eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABS - czym się różni nowy od starego?Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Date: Tue, 21 Dec 2010 20:19:43 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 50
    Message-ID: <ier24u$ldg$1@news.onet.pl>
    References: <iefftd$i7$1@news.onet.pl> <iefkf3$d3i$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <iefm53$3mn$1@news.onet.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <iefns6$rjl$1@news.onet.pl> <iefor4$t12$1@inews.gazeta.pl>
    <iejgce$fj5$1@news.onet.pl> <ieo2vc$mmm$1@inews.gazeta.pl>
    <ieq2k8$1t1$1@news.onet.pl> <ieq4un$141$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 46.113.138.8
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292962783 21936 46.113.138.8 (21 Dec 2010 20:19:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Dec 2010 20:19:43 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633734
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 21.12.2010 Tytus z fabryki <t...@g...pl> napisał/a:
    > Siemka
    >
    > *** "kakmar"
    > Tak ci?gle hamuj?c sk?adaj? sie w zakrety, a to co? dziwnego jest?
    >
    > Popatrz dobrze na moment zmiany hamowania na naped.

    Ale ja chciałem się czegoś dowiedzieć o nowym ABS, ale OK.
    Niestety, sam nie ogarniam tego żeby tak w odpowiednim miejscu i czasie
    odpuścić klamkę i dać w palnik na wyjściu. Ale coś spróbuję napisać.

    > Hamowanie w zakrecie konczy sie wyprostowaniem moto i zakretu.

    No nie wydaje mi się żeby można było tak jednoznacznie to ująć. Może się tak
    skończyć, ale nie musi, wszystko zależy od sprzętu i kierownika.

    > A tzw
    > przepalowanie zakretu to wlasnie nie wyczucie przejscia z hamowania na naped
    > moze tez skutkowac slizgiem przodu :).

    Może, zbyt szybkie puszczenie klamki powoduje uciekanie (no bardziej chwilową
    niestabilność) przodu.

    > Moto torowe maja tak minimalne skoki zawiechy ze to przejscie jest bardzo
    > trudne do wylapania ale tylko amatorzy (albo mistrze nad mistrze) zapinaja
    > naped juz w zakrecie.

    Ale o co chodzi z tym zapinaniem napędu? O pracę sprzęgłem? Jeździ ktoś na
    wciśniętym sprzęgle po zakrętach?

    > A jazda z napedem i wcisnietym hamulcem zwykle sie zle
    > konczy :).

    Ale naprawdę chyba nie rozumiem. Czy masz na myśli hamowanie tylnego koła w
    zakręcie przez silnik po redukcji? Czy uślizg po daniu w palnik na wyjściu?

    Obie sytuacje są bardzo wymagające dla kierownika, chcesz szybko, ryzykujesz.
    Niektóre sprzęty mają też odpowiednie techniczne wspomagacze dla kierownika
    jak sprzęgła antyhoppingowe i TC.

    > Zadziala i w wielu przypadkach pomoze zwlaszcza niedoswiadczonym kierowcom.
    > Na pewno ten C-ABS zrobi to lepiej niz ten stary. Ale nie zwolni kierowcy z
    > myslenia, a tak czesto kierowcy go odbieraja
    >
    Ale czy to znaczy że ten stary był po prostu bardzo słaby, a ten nowy jest
    tylko trochę lepszy?

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: