-
1. Data: 2010-12-17 11:01:11
Temat: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed 4-5 lat? Czy
technika w tym względzie mocno się rozwija?
Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
-
2. Data: 2010-12-17 11:53:17
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Budyń <b...@g...pl>
Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
news:iefftd$i7$1@news.onet.pl...
> Wszyscy pieją z zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy
> rzeczywiście jest taki fajny, czy to tylko marketing?
> Czy warto rozglądać się za motocyklem z ABSem sprzed 5 lat?
w bmw f650gs z 2000roku (lub 2001, nie pamietam) abs działał wyśmienicie.
Nie bardzo sobie wyobrazam co mozna tam poprawić. Moze inne marki mialy
jakies problemy.
b.
-
3. Data: 2010-12-17 12:18:43
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: "Tytus z fabryki" <t...@g...pl>
Siemka
***"Marcin N" Czy są jakieś różnice między ABSami rocznik 2010 a tymi sprzed
4-5 lat? Czy technika w tym względzie mocno się rozwija? Wszyscy pieją z
zachwytu, jakiż to świetny c-ABS wymyśliła Honda. Czy rzeczywiście jest taki
fajny, czy to tylko marketing?
Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
Nie wiem jak z roznica w drodze hamowania na suchym. Oczywiscie ulatwia
jazde - wyłaczajac potrzebe klasycznych umiejetnosci. No ale o tym to ja
raczej nie powinieniem - po sliznieciu przodu na zamknieciu sezonu :)
--
Pozdrawiam
Tytus z fabryki
-
4. Data: 2010-12-17 12:26:14
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
na maksa kierownica?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
5. Data: 2010-12-17 12:47:31
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
> Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:18:43 +0100) ktos podajacy sie za Tytus z fabryki
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>
>> Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
>> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
>
> W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
> na maksa kierownica?
>
A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?
A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
życiem w klamkę.
--
kakmaratgmaildotcom
-
6. Data: 2010-12-17 12:49:53
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2010-12-17, kakmar <k...@g...com> wrote:
>
> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.
>
Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.
--
Artur
ZZR 1200
-
7. Data: 2010-12-17 12:56:06
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 12:47:31 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> Jezdzilem DL-em ze "starym" ABS. Jezdzilem CBR1000RR z tym nowym. Jak
>>> zahamujesz nieumiejetnie na sliskim czy luznym to i tak i tak glebiesz.
>>
>> W sensie, ze co musisz zrobic zeby sie wywrocic? Hebel do konca i skrecic
>> na maksa kierownica?
>>
> A czy taki nowoczesny ABS rozkłada kosę do parkowania?
>
> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
> życiem w klamkę.
Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie poza tym, ze
przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
predkosc.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/
-
8. Data: 2010-12-17 13:01:03
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:
> On 2010-12-17, kakmar <k...@g...com> wrote:
>>
>> A poważnie, to niezmiernie mnie intryguje co się stanie, gdy jadąc w
>> jakimś tam złożeniu po zakręcie, takim nowoczesnym pojazdem, klepnę tak z
>> życiem w klamkę.
>>
> Wez moto z salonu na jazde probna i sprobuj ;-) IMHO mozesz sie wywrocic.
>
Tyż na to wpadłem, nie wiem tylko czy karzą płacić tą opłatę z umowy na
jazdę testową? Czy przeproszą za niezgodność towaru z umową i zaproponują
naprawienie moich ewentualnych strat ;)
Miałem nadzieję na profesjonalny test, przeprowadzony przez branżowe
media. Niestety jak na razie takowego jeszcze nie widziałem.
--
kakmaratgmaildotcom
-
9. Data: 2010-12-17 13:16:54
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: kakmar <k...@g...com>
Dnia 17.12.2010 Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał/a:
>
> Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
> nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie
No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby
na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i
stosowną do prędkości przestrzeń ;)
> poza tym, ze
> przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
> predkosc.
Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy
hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar,
i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?
Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
(przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
No i?
--
kakmaratgmaildotcom
-
10. Data: 2010-12-17 13:22:54
Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 17 Dec 2010 13:16:54 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za kakmar
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Na pewno nie zablokujesz kola :) Zakladajac, ze na manewr bedziesz mial
>> nieskonczenie duzo miejsca to moim zdaniem nic sie nie stanie
>
> No niezmiernie mnie to cieszy. Tyle że nadal mam pewne wątpliwości. Czy aby
> na pewno? i czy to nieskończenie, dałoby się zamienić na jakąś mierzalną i
> stosowną do prędkości przestrzeń ;)
Nie wiem, nie mam ABS i nie probowalem tego nigdy. Po prostu napisalem jak
mi sie wydaje, ze zadziala :)
>
>> poza tym, ze
>> przez moment prostujacy zjedziesz z toru jazdy. No i oczywiscie wytracisz
>> predkosc.
>
> Ale co jeśli dany motocykl nie ma silnej tendencji to prostowania przy
> hamowaniu przodem w zakręcie? Co jeśli kierownik pojazdu ma zamiar,
> i potrafi jechać po zacieśniającym się łuku, wraz ze spadaniem prędkości?
>
> Ale może inny przykład. Dojazd do zakrętu, szybko, hamulec do końca
> (przecież jest ABS), i z terkoczącym przodem składam się w zakręt, szybko.
> No i?
Nie mam pojecia :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/