  • 1. Data: 2012-05-22 11:18:01
    Temat: A tymczasem Pentax...
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    A tymczasem Pentax chyba wyklepał swoją kolejną "akuratną" puszkę:
    http://www.dpreview.com/previews/pentax-k-30

    [mr.]

  • 2. Data: 2012-05-22 11:54:23
    Temat: Re: A tymczasem Pentax...
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-22 11:18:01 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > A tymczasem Pentax chyba wyklepał swoją kolejną "akuratną" puszkę:
    > http://www.dpreview.com/previews/pentax-k-30

    Sprytny ruch. Już jakiś czas temu pomyślałem sobie, że powinni
    rozdzielić linię na 3 półki, podobnie jak Canon i Nikon. Sądzę, że
    możemy się niedługo spodziewać bardziej napakowanego ficzersami "K3".

    de Fresz

  • 3. Data: 2012-05-22 22:56:26
    Od: "B.C." <b...@i...pl>

    Pentax nie rozdziela na trzy grupy. Praktycznie zamyka K-5 oferując w entry
    wszystko, co maja C&N w midle class. Jednocześnie za 849$ daje produkt klasy
    dwucyfrowej Canona, a na pewno przewyżsający trzycyfrową o kilka zalet.
    Zasosowali zasadę "można zrobić to robimy i nie oglądamy się na
    marketoidów".
    Teraz przesadziłem. Marketoidy pozwoliły im wstawić w cenie te wszystkie
    ficzery. I chwała im za to. Nie jakieś "tu zwiekszymy - tu zabierzemy, ale
    damy reklamę i naród kupi". I tak C wprowadza nowe aparaty, nowe półki - już
    ma ich teraz chyba 5: 100d,600d, 60d, 7d, 5d i 1d. Pentax spłaszcza cały ten
    bajzel do dwóch, góra trzech półek. I to nie tych istniejących. Górna
    zostaje - full frame z dobrą obudową i mocną mechaniką (1d). Może zostać
    jeszcze 5d - full frame niezbyt drogi, ale OK. Pentax pokazał, że całe te
    7d, 60d i 600d można robić w jednej cenie, niewiele wyższej od 1000d I
    chwała im za to. Zostaje otwarta kwestia optyki. Każdy z systemów ma swoje
    asy - Pentax najsłabsze.

  • 4. Data: 2012-05-23 09:24:57
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 22/05/2012 21:56, B.C. wrote:
> [...]
    > bajzel do dwóch, góra trzech półek. I to nie tych istniejących. Górna

    i dzieki temu Pentax może zaistnieć jeszcze na półce na której nie widać
    ani C* , ani N* - średni obrazek, D645. Znacznie większa matryca za cenę
    podobną do "full frame" w "wiodących systemach".

    B.

  • 5. Data: 2012-05-23 13:06:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Bronek Kozicki" <b...@s...net> wrote:

    [...]
    > i dzieki temu Pentax może zaistnieć jeszcze na półce na której nie
    > widać ani C* , ani N* - średni obrazek, D645. Znacznie większa matryca
    > za cenę podobną do "full frame" w "wiodących systemach".

    Fajnie by było. A jest gdzieś lista sensownych szkieł do tego D645,
    najlepiej z orientacyjnymi cenami?

    Pewnie biednie? :)

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-05-23 17:00:40
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jpigmk$9pv$1@news.task.gda.pl...

    > "Bronek Kozicki" <b...@s...net> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Fajnie by było. A jest gdzieś lista sensownych szkieł do tego D645,
> [...]
    Tia.
    I jeszcze porównanie cenowe z D800.
    Bo jakościowe nie wskazuje jednoznacznie na zwycięzcę...

  • 7. Data: 2012-05-23 17:10:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-22 22:56:26 +0200, "B.C." <b...@i...pl> said:

    > Pentax nie rozdziela na trzy grupy.

    Łooo, mamy insajdera! ;-)

    > Praktycznie zamyka K-5 oferując w entry
    > wszystko, co maja C&N w midle class.

    Na chwilę obecną tak się może wydawać, ale jestem przekonany, że już
    niedługo Pentax dogoni pod względem segmentacji liderów. I na litość
    bogów to absolutnie nie jest entry level.

    > Jednocześnie za 849$ daje produkt klasy
    > dwucyfrowej Canona, a na pewno przewyżsający trzycyfrową o kilka zalet.

    Dokładnie tak, K-30 celuje w podobną grupę, co 60D i D7000 (no ten ma
    jednak lepsiejszy AF). Ino Nikon ma jeszcze D300s (a pewnie za niedługo
    jego następcę), a Canon 7D. Oba będące jednak w wyższej lidze niż
    zarówno K-30, jak i nawet K-5. A jeśli przypadkiem jakiś pętaksowiec
    chciałby czegoś więcej, to na dzień dzisiejszy MUSI zmienić system.

    > Zasosowali zasadę "można zrobić to robimy i nie oglądamy się na
    > marketoidów".

    Jaaaaaasssssne, bo w Pentaxie są to nieznane stanowiska ;-)

    > Teraz przesadziłem. Marketoidy pozwoliły im wstawić w cenie te wszystkie
    > ficzery.

    Bajki opowiadasz. Nie marketoidy, tylko księgowi.

    I odpowiada się POD cytatem, nie NAD.

    de Fresz

  • 8. Data: 2012-05-23 17:22:34
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-05-23 09:24:57 +0200, Bronek Kozicki <b...@s...net> said:

    > i dzieki temu Pentax może zaistnieć jeszcze na półce na której nie
    > widać ani C* , ani N* - średni obrazek, D645. Znacznie większa matryca

    Z której to wielkości w tym przypadku niewiele już wynika, poza kilkoma
    wadami - jak rozmiary aparatu i ograniczona szklarnia, większe jazdy z
    GO.

    > za cenę podobną do "full frame" w "wiodących systemach".

    No fakt, $10.000 jest przecież bardzo podobne do $6.000 (D4) i $6.800
    (1D X), przez litość nie wspominając o drobniakach pokroju $3.500
    (5Dmk3) i $3.300 (D800E). Średniaki i dupki w okolicach ~40 MPx mają
    obecnie nikły sens (nie licząc lansu) i nie sądzę aby długo przetrwały.

    de Fresz