  • 201. Data: 2009-07-26 19:28:06
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 26 lipiec 2009 20:48, Andrzej Libiszewski wyraził następujacą
    opinię:

    Osobiście uważam, że metodą najszybszą dla _każdego_ powinno być użycie
    wyspecjalizowanego narzędzia a dostęp do Rejestru, skoro już coś takiego
    istnieje, OK ale na sytuacje awaryjne gdy narzędzia przestają działać.
    Oczywiście nie chodzi mi tu o celowe utrudnianie dostępu do Rejestru {choć
    byłoby to postępowanie "w stylu" Microsoftu}, ale raczej o takie
    dopracowanie narzędzi żeby były łatwo dostępne i funkcjonalne.

    No i jeszcze idea "Power Usera" który jest ... no OK, nie powiem że
    "konieczny" a jedynie "przydatny" w różnych okolicznościach, przecież miało
    być inaczej komputer miał być osobisty a system przyjazny ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 202. Data: 2009-07-26 19:46:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ależ ja się zgadzam z tym poglądem :)

    Dlatego pokochałem Thinapp :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 203. Data: 2009-07-26 20:13:22
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Miałem SE P1, miałem HTC TyTYN jedynkę i przez chwilę 2 - i jeśli idzie
    > o wygodę obsługi i jakość ekranu iPhone bije je na głowę. Zresztą fajnie
    > jest obserwować ten wysyp interfejsów dotykowych obsługiwanych tylko
    > palcami, PO wyjściu iP ;-)

    osobiście je przeklinam i wypieprzam je momentalnie. Jeszcze nie znalaz sie
    taki interfejs, który usprawniłby mi pracę na tyle, żebym chciał go mieć.
    Iphona tez ogladalem, ale to byly czasy kiedy ten cud techniki nie mial
    prostego copy & paste a to dyskwalifikuje moje podstawowe uzycie
    telefonu :) Niech szlag trafi calego isyfa za prowadzenie tej durnej mody.

    Roger

  • 204. Data: 2009-07-26 20:16:10
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 25 Jul 2009 12:33:32 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

    > Miałem, próbowałem, nie działało. Raz nawet wstał, ale tylko udawał, że działa.
    > Innym razem... zmienił mi ustawienia biosa, dotyczące taktowania procesora i
    > pamięci. Generalnie sieć pełna jest opisów problemów, jakie sprawia S3 na XP,
    > więc rada "po prostu przełącz w biosie" to taki trochę strzał z biodra...

    Cóż, u mnie zadziałało.

    --
    Kojer

  • 205. Data: 2009-07-26 21:13:41
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    smieszni jesteście a zarazem żałośni. Idzcie sobie na jakąś
    grupe najlepiej każdy z osobna; fanatyków maca i fanatykow
    przeciwnikow maca... To nie grupa od pieprzenia o wyższości
    jednego nad drugim.

    Roger

  • 206. Data: 2009-07-26 22:02:02
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 21:28:06 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > byłoby to postępowanie "w stylu" Microsoftu}, ale raczej o takie
    > dopracowanie narzędzi żeby były łatwo dostępne i funkcjonalne.

    W gruncie rzeczy są. Msconfig w końcu istnieje.

    > No i jeszcze idea "Power Usera" który jest ... no OK, nie powiem że
    > "konieczny" a jedynie "przydatny" w różnych okolicznościach, przecież miało
    > być inaczej komputer miał być osobisty a system przyjazny ;-)

    I w dużej mierze jest, ale ja pamiętam jeszcze DOSy ;)

  • 207. Data: 2009-07-26 22:03:35
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 26 Jul 2009 23:13:41 +0200, Roger from Cracow napisał(a):

    > smieszni jesteście a zarazem żałośni. Idzcie sobie na jakąś
    > grupe najlepiej każdy z osobna; fanatyków maca i fanatykow
    > przeciwnikow maca... To nie grupa od pieprzenia o wyższości
    > jednego nad drugim.

    Stąd pełno tu wątków o wyższości Canona nad Nikonem tudzież odwrotnie,
    chyba że pojawi się Olympus ;)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 208. Data: 2009-07-27 07:01:01
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Stąd pełno tu wątków o wyższości Canona nad Nikonem tudzież odwrotnie,
    > chyba że pojawi się Olympus ;)

    i żadnych się nie da czytać jak jedni drugim staraja się na siłę
    udowodnić swoje racje. kogo to obchodzi w ogóle ?

  • 209. Data: 2009-07-27 08:53:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    de Fresz wrote:

    > No widzisz, przy *NIX-ach nic trzeba włączać, bo to jest immanentna
    > cecha tych systemów. Co niestety ma też pewne drobne wady, zwłaszcza w
    > wykonaniu Jejpla, ale nie każdego to dotyka.

    A to na Unixach nie mozna pracować na koncie root'a? Co ty wogole
    opowiadasz?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 210. Data: 2009-07-27 11:18:38
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-07-26 14:54:15 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > U mnie. Zdaje mi się, że pisałem o tym WYRAŹNIE już wcześniej.

    Widać inni nie są aż takim szczęściarzami...

    > Wiem, i z własnych obserwacji widzę, że najbardziej narzekają na to
    > użytkownicy XP którzy Vistę widzieli głównie u kogoś i na zdjęciach.
    > Sam mechanizm oczywiście idealny nie jest, stąd pewne zmiany w działaniu w
    > 7. Niemniej niezależnie od jego nieidealności zmniejsza szansę na samowolną
    > instalację czegokolwiek w systemie i zdaje się, że o to właśnie chodzi?

    I znów to bohaterskie rozwiązywanie problemów, które gdzie indziej po
    prostu nie występują.

    > Poza OSX w systemach uniksowych nie ma kont admina, a pisałeś o systemach,
    > a nie o systemie w liczbie pojedynczej, więc chyba pomyłka nie jest
    > pomyłką. W każdym razie nie u mnie.

    Wyciąłeś jeszcze parę Linuchów. Zresztą to rozdzielenie Roota i Admina
    ma głęboki sens i w praktyce sprawdza się bardzo dobrze. BTW - są
    dystrybucje Linucha, które wogóle nie mają Roota.

    > Dziwi cię, że wirusy i inne szkodniki powstają na systemy popularne, a nie
    > na niszowe?
    > Mnie nie.

    Powtarzasz bzdurę rozpowszechnianą przez Małego Miętkiego. Wirusy na
    Windę są, bo jest to dziurawy system i łatwo jest tworzyć, nie ma
    żadnych innych mitycznych przyczyn związanych z popularnością. Iluż to
    młodych, dzielnych, przyszczatych "hakerów" oddałoby wszystko za te 5
    minut sławy zdobytej na napisaniu pierwszego wirusa rozsiewającego
    plagę na Maki czy inne *NIXy? A utarcie nosa tysiącom bezczelnych
    makjuzerów, tak złośliwie nabijających się z windziarzy - bezcenne. Nie
    wspominając o policzalnej wdzięczności od Symanteca czy innych firm od
    antywirów, które zbiłyby na tym krocie.

    de Fresz