2010-12-17 21:56:03
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 22:51, Alex D. B. pisze:

> [...]
    > totalnym poslizgu mam lepsza skutecznosc.
    > co mi z (ograniczonej) sterownosci, jak z 30km/h na lodzie hamuje ponad 50m?

    ale abs nigdy w zyciu nie mial za zadania w zadnym pojezdzie skrocenia
    drogi hamowania, on mial jedynie zapewnic sterownosc pojazdu, bo ni
    wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
    trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 18. Data: 2010-12-17 22:29:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-17 22:56, Użytkownik Michał V-R napisał:

> [...]
    > wszyscy wiedza, ze jak blokujesz kola i wypadasz z drogi, to hebel
    > trzeba odpuscic, bez abs masz krotsza droge hamowania

    Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2010-12-17 22:35:20
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:iefftd$i7$...@n...onet.pl...
    > Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
    > rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
    > Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?

    Technika sie rozwija, ale warto poguglac jak to bylo w konkretnym motocyklu.
    Widzialem duzego bandziora w ktorym ABS dzialal ok, ale potem jak sie zepsul
    to kompletnie blokowal hamulce. Nie mialbym zaufania do takiego urzadzenia,
    nawet po naprawie.

    Guglnij sobie moj temat byl jakis czas temu z dokladnym opisem objawow.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 20. Data: 2010-12-17 22:37:27
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 23:29, RadoslawF pisze:

    > Marketingowcy i sprzedawcy puszek wmawiają ludziom coś innego.

    sa testy, ktore to udowadniaja, nie podam teraz dokladnie zrodla, bo nie
    pamietam, ale duzo na ten temat czytalem i ogladalem takie testy
    nagrane. Nie dam glowy, ale z tego co kojarze, to nawet w programie
    jazda polska, zrobili taki test z abs i bez niego, ale jak mowie, glowy
    nie dam. Ale wystarczy poszukac, abs nie ma za zadania skrocic drogi