  • 1. Data: 2011-01-07 23:17:17
    Temat: ABS
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?

    tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?

    pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znaleśc w
    zestawie ?

  • 2. Data: 2011-01-08 22:49:51
    Temat: Re: ABS
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    W dniu 2011-01-08 00:17, NESSO pisze:
> [...]
    >
    > pytam czysto teoretycznie co potrzeba , jakie elementy powinny sie znaleśc w

    Znajdź manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z
    ABS i bez ABS i porównaj czym się różnią.

    Cieszesiezemoglempomoc

    KJ

  • 3. Data: 2011-01-09 00:32:33
    Od: "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL>

    > Znajdź manuale serwisowe do dwóch wersji tego samego moto np. BMW 800 z
    > ABS i bez ABS i porównaj czym się różnią.
    >
    > Cieszesiezemoglempomoc

    genialnie proste rozwiazania sa najlepsze ,
    ale ja pytałem czy sa gotowe zestawy ?

    np chciałbym junaka wyposazyc w ABS ( totalna abstrakcja ale o cos takiego
    wlasnie sie pytałem )

  • 4. Data: 2011-01-09 12:34:24
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

    > czy da sie załozyc ABS do motora który seryjnie niebył w niego wyposażony ?
    > tzn czy spotkaliście w sieci jakiś manual , moze jakiś gotowy zestaw ?

    Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
    Odszkodowania by placil do konca zycia.
    Z czego sie sklada uklad ABS znajdziesz bez problemu w sieci.
    Na wlasna odpowiedzialnosc mozesz sobie doczepic nawet silnik
    od F16 i dwa smigla....Wszystko mozna.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 5. Data: 2011-01-10 10:04:52
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 09.01.2011 Hinek <h...@t...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisał

    > Tylko idiota moglby cos takiego oferowac oficjalnie.
    > Odszkodowania by placil do konca zycia.

    A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już
    zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.

    IMHO gdyby te _czy_ literki dawały tyle samo do lansu co aftermarketowy
    wyfuk, PC, zawias, heble, czy choćby "wyścigowa klamka" itd. to byłby
    rynek.
    Gdyby po wygranym wyścigu zawodnik GP czy WSBK powiedział, hamuję tak
    zajebiście bo mam najnowszy ABS firmy zajebistyhebel.

    Nikt po prostu nie widzi potencjału marketingowego w tych trzech
    literkach. Producenci zakładają bo można tym na części klientów
    zarobić i nikt im nie powie że nie starają się poprawić bezpieczeństwa.
    Stąd też plan aby uszczęśliwić wszystkich przepisami.

    A i jeszcze jeśli ABS będzie obowiązkowy i nie będzie można go wywalić z
    motocykli wyścigowych to pojawią się "wyczynowe" wersje. Zestaw ABS od
    brembo, czemu nie?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2011-01-10 11:01:41
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    NESSO napisał(a):
    > np chciałbym junaka wyposazyc w ABS

    Junak fabrycznie ma ABS na przednie kolo.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 7. Data: 2011-01-14 12:15:26
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "kakmar" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > A mógłbyś może rozwinąć dlaczego? Producenci motocykli jakoś oferują już
    > zamontowane. A katalogu części zamiennych też można pewnie komplet zebrać.

    Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
    badan, ekspertyz itd. Zgadnij ile to by kosztowalo..
    Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
    Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
    czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
    komus rente.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 8. Data: 2011-01-16 11:04:23
    Od: mkochano <m...@v...iem.pw.edu.pl>

    On Jan 8, 12:17 am, "NESSO" <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> wrote:
    > czy da sie za ozyc ABS do motora kt ry seryjnie nieby w niego wyposa ony ?

    Kolega dowiadywał się o taką możliwość w Hondzie PanEuro. Nie da się.
    Wersje z i bez ABS to niemal dwa różne motocykle, ten bez ABS nie ma
    miejsca na zainstalowanie elementów ABSu.

    Michał

  • 9. Data: 2011-01-17 11:28:26
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 14.01.2011 Hinek <h...@t...pl> napisał/a:

    > Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
    > badan, ekspertyz itd.
    Wstrząsające, a co z klockami, tarczami, zaciskami, przewodami, pompami,
    klamkami, płynem, zestawami naprawczymi, od niezależnych od fabryki motocykla
    producentów?
    Wszystkie nielegalne? A przecież przy odrobinie chęci i kasy można sobie taki
    zestaw złożyć i założyć, może nawet bez 1 oryginalnego elementu.

    > Zgadnij ile to by kosztowalo..
    Ale jakie to ma znaczenie dla pytania, da się czy nie, i dlaczego?

    > Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
    Patrz, hamulce owszem sprawdzają, czy aby działają. Ale żeby z katalogiem
    producenta weryfikowali oryginalność części składowych to się nie spotkałem.

    > Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
    > czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
    > komus rente.
    I tak dobrze że taki aftermarketowy hamulec po prostu mnie nie udusi.
    Tylko co z tymi wszystkimi zarejestrowanymi i ubezpieczonymi wydumkami?
    Jak ktoś sobie wymieni przewody, czy klocki to jeszcze OK, czy już ma
    przesrane do końca życia? A gdy wymieni pompę na aftermarket lub od innego
    modelu? A klamkę? A jak do HD założy przód od R1?

    Jak to dobrze że nie było jeszcze odpowiednich przepisów, kiedy powstawały po
    szopach pierwsze motocykle, auta, czy nawet o zgrozo samoloty. Warto też
    wspomnieć że wszyscy przecież tzw. "pionierzy" (kierowcy czy piloci) na pewno
    nie mieli stosownych uprawnień, atestowanych kasków ani nawet aktualnych
    badań.

    A przecież gdyby były na czas, to byśmy teraz bezpiecznie i ekologicznie
    zapierdalali wszędzie z buta.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2011-01-17 11:53:39
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    kakmar napisał(a):
    (bla bla bla)

    Mam wrazenie ze nie wiesz jak dziala ABS i jak bardzo wspolczesny ABS
    jest skomplikowanym urzadzeniem i jakie kuku moze zrobic jesli jest
    niesprawny.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead