-
1. Data: 2020-05-21 23:58:54
Temat: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
-
2. Data: 2020-05-22 12:32:38
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: K <n...@e...com>
On 21/05/2020 22:58, Zenek Kapelinder wrote:
> Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
>
Daj jakis link Zeniu.
-
3. Data: 2020-05-22 14:58:21
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: z <...@...pl>
W dniu 2020-05-21 o 23:58, Zenek Kapelinder pisze:
> Angielscy naukowcy jak się okazało na niemieckim polskojęzycznym onanecie. Więc ci
angielscy naukowcy zbadali skąd się bierze syf w miastach. I wyszło im że elektryki
robią więcej syfu niż spalinowe. Ogólnie od spalin jakiś syf jest. Ale największy
jest z opon. Elektryki cięższe i na dodatek dysponują lepszymi przyspieszeniami niż
spalinowe to i opony w nich szybciej się ścierają.
>
Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków
i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.
W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i
przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.
Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
Ale też chętnie poczytam ;-)
-
4. Data: 2020-05-22 16:07:40
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:
>
> Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
> W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi klocków
> i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.
>
> W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce i
> przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
> Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.
>
> Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
> Ale też chętnie poczytam ;-)
Ależ bzdury wypisujesz.
Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków
hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?
A ile kilogramów paliwa?
No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.
--
MN
-
5. Data: 2020-05-22 16:23:37
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko.
Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by sporo
spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z ulic to mi się
śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na poziomie minimum.
-
6. Data: 2020-05-22 16:30:21
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Po co liczyć ile się zużywa opon jak mniej więcej to policzone. Rocznie zużywa się
tyle opon co jest samochodów. Gdześ jest 5000 samochodów to rocznie trzeba 5000 opon.
I z takich pięciu tysięcy opon jest ok 15 ton pyłu. W Warszawie to z 10 tysięcy ton
pyłu z opon rocznie może być.
-
7. Data: 2020-05-22 18:12:11
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: z <...@...pl>
Nie jesteś przygotowany do dyskusji. Poczytaj archiwum.
Auta powodują tylko jakieś 20% smogu.
Z czego tylko 7% wydobywa się z rury.
Miej proporcje i czytaj opracowania naukowe a nie ekooszołomów co nie
lubią diesli
STOP HYBRID GO JTD ;-)
-
8. Data: 2020-05-22 18:37:07
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: wowa <w...@g...pl>
> Przeczytałem i zapamiętałem sens. Mam wyłączona historię i z linkiem kiepsko.
> Generalnie wychodzi że jak by w miastach sprzątali ulice to ilość pyłów by
> sporo spadła. Ale jak czytam że w Krakowie przez rok zebrali 11 ton kurzu z
> ulic to mi się śmiać chce bo jak by zebrali z 50 tysięcy ton to było by na
> poziomie minimum.
A to czasem nie z jednej ulicy? Bo był taki eksperyment na Lea.
Wojtek
-
9. Data: 2020-05-22 18:46:19
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-05-22 o 16:07, Marcin N pisze:
> W dniu 2020-05-22 o 14:58, z pisze:
>>
>> Przecież powszechnie wiadomo że większość pyłu jest z kominów.
>> W tej mniejszości z samochodów ogromna większość to pył z drogi
>> klocków i opon. A tylko mały procencik to to co się wydobywa z rury.
>>
>> W tyma kontekście małych procentów nie dziwi nic że skoro większe moce
>> i przyśpieszenia i większa masa to zużycie opon będzie większe.
>> Nawet niby mało używane hamulce tego nie przykryją.
>>
>> Tu nie trzeba wielkich badań. Trzeba trochę pomyśleć.
>> Ale też chętnie poczytam ;-)
>
>
> Ależ bzdury wypisujesz.
> Ale skoro nie trzeba wielkich badań, to policzmy: ile kilogramów klocków
> hamulcowych zużywasz na 100km? A ile kilogramów opon?
>
> A ile kilogramów paliwa?
>
> No i cała teoria niewymagająca wielkich badań wzięła w łeb.
Abstrahując zupełnie od sensu teorii mam takie pytanie:
czy skoro chce się ustalić ilość zanieczyszczeń dostarczanych
do środowiska to w przypadku klocków czy opon jest
to oczywiste, że tyle ile się zużyło, to przeszło do środowiska.
Ale dlaczego w takim razie liczyć paliwo w kilogramach?
Powinno się ustalić masę spalin raczej.
-
10. Data: 2020-05-22 18:55:18
Temat: Re: A tymczasem radzieccy naukowcy
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 22 May 2020 11:32:38 +0100, K
> Daj jakis link Zeniu.
Chcesz linka do śmieciowego onetu? Oni już chyba kiedyś cytowali ten
szwedzki instytut co zrobił opracowanie o kosztach ponoszonych przez
środowisko na rzecz produkcji baterii a śmieciowe portaliki wyciągnęły z
tego wniosek że EVy są bardziej szkodliwe, choć raport nic takiego nie
mówił nawet pośrednio.
Poza tym wniosek z tego że trzeba pokazować wszystkie ronda i zakręty z
możliwością jazdy tylko na wprost, bez zmiany pasów ruchu -- wtedy to
dopiero się drze opony.
Nie wspomę o tym że jak się jeździ elektrykiem to jeździ się jednak
wolniej, bo jazda jest przyjemniejsza, mniej męcząca, mniej frustrująca.
--
Pozdor
Myjk