eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABS - czym się różni nowy od starego?Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Date: Tue, 21 Dec 2010 19:52:22 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 46
    Message-ID: <ier0hm$fm8$1@news.onet.pl>
    References: <iefftd$i7$1@news.onet.pl> <iefkf3$d3i$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <iefm53$3mn$1@news.onet.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <iefns6$rjl$1@news.onet.pl> <iefor4$t12$1@inews.gazeta.pl>
    <iejgce$fj5$1@news.onet.pl> <ieo2vc$mmm$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq2k8$1t1$1@news.onet.pl> <ieq2r6$165$5@node1.news.atman.pl>
    <ieq4fm$88r$1@news.onet.pl> <ieq5af$2a4$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq5l5$165$13@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 46.113.138.8
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292961142 16072 46.113.138.8 (21 Dec 2010 19:52:22 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 19:52:22 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633724
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 21.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:
    > On 2010-12-21, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>
    >> Większość i instruktorów i doświadczonych motocyklistów ma jedno zdanie
    >> na ten temat: nie hamować ostro w złożeniu, kropka. Opony mają limit
    >> przyczepności i już złożenie moze dojść blisko jego granic. Zalecana
    >> technika to wyprost-hebel-ponowne złożenie.

    Ale to jest oczywiste, tyle że chodzi mi o nowy hyperduper motocyklowy
    ABS, i nie jakiś ekstremalne złożenie. Zakręt w lesie, jadę sobie po łuku.
    Aż tu nagle 12 krasnali przenosi śpiącą królewnę w poprzek drogi.

    >>I obecność bądź brak ABSu
    >> zupełnie NIC tu nie zmienia.

    No to fatalnie.

    >> Owszem, są opracowywane systemu
    >> przeciwdziałania uślizgowi bocznemu (BMW już to zdaje się montuje),

    Ech, znów ci Niemcy z ich wspaniałym wunderwaffe, jak zobaczę to uwierzę.

    >> ale
    >> dopóki się nie upowszechnią i nie będzie jasnych przesłanek (czytaj:
    >> życiowych testów) na dowód że to naprawdę działa, lepiej jest
    >> się stosować do starych, sprawdzonych metod.

    To smutne, czyli taki ABS zadziała poprawnie tylko w pewnych warunkach.

    > Ja bym jeszcze dodal ze czesto hamowanie w zakretach to jest reakcja
    > psychiki na zblizanie sie do krawedzi jezdni co automatycznie probujemy
    > zmienic hamujac co powoduje jeszcze wieksze "wynoszenie" bo hamowanie
    > w zakrecie prostuje motocykl. Bardzo czesto zamiast hamowac wystarczy sie
    > mocniej zlozyc. Moje walki z ta blokada na torze skonczyly sie tym, ze
    > ani zlozyc sie juz bardziej nie dalo ani nie bylo miejsca na hamowanie
    > i zostala jazda 120km/h po trawie ;-)
    >
    No proszę, naprawdę nie da się zacieśnić zakrętu hamując przodem w łuku?
    Wydaje mi się że można.
    Jeszcze z drugiego zadania, dojeżdżam do zakrętu, hamuję, składam się w
    zakręt odpuszczając w trakcie klamkę. Źle robię? No i wracając do ABS.
    Skoro też nie da rady, to powinien mieć jednak tę nalepkę, że tylko na
    prostej.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: