eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA to ci niespodzianka.Re: A to ci niespodzianka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!newsreader4.netcologne
    .de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.am
    s4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!
    unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.P
    OSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 19 Dec 2022 22:17:57 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.6.0
    Subject: Re: A to ci niespodzianka.
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmd7tb$va5$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <1p0cpz9zu75o$.1qvqjsj8xuy0a.dlg@40tude.net>
    <tmdg2r$71t$1$Cav@news.chmurka.net> <tmdgnm$7rp$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org> <tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org> <tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
    <6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
    <6398ec4d$0$560$65785112@news.neostrada.pl> <1wh01oa8jcey6$.dlg@myjk.org>
    <639c9d86$0$568$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <63a07063$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    From: cef <c...@i...pl>
    In-Reply-To: <1...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 130
    Message-ID: <63a0d505$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.152.47
    X-Trace: 1671484677 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 476 83.27.152.47:63637
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8320
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709819
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-19 o 21:42, Myjk pisze:
    > Mon, 19 Dec 2022 15:08:36 +0100, cef
    >
    >> W dniu 2022-12-19 o 08:05, Myjk pisze:
    >>> Fri, 16 Dec 2022 17:32:08 +0100, cef
    >>>
    >>>>> Co wygodne? Mnie to irytuje, bo mógłbym jeździć więcej na prądzie, ale mi
    >>>>> pojemności baterii nie wystarcza. Zaś zakupienie elektryka moich gabarytów
    >>>>> PHEVa (czyt. Tesla X) to 3-4x wyższe koszty zakupu -- więc się kompletnie
    >>>>> nie kalkuluje.
    >>>> Wygodne jeżdżenie na paliwie płynnym.
    >>> Powtarzam ponownie, wcale nie jest wygodne, bo mógłbym jeździć w całości na
    >>> prądzie a niestety muszę się użerać z paliwem.
    >> No właśnie nie mógłbyś wygodnie jeździć, bo musiałbyś
    >> szukać ładowania.
    >
    > Włącz logiczne myślenie, skoro teraz mam zasięg na prądzie 30-50km i
    > przejeżdżam 90% czyli jakieś 20 tys. km rocznie, to jakim cudem przy
    > elektryku z zasięgiem 300-500km, gdy codziennie jestem go w stanie ładować
    > do 100% miałbym szukać ładowania?

    Mea culpa. Zapomniałem, że Ty jeździsz właśnie po 30km.


    >>>>>> Zaglądam czasem na jakieś
    >>>>>> elektryczne forum i jak trasa BEV, to nie dosyć, że za darmo,
    >>>>>> ładowarek moc, abonamenty niepotrzebne - cukierkowe życie.
    >>>>> I jak zwykle widzisz tylko to co ci pasuje do tezy. Klasyka.
    >>>> Do jakiej tezy? Że trakcyjnie świetne auta? NIe zaprzeczałem, ale też tym
    >>>> się nikt nie chwali ani tego nie podnosi. Po prostu czytam z jakimi
    >>>> problemami można się spotkać i widzę jaka bida z prądem jest. Nie tu
    >>>> gdzie słodzicie ale tam gdzie wylewają elektrofurmani swoje żale.
    >>> Ale jednocześnie nie widzisz zupełnie zalet elektryków. Widzisz tylko
    >>> stracony czas na ładowarkach, choć to jakiś marginany problem, ale nie
    >>> widzisz ile się zaoszczędza na nieposiadaniu spaliniaka w innych miejscach.
    >>> To takie typowe dla kogoś kto ma klapy na oczach.
    >> Nie wciskaj mi, że nie widzę zalet.
    >> Jest ich niewiele ale przeważają jednak wady.
    >
    > Właśnie widzę, miałeś sobie udowodnić te ich wady, to wyrżnąłeś standardowo
    > niewygodny fragment na który postanowiłeś nie odpowiadać. Taka to twoja
    > rzetelność jest właśnie.

    Wycinam zazwyczaj to gdzie Ty rozwodzisz się nad czymś bez związku z
    tematem.

    >
    >> Marginalny problem czasu na ładowarkach i marnego zasięgu?
    >
    > Takiego marnego że zdecydowana większość użytkowników by go spokojnie
    > wystarczyło, poza paroma wyjątkami. Nawet największym hejterom takim jak ty
    > czy innym aktywnym trollom spalinowym

    Ale jednak płaczą, że jest niewystarczający.
    I to nie hejterzy płaczą tylko użytkownicy EV.

    >> Puknij się w łeb - to podstawowy problem.
    >
    > Podstawowy problem to twój (wasz) zakuty łeb, który nie chce przyswoić, a
    > nawet dopuścić do myśli, że marny zasięg to problem z dupy, tak samo jak
    > czas ładowania. Więcej marnujesz na serwisach i tankowaniach niż ja na
    > ładowaniu elektryka.

    To jakiś wymyślony przez Ciebie problem czasu ICE w serwisie.
    Jeździłeś jakimś samochodem co się psuł wiecznie?
    Mój się nie psuje - jest zadbany - z marszu pojechałem na wakacje
    pare razy przez pół Europy i tylko raz na jakiś czas coś trzeba wymienić.
    Poza tym już Ci kiedyś pisałem, że produkcja samochodów polega na tym,
    żeby zarabiać na serwisie. Więc w EV też się znajdzie masa rzeczy,
    które trzeba będzie certfikować czy wymieniać (vide wymiana płynu do
    chłodzenia baterii)
    i swój czas w serwisie też spędzisz. Co zaoszczędzisz na klockach, to
    wydasz na
    opony czy zawieszenie a z czasem tak się dopracuje konstrukcje, żeby
    warsztaty miały
    co robić.

    >> Nad którego to problemu poprawą od lat pracują
    >> producenci tych aut?
    >
    > Pracują, bo wymagają tego konsumenci którzy są przyzwyczajeni do
    > spaliniaków i którzy nie mają woli, jak ty, zmienić myślenia.

    Myślenie to myślenie. Liczyć też potrafię.
    Nie mam własnego taniego prądu, to wyszłoby mi tyle co za ropę.
    Do tego niewygoda użytkowania.

    >> Gdyby była wygoda i cena przystępna, to wszyscy by się przesiedli.
    >
    > I znowu to samo. Niedalej jak wczoraj jakiś troll wyskoczył z porównaniem
    > ICE do EV, podał za przykład spalinowego XC90 za 330 kzł vs eXC90 za 479
    > kzł. Oczywiście spalinowy w wersji golas, co tam że w EV w standardzie 21"
    > koła warte więcej 5 tys. niż w spaliniaku, co że w EV 7 siedzeń w
    > standardzie wartych 10 tys., co tam że w EV zawieszenie pneumatyczne warte
    > 15 tys., co tam że w EV lidary, ogromny ekran za kolejne 15 tys., co tam że
    > w EV grzanie i chłodzenie, w spaliniaku tylko można dołożyć webasto za 4
    > tys., chłodzenia ni cholery, co tam że spaliniak ma spalanie 127kWh/100 vs
    > EV 80kWh/100, w końcu co że do setki ma ponad sekundę mniej niż spaliniak,
    > co tam że w elektryku cisza, bo nie warczy silnik spalinowy więc komfort
    > skacze o segment wyżej, co że w spaliniaku turbodziura itd. Ważne że
    > spaliniaka można kupić za 330!

    No i co z tego ma niby wynikać?
    Rozpisałeś się (mógłbym wyciąć, ale będziesz biadolił, że się nie odniosłem)
    ale nie wiem co chciałeś przekazać? Że komfort jest lepszy w EV.
    No owszem jest. Że do steki przyspiesza lepiej? No tak, ale
    ja akurat nie zawijam asfaltu - ten parametr mi zupełnie wisi.
    Turbodziura to też argument nie dla mnie - nie dostrzegam tego,
    bo użytkuję tak, że nie widzę problemu turbodziury.
    Przyjmij do wiadomości, że akceptuję BEV ale w innym niż mam
    obecnie modelu użytkowania.

    >>>>>> Będą, to nie znaczy też, że zmuszą.
    >>>>>> Realistycznie patrzę na świat i uważam, że się decydenci po prostu
    >>>>>> pomylili czy przeliczyli i trzeba będzie tę przesiadkę na BEV odwołać.
    >>>>> Jakoś odejścia od spalinowych kotłów nie odwołują, odsunęli przez
    >>>>> bezsensowne działania naszego (nie)rządu, ale jak sytuacja wróci do normy
    >>>>> to dalej kopciuchy beą eliminowane z życia, bo TRUJĄ LUDZI.
    >>>> Kotły to zupełnie inna sprawa, te akurat dymią naprawdę.
    >>> Oczywiście, a spaliniaki to dymią na niby. Po prostu jest to inny poziom
    >>> zanieczyszczeń, ale nadal jest -- kotły w większości dymią PMami i WWA, a
    >>> samochody NOxami.
    >> Na rower się przesiądź i w masce.
    >
    > No tak, jak zywkle argumenty się skończyły to brniesz w absurdy.

    Akurat absurdem Twoje wieczne wyciąganie smrodzenia zalatuje.
    Wszystko dymi i szkodzi. Poszedłem w wyśmianie tego.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: