eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA to ci niespodzianka.Re: A to ci niespodzianka.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.139.242
    !not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A to ci niespodzianka.
    Date: Wed, 14 Dec 2022 16:55:15 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <r62e5p9ecz4c$.1bqlfox8ttkk.dlg@40tude.net>
    References: <tm5c0c$1oe9$1@gioia.aioe.org> <tmd7tb$va5$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <1p0cpz9zu75o$.1qvqjsj8xuy0a.dlg@40tude.net>
    <tmdg2r$71t$1$Cav@news.chmurka.net> <tmdgnm$7rp$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmdnho$13b7$1@gioia.aioe.org> <tmdo16$c2q$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfg0s$fss$1@gioia.aioe.org> <tmfio9$eem$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <tmfsj7$3i0se$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <tmhc51$jk3$1$Cav@news.chmurka.net> <tmi6pl$581$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <638cefaf$0$472$65785112@news.neostrada.pl> <y8tkx411xd3w$.dlg@myjk.org>
    <6391afb0$0$453$65785112@news.neostrada.pl> <1uu1tbup2hr47$.dlg@myjk.org>
    <86hoy42ff4jt.81wspkskmq4m$.dlg@40tude.net>
    <7442054593$20221214092357@squadack.com>
    <tnc3pv$mog$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1kzagoqiaynna.1q5v85snnokhk$.dlg@40tude.net>
    <tnc938$mog$3$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.139.242
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.139.242"; logging-data="8733";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709764
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 14 Dec 2022 11:38:29 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 14-12-2022 o 11:29, J.F pisze:
    >> On Wed, 14 Dec 2022 10:08:14 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 14-12-2022 o 09:23, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >>>> Hello J.F,
    >>>
    >>>>> Przeciw hybrydom nic nie mam, tylko ciekawi mnie dlaczego hybryda na
    >>>>> autostradzie pali duzo mniej ... podobno :-)
    >>>>
    >>>> Kto tak twierdzi?
    >>
    >> Myjk.
    >>
    >>>> W mieście pali mniej i to znacznie. Na autostradzie
    >>>> pali normalnie.
    >>>
    >>> Pali normalnie jak na hybrydę i mniej niż goły spaliniak.
    >>> Zawsze zdarzy się odcinek, że trzeba zdjąć nogę z gazu, albo jest zjazd
    >>> z górki - wtedy odzysk mam miejsce.
    >>> A może i sam silnik oszczędniejszy, bo przeważnie odprężony i pracujący
    >>> w innym cyklu (Atkinsona).
    >>
    >> Ale Myjk mowi o takim samym aucie (no prawie), z takim samym
    >> silnikiem.
    >
    > Jesteś pewien że silnik w hybrydzie jest ten sam?

    Myjk chyba pisal, ze taki sam.

    > W Toyocie jest inny, Mitsu raczej też:
    > https://www.mitsubishi.pl/samochody/eclipse-cross-ph
    ev
    >
    > cyt:
    > "Elastyczna wydajność 4WD, Twin Motor
    > W trybie hybrydowym szeregowym, którym wyróżnia się Eclipse Cross PHEV,
    > silnik spalinowy, wysokowydajny, pracujący w cyklu Atkinsona napędza
    > generator, który produkuje energię ładującą baterię. Zasila ona oba
    > silniki elektryczne. Oferują one wysoki moment obrotowy już od samego
    > startu. Dla kierowców oznacza to, że po wciśnięciu pedału przyspieszenia
    > auto bez zwłoki rusza z miejsca z dynamiką wyższą, niż typowe auta w tej
    > klasie. Dzięki temu manewry stają się szybsze i bezpieczniejsze. Eclipse
    > Cross PHEV tak samo jak samochody czysto elektryczne nie ma skrzyni
    > biegów, co zapewnia płynne przyspieszanie bez szarpnięć"

    A my mowimy o trasie do Wloch. W mitsu - caly czas na spaliniaku, na
    jednym biegu :-)

    > Benzyniak na pewno ma silnik w cyklu Otto.

    Ten Atkinsona sie duzo nie rozni od otto.

    "In the late 20th century, the term "Atkinson cycle" began to be used
    to describe a modified Otto-cycle engine--in which the intake valve is
    held open longer than normal, allowing a reverse flow of intake air
    into the intake manifold.

    he effective compression ratio is reduced--for the time the air is
    escaping the cylinder freely rather than being compressed--but the
    expansion ratio is unchanged (i.e., the compression ratio is smaller
    than the expansion ratio). "

    No ale jesli to takie dobre ... to czemu nie wsadzic do zwyklego
    samochodu spalinowego?

    Ale cos piszą, ze outlander PHEV faktycznie taki posiada.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle

    Moze i faktycznie inny silnik.
    Ja tam z dieslem porównuje :-)


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: