eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABSRe: ABS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: ABS
    Date: Mon, 17 Jan 2011 11:28:26 +0000 (UTC)
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 37
    Message-ID: <ih194q$goq$1@news.onet.pl>
    References: <ig86tu$6kp$1@news.onet.pl> <4d29ab81$1@news.home.net.pl>
    <igelk4$jjo$1@news.onet.pl> <4d303e95$1@news.home.net.pl>
    Reply-To: j...@s...com
    NNTP-Posting-Host: 89-78-87-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1295263706 17178 89.78.87.8 (17 Jan 2011 11:28:26 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 17 Jan 2011 11:28:26 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:634658
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 14.01.2011 Hinek <h...@t...pl> napisał/a:

    > Taka ingerencja w uklad hamulcowy wymagalaby uzyskania stosownej homologacji,
    > badan, ekspertyz itd.
    Wstrząsające, a co z klockami, tarczami, zaciskami, przewodami, pompami,
    klamkami, płynem, zestawami naprawczymi, od niezależnych od fabryki motocykla
    producentów?
    Wszystkie nielegalne? A przecież przy odrobinie chęci i kasy można sobie taki
    zestaw złożyć i założyć, może nawet bez 1 oryginalnego elementu.

    > Zgadnij ile to by kosztowalo..
    Ale jakie to ma znaczenie dla pytania, da się czy nie, i dlaczego?

    > Bez tego w zyciu motocykl nie przeszedlby oficjalnie przegladu technicznego.
    Patrz, hamulce owszem sprawdzają, czy aby działają. Ale żeby z katalogiem
    producenta weryfikowali oryginalność części składowych to się nie spotkałem.

    > Jesli jednak sam zamontujesz jakas wydumke - ubezpieczyciel w razie
    > czego wypnie sie na Ciebie..i bedziesz np. do konca zycia placil
    > komus rente.
    I tak dobrze że taki aftermarketowy hamulec po prostu mnie nie udusi.
    Tylko co z tymi wszystkimi zarejestrowanymi i ubezpieczonymi wydumkami?
    Jak ktoś sobie wymieni przewody, czy klocki to jeszcze OK, czy już ma
    przesrane do końca życia? A gdy wymieni pompę na aftermarket lub od innego
    modelu? A klamkę? A jak do HD założy przód od R1?

    Jak to dobrze że nie było jeszcze odpowiednich przepisów, kiedy powstawały po
    szopach pierwsze motocykle, auta, czy nawet o zgrozo samoloty. Warto też
    wspomnieć że wszyscy przecież tzw. "pionierzy" (kierowcy czy piloci) na pewno
    nie mieli stosownych uprawnień, atestowanych kasków ani nawet aktualnych
    badań.

    A przecież gdyby były na czas, to byśmy teraz bezpiecznie i ekologicznie
    zapierdalali wszędzie z buta.

    --
    kakmaratgmaildotcom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: