eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABS - czym się różni nowy od starego?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 92

  • 71. Data: 2010-12-21 16:50:33
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-12-21 11:30, de Fresz pisze:
    > On 2010-12-20 18:05:56 +0100, Kuczu <q...@g...com> said:
    >
    >>> Tomkowi Kędziorowi nie udało się pobić ABSu z CBRy, ale może na preclu
    >>> są lepsi wymiatacze. Co więcej, dupowaci kierownicy na mokrym z tym
    >>> ABSem mieli lepsze wyniki niż Kędzior bez.
    >>
    >> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
    >> z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?
    >
    > Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
    > raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
    >

    A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 72. Data: 2010-12-21 19:52:22
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > On 2010-12-21, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>
    >> Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
    >> na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
    >> przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
    >> technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie.

    Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy
    ABS, i nie jakiś ekstremalne złożenie. Zakręt w lesie, jadę sobie po łuku.
    Aż tu nagle 12 krasnali przenosi śpiącą królewnę w poprzek drogi.

    >>I obecność bądź brak ABSu
    >> zupełnie NIC tu nie zmienia.

    No to fatalnie.

    >> Owszem, są opracowywane systemu
    >> przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje),

    Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczę to uwierzę.

    >> ale
    >> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
    >> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
    >> się stosować do starych, sprawdzonych metod.

    To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

    > Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
    > psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
    > zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie
    > w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
    > mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
    > ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
    > i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)
    >
    No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
    Wydaje mi się że można.
    Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrętu, hamuję, składam się w
    zakręt odpuszczając w trakcie klamkę. Źle robię? No i wracając do ABS.
    Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tę nalepkę, że tylko na
    prostej.

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 73. Data: 2010-12-21 20:19:43
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki <t...@g...pl> napisał/a:
    > Siemka
    >
    > *** "kakmar"
    > Tak ci?gle hamuj?c sk?adaj? sie w zakrety, a to co? dziwnego jest?
    >
    > Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.

    Ale ja chciałem się czegoś dowiedzieć o nowym ABS, ale OK.
    Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie
    odpuścić klamkę i dać w palnik na wyjściu. Ale coś spróbuję napisać.

    > Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu.

    No nie wydaje mi się żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może się tak
    skończyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzętu i kierownika.

    > A tzw
    > przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped
    > moze tez skutkowac slizgiem przodu :).

    Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilową
    niestabilność) przodu.

    > Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo
    > trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja
    > naped juz w zakrecie.

    Ale o co chodzi z tym zapinaniem napędu? O pracę sprzęgłem? Jeździ ktoś na
    wciśniętym sprzęgle po zakrętach?

    > A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle
    > konczy :).

    Ale naprawdę chyba nie rozumiem. Czy masz na myśli hamowanie tylnego koła w
    zakręcie przez silnik po redukcji? Czy uślizg po daniu w palnik na wyjściu?

    Obie sytuacje są bardzo wymagające dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz.
    Niektóre sprzęty mają też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika
    jak sprzęgła antyhoppingowe i TC.

    > Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.
    > Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z
    > myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja
    >
    Ale czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest
    tylko trochę lepszy?

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 74. Data: 2010-12-22 07:28:11
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Kuczu napisał(a):
    > Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie z
    > ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?

    Unia Ci zrobi! Eutanazja i te sprawy.


    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead
    Krakuf


  • 75. Data: 2010-12-22 08:46:37
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-12-21 20:52, kakmar pisze:
    > No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
    > Wydaje mi się że można.

    Przodem? Nie. Kontrolowanym uślizgiem tylnego koła - tak.
    Przykłady możesz obejrzeć na YT czy oglądając choćby MotoGP.

    --
    duddits
    FZ8N.pl


  • 76. Data: 2010-12-22 09:17:35
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-12-22 16:28, Tytus z fabryki pisze:

    > Mojej fotki z kaczuszka to nie zobaczysz juz od 5 lat...
    > za to kolega AZ sie specjalizowal dopoki mu nie wytlumaczylem co i jak...

    No tak, on do ptactwa ma szczegolny sentyment
    --
    Pozdrawiam
    Michal V-R
    gg 9409047
    ----------------------------------------
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
    ----------------------------------------


  • 77. Data: 2010-12-22 09:44:19
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <k...@g...com> said:

    >>> ale
    >>> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
    >>> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
    >>> się stosować do starych, sprawdzonych metod.
    >
    > To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

    Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała
    uślizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z
    ABSem).

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 78. Data: 2010-12-22 09:47:43
    Temat: Re: UNIA ma zamiar wprowadzić obowiązkowy ABS w motocyklach
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-12-21 17:50:33 +0100, Kuczu <q...@g...com> said:

    >>> Problemik polega na tym ze ja sram na cebry a w szczegolnosci na takie
    >>> z ABS. Malo tego ! Ja nawet EFI nie trawie. Icomipanzrobi ?
    >>
    >> Jaaa? Nic. Ale to oznacza, że nowszego Harleja od tego, co masz, to już
    >> raczej nie kupisz. Bo EFI, bo zaraz ABS w standardzie.
    >
    > A po co mi nowszy skoro ten jest calkiem dobry ?

    A to nie do mnie to pytanie ;-) Jeśli jesteś pewien, że wystarczy Ci do
    końca życia i nigdy się nie znudzi, to luzik. Bo z kupnem dużo
    nowszego, bez nielubianych przez Ciebie ficzersów, może być zaraz
    problem, tylko tyle.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 79. Data: 2010-12-22 10:25:00
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.12.2010 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:
    > On 2010-12-21 20:52:22 +0100, kakmar <k...@g...com> said:
    >
    >> To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.
    >
    > Ale to dokładnie jak w puszkach - ABS tam też nie przeciwdziała
    > uślizgowi bocznemu w zakręcie, od tego jest ESP (często sprzężone z
    > ABSem).
    >
    Ale nie chodzi o sytuację kiedy dużo za szybko jedziesz w zakręcie i bez
    względu na ilość trzyliterowców i tak wylecisz.

    Jest sobie droga z zakrętem w prawo. Z przeciwka jadą walce jeden za drugim,
    bardzo szybko, Po prawej jest przepaść. Jadę sobie po tym łuku, nagle widzę
    przeszkodę, nie panikuję, umiem hamować.

    I wersja bez ABS.
    Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła,
    prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą.
    Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.

    Wersja z ABS
    Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca.

    I co teraz?

    --
    kakmaratgmaildotcom


  • 80. Data: 2010-12-22 11:22:51
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:iesjls$nup$1@news.onet.pl...
    > I wersja bez ABS.
    > Nie mam ABS, hamuję starając się wyczuć przyczepność przedniego koła,
    > prowadząc dalej motocykl po łuku i zatrzymuję się przed przeszkodą.
    > Trochę się zrobiło cieplej ale bez nadmiernej ekscytacji.
    >
    > Wersja z ABS
    > Mam ABS, byłem na szkoleniu z ABS, wciskam więc hamulec do końca.
    >
    > I co teraz?


    jechałes ty w życiu na motongu z absem? Bo tak jakbys nie jechał. To ja ci
    opowiam -jak hamujesz na granicy uślizgu to abs strzela tak raz na sekunde -
    czuc to na klamce i wiesz ze na tej granicy jestes. Ale cały czas masz pełna
    przyczepnosc.
    Masz problem jakis to weź i sie przejedz z absem a nie wymyślaj tu jakis
    bajek.



    b.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: